Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Βόμβα για αλλαγή ωραρίων λόγω FlyOver – Με 60 τα ΙΧ στον Περιφερειακό

Προβληματισμός και προτάσεις για να αντιμετωπιστεί η επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό

Σε νέα φάση περνά από αύριο Παρασκευή 10 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη το Fly Over, με τα μέτρα ενόψει της έναρξης των εργασιών στον Περιφερειακό να τίθενται σε εφαρμογή.

Η επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό της πόλης, αποτελεί πονοκέφαλο για τους Θεσσαλονικείς, που αγωνιούν για τις καθυστερήσεις και τις επιπλέον ώρες που θα αναγκαστούν να περάσουν στο τιμόνι, αλλά και για το πώς θα μπορούν να παρκάρουν σε πολλές κεντρικές περιοχές της πόλης, όπου πλέον και κατά τη διάρκεια των εργασιών θα απαγορεύεται η στάθμευση.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Τροχαίας από αύριο Παρασκευή «και κατά τις πρωινές ώρες, θα εφαρμοστούν σταδιακά Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) Κ5 (περιοχή νοσοκομείου Παπαγεωργίου) και Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), στο ανατολικό ρεύμα κυκλοφορίας (προς Καλαμαριά - Αεροδρόμιο) και συγκεκριμένα:

  • Θα διακοπεί σταδιακά η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της Εσωτερικής  Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς ανατολικά, μεταξύ των προαναφερόμενων Ανισόπεδων Κόμβων.
  • Η κυκλοφορία των οχημάτων στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς ανατολικά θα διεξάγεται από τις δύο (02) ελεύθερες αριστερές λωρίδες κυκλοφορίας του ίδιου ρεύματος πορείας».

Είχε προηγηθεί σημείωμα της Τροχαίας τη Δευτέρα με την οποία γινόταν γνωστό πως απαγορεύεται πλήρως η στάθμευση στη Λεωφόρο Κ. Καραμανλή κατά τη διάρκεια των εργασιών για το Fly Over, με γερανούς να «σηκώνουν» τα οχήματα των παραβατών.

Στο σχετικό σημείωμα επί της Καραμανλή από την Τροχαία αναφερόταν αναλυτικά: 

«Σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του Συντονιστικού Οργάνου Φορέων της πόλης μας που έχει συγκροτηθεί για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που θα επιφέρουν οι εργασίες κατασκευής του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) η εν λόγω οδός έχει ενταχθεί σε Eιδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης.

Σας παρακαλούμε θερμά να μην σταθμεύεται το όχημά σας, στην εν λόγω οδό προκειμένου ολόκληρο το οδόστρωμα να αξιοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων.

Με την έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου, όλα τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα θα απομακρύνονται με γερανοφόρα οχήματα και θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Ζητούμε την κατανόηση και συμβολή κάθε πολίτη ξεχωριστά. Ευχαριστούμε».

Μία ημέρα αργότερα ανακοινώθηκε επίσημα το ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε συγκεκριμένους Οδικούς Άξονες που έχει σχεδιάσει η τροχαία λόγω της κατασκευής του έργου του Flyover στη Θεσσαλονίκη, με εντατικούς ελέγχους σε τρεις οδικούς άξονες ώστε να απομακρύνονται τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα και ολόκληρο το οδόστρωμα να χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων σε 21 κεντρικούς δρόμους σε όλη την πόλη.

Συγκεκριμένα:

"Ανακοινώνεται ότι, στο πλαίσιο εργασιών κατασκευής του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover), για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οδηγών στο κέντρο πόλης, η Διεύθυνσης Τροχαίας, μεταξύ άλλων ενεργειών, έχει σχεδιάσει Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε συγκεκριμένους Οδικούς Άξονες.

Μέχρι και την ημερομηνία έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών, προσωπικό της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιεί ενημέρωση των πολιτών – οδηγών, ενώ, επιπλέον, θα εντατικοποιηθούν οι τροχονομικοί έλεγχοι κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων:

  • Οδικός Άξονας 1: Κ.Καραμανλή – Ν.Εγνατία – Εγνατία  - Μοναστηρίου.
  • Οδικός Άξονας 2: Δυτική Είσοδος (Παλαιού Σταθμού) – 26ης Οκτωβρίου – Ν.Κουντουριώτη – Λ.Νίκης – 30ης Οκτωβρίου – Γ.Παπανδρέου – Αδριανουπόλεως – Ε.Βενιζέλου – Εθν.Αντίστασης – Λ.Γεωργικής Σχολής.
  • Οδικός Άξονας 3: Εθν.Αντίστασης – Β.Όλγας – Β.Γεωργίου – Μ.Ανδρόνικου – Τσιμισκή – Πολυτεχνείου – Δυτική Έξοδος (Παλαιού Σταθμού),

προκειμένου κάθε παράνομα σταθμευμένο όχημα να απομακρύνεται και ολόκληρο το οδόστρωμα να αξιοποιείται για την τρέχουσα κυκλοφορία των οχημάτων.

Ζητούμε την κατανόηση και  τη συνεργασία των πολιτών".

Οι αντιδράσεις και οι παραινέσεις για υπομονή

Πλήθος τοπικών παραγόντων τις τελευταίες ημέρες έχει εκφράσει τον προβληματισμό του για την πορεία εξέλιξης του έργου και το κατά πόσον θα επιβαρύνει την πόλη μέχρι την ολοκλήρωσή του. 

«Εάν δεν σοβαρευτεί η κυβέρνηση και το υπουργείο και δεν πάρει μέτρα για να λειτουργήσει η πόλη, θα μιλάμε για 5-6 χρόνια που θα είναι Γολγοθάς για όλη την πόλη». Αυτό δήλωσε ο Δήμαρχος Νεάπολης Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, μία ημέρα μετά την επίσημη παρουσίαση του έργου. Ο ίδιος αμφισβήτησε τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του Fly Over εντός τετραετίας όπως ανακοινώθηκε, κάνοντας λόγο για «5 χρόνια μέσα στο νερό».

«Θα έχουμε καθημερινά (κυκλοφοριακά) εμφράγματα και εγκεφαλικά σε όλο το κέντρο της πόλης. Οι πέντε βασικοί δρόμοι του κέντρου θα πρέπει να σηκώσουν το 80 % της κίνησης του Περιφερειακού. Το είπαμε πριν καιρό ότι αυτό το έργο θα έπρεπε να ξεκινήσει όχι μόνο αφότου ολοκληρωθεί το μετρό. αλλά και αφού διορθωθεί ο εξωτερικός δακτύλιος του Περιφερειακού. Πάμε ξυπόλυτοι στα αγκάθια...», είπε ακόμη μιλώντας στο Metropolis.

Αίσθηση προκάλεσε και η σημερινή τοποθέτηση του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, που ανέφερε πως μπορεί θα μπορούσε να υπάρξει ακόμη και αλλαγή ωραρίου εργασίας σε δημόσιο αλλά και ιδιωτικό τομέα, ακόμη και η τηλεργασία.

«Θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες μονοδρομήσεις, κάποιες αμφιδρομήσεις και πιθανόν μια τροποποίηση στο ωράριο εργασίας, είτε του δημοσίου, είτε του ιδιωτικού τομέα, ενδεχομένως και με τηλεεργασία, γιατί όχι;», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ακόμη έκανε λόγο για ανάγκη να επαναξιολογηθεί το ζήτημα του ποδηλατοδρόμου στη λεωφόρο Νίκης.

Εξέφρασε, παράλληλα, την άποψη ότι μετά τους πρώτους μήνες που θα υπάρξουν δυσκολίες, «ο καθένας θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μετακινείται. Κάποιοι θα εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα και θα μετακινούνται με τον ΟΑΣΘ. Πολλές λεωφορειακές γραμμές είναι άδειες. Είναι ένα από τα προβλήματα που μας δημιούργησε ο κορωνοϊός καθώς μειώθηκε πολύ ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποιούν πλέον το λεωφορείο και όταν συνηθίσει κανείς σε έναν τρόπο μετακίνησης δύσκολα μετά γυρνά πίσω. Επίσης πολλοί μπορεί να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο και να πάνε και με τα πόδια, θα δούμε».

Ενδειτική της κατάστασης που θα πρέπει να κληθούμε να αντιμετωπίσουμε ήταν και η τοποθέτηση της διευθύντριας της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευής Παπαγεωργοπούλου, που μιλώντας πριν ένα μήνα στο Status Fm ανέφερε «η προσπάθεια να μην είμαστε ώρες εγκλωβισμένοι στους δρόμους θα γίνει, αλλά ελπίδες δεν μπορώ να δώσω. Θα πρέπει να είμαι αντικειμενική».

«Επειδή και μεις θα βρεθούμε σε μια δεδομένη κατάσταση, θα πρέπει να την ρυθμίσουμε με βάση τις ανάγκες που έχουμε. Όπως είπα και στα παιδιά μου, θα κοιμάστε νωρίτερα το βράδυ, θα ξυπνάτε νωρίτερα το πρωί για να προλαβαίνουμε να είμαστε νωρίτερα το πρωί στο σχολείο», πρόσθεσε ενώ κατέληξε πως «θα πρέπει ο καθένας να επαναπροσδιορίσει τους χρόνους μετακίνησης του. Προσωπικά εγώ δεν θα κινούμαι με το περιπολικό, αλλά με την υπηρεσιακή μηχανή». 

Από την μεριά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στην επίσημη παρουσίαση του έργου τη Δευτέρα, επεσήμανε πως «η “δαιμονοποίηση” του Flyover, που έχει ξεκινήσει προκαταβολικά, βρίσκει έδαφος στην παραπλάνηση και αποτελεί δυστυχώς σύνηθες σύμπτωμα των έργων που υλοποιούνται στις μεγάλες πόλεις», ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο ότι: «οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι σίγουροι ότι το έργο θα τελειώσει εντός της τετραετίας».

Κατά τη διάρκεια των έργων ο Περιφερειακός θα έχει ανοιχτές 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με το ανώτατο όριο ταχύτητας να διαμορφώνεται στα 60 χλμ την ώρα.

Παραδέχθηκε ωστόσο πως θα υπάρξουν προβλήματα λέγοντας πως «είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αναστάτωση στις συνήθειες των πολιτών», τονίζοντας παράλληλα όμως πως«θα πρέπει ως κάτοικοι να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας και να συνεργαστούμε».

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών ανά αυτοκίνητο και να αποφευχθεί η άσκοπη χρήση του Περιφερειακού. Παρατήρησε δε, ότι έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητή η εντατική παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους της πόλης, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, καθώς επίσης και για την ελεύθερη πρόσβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους.

«Ξεκινάμε βλέποντας τη δυναμική των πραγμάτων. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα προσαρμοστούμε. Το Flyover θα φέρει μια πολύ καλύτερη ημέρα. Και πάντως, προς το παρόν, ανάμεσα στην υπευθυνότητα των πολιτών και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης επιλέγουμε το πρώτο».

Μία ιστορία από παρουσία του στην Ιταλία πριν από χρόνια μοιράστηκε από τη μεριά του ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος. Όταν κατά τη διάρκεια εργασιών στο Μιλάνο για το Μετρό, υπήρχαν διαμαρτυρίες κατοίκων για την ταλαιπωρία, οι αρχές είχαν χρησιμοποιήσει μία αφίσα που έγραφε «συγγνώμη που σας τα σπάμε, αλλά θα μας ευγνωμονείτε».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ