Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το Fly Over επηρεάζει 8.500 μαγαζιά - Φόβοι πως θα «στεγνώσει» η αγορά

Λιανεμπόριο αλλά και καταστήματα εστίασης αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο πώς θα προμηθεύονται τα εμπορεύματά τους δίχως να λαμβάνουν κλήσεις ή να αυξηθούν τα έξοδά τους

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Προβλήματα στην Αγορά, τόσο στην εστίαση, όσο και στο λιανεμπόριο αναμένεται να φέρουν στη Θεσσαλονίκη τα μέτρα που εφαρμόζονται για το Flyover.

Ήδη αρκετοί οδηγοί έχουν δει τα πρώτα «ροζ χαρτάκια» της τροχαίας ή της δημοτικής αστυνομίας στα παρμπρίζ των ΙΧ τους. Ανάμεσα σε αυτούς όμως είναι και φορτηγά που πρέπει να κάνουν παραδόσεις εμπορευμάτων, ώστε να υπάρχει επάρκεια προϊόντων στα καταστήματα της πόλης μας.

Αυτό προκαλεί «πονοκέφαλο» στους επαγγελματίες που βλέπουν για ακόμη μια φορά τα έσοδά τους να μειώνονται.

«Δυστυχώς οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να πάνε ακόμη και για τσιγάρα με το ΙΧ τους. Επίσης όσοι μένουν μακριά από το κέντρο αναγκαστικά θα πάρουν αυτοκίνητο. Τα δρομολόγια με τον ΟΑΣΘ είναι λίγα, τα λεωφορεία επίσης, κινούνται 300 λεωφορεία όταν έπρεπε να μετακινούνται 600, και το ταξί για να πας πχ από Καλαμαριά στο κέντρο κοστίζει 12-15 ευρώ. Τα πράγματα δυσκολεύουν οπότε στρέφονται στο ΙΧ τους. Ήδη τις ώρες αιχμής υπήρχε πρόβλημα στο κέντρο με αυξημένη κίνηση οχημάτων. Αν σε αυτά προσθέσουμε περισσότερα αυτοκίνητα που θα διοχετευθούν μέσα στους δρόμους της πόλης λόγω των εργασιών του flyover, τότε η κατάσταση θα χειροτερεύσει. Και αυτό θα είναι εμφανές όχι μόνο στην Τσιμισκή και στην Μητροπόλεως, αλλά και σε άλλους δρόμους. Η πόλη θα ταλαιπωρηθεί…», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.

Ο ίδιος επισήμανε πως στο λιανεμπόριο αλλά και σε καταστήματα take away που δεν διανυκτερεύουν υπάρχουν προβλήματα σχετικά με τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων. Ήδη όπως μας είπε έχουν κοπεί κλήσεις σε φορτηγά. Και η ρήτρα που υπάρχει για να ολοκληρώνεται η τροφοδοσία ως τις 7 πμ πλήττει αρκετά καταστήματα. «Για ένα σούπερ μάρκετ που ανοίγει πιο νωρίς, δεν υπάρχει πρόβλημα. Όμως ένα εμπορικό κατάστημα που ανοίγει στις 10πμ είναι δύσκολο να είναι ανοιχτό στις 7 το πρωί ή και πιο νωρίς για να παραλάβει κιβώτια. Πού θα βρίσκουν οι μεταφορικές υπάλληλο να τους ανοίξει στις 4 ή 5 τη νύχτα; Και θα πρέπει αυτός ο υπάλληλος να πληρωθεί. Η Θεσσαλονίκη έχει 8500 μαγαζιά. Ήδη κόπηκαν οι πρώτες κλήσεις σε φορτηγά. Πώς όμως θα γίνεται η προμήθεια των εμπορευμάτων στα καταστήματα; Πολύ φοβάμαι ότι σιγά σιγά θα “στεγνώσει” η αγορά από εμπορεύματα. Όποιος προτείνει τέτοια μέτρα πχ για 7 το πρωί φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων δεν έχει δουλέψει στην ζωή του. Πώς ένας εργαζόμενος που θα πρέπει να παραλάβει εμπόρευμα στις 7 το πρωί να αντέξει ως τις 8 το βράδυ;», σχολίασε ο κ. Φιλιππίδης.

Η πρόταση ΕΣΘ για πάρκινγκ περιμετρικά του περιφερειακού

Ανέφερε πως ο ΕΣΘ είχε προτείνει να περιοριστεί ο αριθμός της εισόδου ΙΧ στην πόλη. Αυτό εξήγησε πως μπορεί να γίνει με πάρκινγκ που θα ανοίξουν περιμετρικά της περιφερειακής οδού. «Εκεί θα σταθμεύει το όχημά του ο κάθε πολίτης που έρχεται από μακριά και θέλει να φτάσει στο κέντρο. Και από τα πάρκινγκ θα υπάρχουν λεωφορεία του ΟΑΣΘ που θα κατεβάζουν τον κόσμο στον αστικό ιστό. Έτσι θα αποφεύγαμε χιλιάδες ΙΧ και θα ήταν πιο βιώσιμη η κατάσταση με την κίνηση στην πόλη», σχολίασε ο κ. Φιλιππίδης.

Ο ίδιος είπε πως υπάρχει ολιγωρία στην εφαρμογή μέτρων και στην λήψη όποιων αποφάσεων για την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

«Μιλάμε για ένα πολυσύνθετο πρόβλημα. Μας κάλεσαν για το flyover μόλις τον Αύγουστο του 2023. Σκεφτείτε ότι όταν ξεκίνησε η συζήτηση για το κυκλοφοριακό υπουργός ήταν ο Μαγκριώτης. Θα έπρεπε μέτρα να ληφθούν ενάμιση χρόνο πριν. Να δούμε πώς εφαρμόζονται, τι δυσκολίες προκύπτουν ή τι αλλαγές χρειάζονται και μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες για το flyover. Όχι να τρέχουμε την τελευταία στιγμή…  Δυστυχώς έτσι όπως έγιναν τα πράγματα πολύ φοβάμαι ότι θα δούμε τις επιπτώσεις όχι μόνο πχ τώρα που έρχονται οι γιορτές και θα είχε περισσότερη κίνηση, αλλά για όσο διαρκέσουν τα έργα με δεδομένο ότι δεν έχουμε άλλες υποδομές που θα βοηθούσαν», σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

«Μετά την οικονομική κρίση ακολούθησε η πανδημία. Έπειτα η κρίση με τους πολέμους. Κάπως όμως πρέπει να αλλάξει η εικόνα. Και να συμβουλεύονται ανθρώπους που να γνωρίζουν το αντικείμενο όταν λαμβάνονται μέτρα», συμπλήρωσε.

Επηρεάζονται οι παραγγελίες και παραδόσεις στην εστίαση

Κληθείς να σχολιάσει τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία 24ωρα με την εντατική αστυνόμευση και τις κλήσεις που έχουν κοπεί σε αυτοκίνητα σε κεντρικές οδούς λόγω της έναρξης των εργασιών του flyover ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Επιτροπίδης είπε στο «ΤyposThes» ότι «θα επηρεαστούν σίγουρα οι παραγγελίες και οι παραδόσεις στην εστίαση». «Θεωρούμε πως θα έπρεπε να εξαιρεθεί η εστίαση από τα μέτρα φορτοεκφόρτωσης. Η τροφοδοσία των καταστημάτων του κλάδου είναι συχνά καθημερινή. Πρόκειται συχνά για ευπαθή προϊόντα που πρέπει να είναι φρέσκα. Δεν γίνεται να δρομολογούνται οι φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων μία φορά την εβδομάδα», εξήγησε.

Παράλληλα σχολίασε πως οι κλήσεις για θέματα στάθμευσης φορτηγών δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων ημερών, αλλά των τελευταίων μηνών.

Σχετικά με την κίνηση των καφέ, εστιατορίων και μπαρ, σημείωσε πως είναι στα επίπεδα του 2019 ωστόσο με πιο μικρές παραγγελίες ανά πελάτη λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακρίβεια: Ρεκόρ αυξήσεων σε σοκολάτα υγείας και γκοφρέτες - Έρευνα του Flash.gr
Έως και 33,9% οι αυξήσεις στη σοκολάτα υγείας μέσα σε έναν μήνα, στο 51,7% η αύξηση στην τιμή πώλησης της σοκολάτας αμυγδάλου
Ακρίβεια: Ρεκόρ αυξήσεων σε σοκολάτα υγείας και γκοφρέτες - Έρευνα του Flash.gr
Κηφισιά: Πόρτες και οροφές που πέφτουν και στέγαστρα αμιάντου σε σχολεία
Πολλά προβλήματα σε σχολεία της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας έφερε στο φως το περιστατικό με την πτώση της πόρτας στο 3ο δημοτικό
Κηφισιά: Πόρτες και οροφές που πέφτουν και στέγαστρα αμιάντου σε σχολεία