Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Με το «βλέμμα» στα Χριστούγεννα η αγορά μετά την Black Friday

Η αγορά ένδυσης και υπόδησης της Θεσσαλονίκης δεν εισέπραξε αυτά που ανέμενε την περίοδο της Black Friday

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Μπορεί η κίνηση στα μαγαζιά το περασμένο τριήμερο να ήταν αυξημένη λόγω της Black Friday και των προσφορών που υπήρχαν, ωστόσο, το «ταμείο» για τους εμπόρους δεν ήταν το αναμενόμενο, παρά και το άνοιγμα των καταστημάτων και την Κυριακή.

«Υπήρξε διάθεση από την πλευρά των καταναλωτών, αλλά οι αγορές επικεντρώθηκαν κυρίως στα ηλεκτρονικά είδη και η κυρίως αγορά της Θεσσαλονίκης που έχει να κάνει με ένδυση και υπόδηση δεν εισέπραξε αυτό που αναμενόταν», όπως δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Μενεξόπουλος, γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), μιλώντας στο «ΤyposThes» για την αίσθηση που άφησε στην αγορά η περίοδος της Black Friday, η οποία στη χώρα μας δεν περιορίζεται σε μια μόνο ημέρα αλλά απλώνεται σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η γενικότερη αίσθηση λοιπόν είναι ότι η Black Friday φέτος δεν ήταν πάρα πολύ καλή για τους εμπόρους παρά το γεγονός ότι ο κόσμος είχε φροντίσει να αποταμιεύσει το προηγούμενο διάστημα για να ξοδέψει στην  Black Friday.

Την Κυριακή τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, υπήρχε κίνηση στους δρόμους παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ωστόσο «οι σακούλες δεν ήταν γεμάτες», όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μενεξόπουλος.

Όσον αφορά τις τιμές και τις προσφορές που έγιναν από τους εμπόρους, ο ίδιος επισημαίνει αρχικά ότι οι τιμές γενικότερα στην αγορά της  Θεσσαλονίκης δεν είναι ακριβές, ενώ και τα ποσοστά των εκπτώσεων επιλεκτικά ήταν αρκετά υψηλά, σε συνάρτηση πάντα και με τα αποθέματα των καταστημάτων τα οποία επιθυμούν να ρευστοποιήσουν.  

Ο κ. Μενεξόπουλος τονίζει ότι οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί να κάνουν λελογισμένες αγορές και να μην παρασύρονται αγοράζοντας προϊόντα που μπορεί να είναι περιττά, πόσο μάλλον σε μια περίοδο που το κόστος ζωής είναι σχετικά υψηλό.

Γενικότερα για το θεσμό της Black Friday, που έχει «ξεχειλώσει» στη χώρα μας, οι έμποροι επισημαίνουν ότι δίνει τη δυνατότητα στους εμπόρους να κάνουν κάποιες προωθητικές ενέργειες στα πλαίσια του νόμου, οι οποίες βοηθούν στην προσέλκυση πελατείας στις επιχειρήσεις όμως και πάλι τονίζουν ότι οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί.

Εξάλλου χθες, η Cyber Monday ολοκλήρωσε ουσιαστικά τη μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του Νοεμβρίου. Την Cyber Monday η εμπορική κίνηση μεταφέρεται σχεδόν αποκλειστικά στα ψηφιακά καταστήματα, με τα προϊόντα τεχνολογίας να πρωτοστατούν στις προωθητικές δράσεις. Πάντως και σε αυτήν την περίπτωση, με την πάροδο του χρόνου οι εκπτώσεις ισχύουν αυτή την ημέρα και στις αγορές απευθείας από το κατάστημα.

Προσδοκίες για καλύτερη κίνηση τα Χριστούγεννα

H Black Friday σηματοδοτεί και επισήμως την είσοδο στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, η οποία για τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης είναι και η πιο σημαντική περίοδος του έτους. Παραδοσιακά η κίνηση κορυφώνεται πριν την περίοδο των Χριστουγέννων με τους καταναλωτές να κάνουν τα ψώνια τους και να παίρνουν τα απαραίτητα δώρα. «Περιμένουμε ότι θα υπάρξει κίνηση και κατανάλωση», τόνιζει ο κ. Μενεξόπουλος. Ωστόσο ως έναν σχετικά ανασταλτικό παράγοντα «βλέπουν» τις ημερομηνίες που πέφτουν φέτος οι γιορτές. Ειδικότερα τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά πέφτουν φέτος Δευτέρα και αυτό σημαίνει ότι για αρκετούς εργαζόμενους δημιουργείται μια εορταστική περίοδος αρκετών ημερών την οποία ίσως επιλέξουν να αξιοποιήσουν για να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι και κάποια εκδρομή, γεγονός που σημαίνει ότι θα προτιμήσουν να κρατήσουν χρήματα γι αυτόν τον σκοπό και όχι να τα ξοδέψουν στην αγορά. Ειδικότερα, αυτό που προβληματίζει τους εμπόρους, σύμφωνα με τον κ. Μενεξόπουλο είναι ότι μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων θα σταματήσει τη δουλειά στις 22 Δεκεμβρίου και ίσως πολλοί να σκεφτούν ότι θα ήταν ευκαιρία να πάνε ένα ταξίδι ή στις ιδιαίτερες πατρίδες τους και άρα θα αποταμιεύσουν για αυτόν τον σκοπό, αποφεύγοντας να αφήσουν χρήματα σε αγορές, πέραν των παραδοσιακών. Αγορές τις οποίες, ωστόσο, τις έχει ανάγκη η αγορά.

Μετά το τέλος των εορτών, η επόμενη εκπτωτική περίοδος ξεκινά τον Ιανουάριο με τις χειμερινές εκπτώσεις να διαρκούν έως το τέλος του Φεβρουαρίου.

Για το φορολογικό

Σε ότι αφορά τέλος το φορολογικό νομοσχέδιο ο εμπορικός κόσμος επισημαίνει ότι μπορεί να είναι λογικό όταν κάποιος δηλώνει ζημίες επί δέκα χρόνια να τραβάει τα βλέμματα των φορολογικών ελεγκτών, όμως τονίζουν ότι υπάρχουν περιπτώσεις που πολλές επιχειρήσεις έχουν ζημίες και παρόλα αυτά συνεχίζουν τη λειτουργία τους για διάφορους λόγους. Είτε επειδή υπάρχει κάποιο διαθέσιμο εισόδημα, είτε κάποιο αποθεματικό από προηγούμενες χρονιές και γιατί υπάρχει η προσδοκία ότι κάτι θα αλλάξει. Αναφέροντας ένα σχετικό παράδειγμα, ο κ. Μενεξόπουλος μιλά για τις επιχειρήσεις στην περιοχή της Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη οι οποίες επλήγησαν από τις εργασίες του μετρό και πολλές από τις οποίες αναγκάστηκαν να κλείσουν τελικά. Όπως λένε πολλοί αναγκάζονται να κρατήσουν ανοιχτή την επιχείρηση για κάποια χρόνια για να συμπληρώσουν για παράδειγμα τα συντάξιμα χρόνια ενώ και πολλοί άλλοι προσδοκούν την καλυτέρευση της οικονομικής κατάστασης. Για παράδειγμα υπάρχει η προσδοκία ότι από την στιγμή που θα λειτουργήσει το μετρό όσες  περιοχές είναι κοντά στις στάσεις του μετρό θα ανέβουν. Θα ανέβει η κατανάλωση, οι τιμές και οι αξίες.

Οπότε στο παράδειγμα των επιχειρήσεων της Βενιζέλου, κάποιες μπορεί να «κρατιούνται» με νύχια και με δόντια προσδοκώντας καλύτερες ημέρες.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο η «Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη