Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πάρκινγκ... με το κυάλι - Σε λίστα αναμονής για θέσεις με το μήνα

Το 100% αγγίζει καθημερινά η πληρότητα στα ιδιωτικά πάρκινγκ με την ζήτηση να υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά

Της Σταυρούλας Χατζή,

Εξαιρετικά δυσεύρετες έχουν γίνει οι θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προκαλώντας δυσφορία και εκνευρισμό στους κατοίκους της πόλης. Μετά την έναρξη εργασιών του Flyover και την εντατικοποίηση ελέγχων της τροχαίας, το πρόβλημα της υπερφόρτωσης οχημάτων αποτυπώνεται πλέον και στα ιδιωτικά πάρκινγκ όπου η πληρότητα αγγίζει το 100%.

Μιλώντας στο «Typosthes» ο υπεύθυνος του Δημοτικού Σταθμού Υπόγειας Στάθμευσης του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης, κ. Άλκης Μιχαηλίδης, επισημαίνει πως «Το τελευταίο επτάμηνο παρατηρείται αισθητή αύξηση στη ζήτηση». Σύμφωνα με τον ίδιο, η πληρότητα βρίσκεται στο μέγιστο, ενώ τα μηναία συμβόλαια, τα οποία προτιμώνται κυρίως από τους μόνιμους κατοίκους της γύρω περιοχής έχουν παγώσει λόγω απουσίας διαθέσιμων θέσεων. «Πρέπει να κρατήσουμε κάποιες κενές θέσεις και για τους πελάτες που επισκέπτονται καθημερινά το Δημαρχείο και θέλουν να σταθμεύσουν», επισημαίνει ο κ. Μιχαηλίδης.

Η παρούσα κατάσταση αποτελεί μέρος του ευρύτερου κυκλοφοριακού προβλήματος που ταλανίζει την πόλη διαχρονικά. Παρ΄όλα αυτά, το τελευταίο διάστημα η κατάσταση αρχίζει να επιδεινώνεται καθώς τα διαθέσιμα πάρκινγκ τείνουν προς εξαφάνιση. «Κάτι τέτοιο οφείλεται στα έργα υποδομών που ξεκίνησαν, όπως το Flyover, στην καλύτερη αστυνόμευση που υπάρχει πλέον στο κέντρο, αλλά και την αύξηση αγοράς οχημάτων που παρατηρείται τελευταία» συμπληρώνει ο κ. Μιχαηλίδης.

Είναι άλλωστε αναμενόμενο το κέντρο της πόλης να «πνίγεται» από αυτοκίνητα όταν πάνω από 50% των κατοίκων επιμένει στην χρήση αυτοκινήτου ως κύριο μέσο για την καθημερινή του μετακίνηση. Σημειωτέον δε, ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν στον δρόμο έχουν κατά μέσο όρο μόνο έναν επιβάτη.

«Η πληρότητα είναι κάθε μέρα στο πικ » - « Διώχνουμε κόσμο»

Η ανυπαρξία διαθέσιμων χώρων στάθμευσης οφείλεται, πέρα από την αλόγιστη χρήση οχημάτων και στο πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης. Αν σκεφτούμε πως οι περισσότερες μετακινήσεις λαμβάνουν χώρα στο πολύ μικρό και πυκνοκατοικημένο κομμάτι του κέντρου, είναι επακόλουθο να συνωστίζεται μεγάλος αριθμός οχημάτων και όλες οι θέσεις στάθμευσης να είναι κατειλημμένες.

«Η πληρότητα είναι κάθε μέρα στο πικ με την ζήτηση να ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά» δηλώνει στο «Typosthes» ο υπεύθυνος του πάρκινγκ Πλατεία, ενός παρκινγκ με χωρητικότητα 460 οχημάτων στο κέντρο της πόλης. « Σε λίγη ώρα όταν το όριο θα έχει εξαντληθεί, θα αναγκαστούμε να διώξουμε κόσμο ή θα λειτουργήσει το σύστημα της αναμονής, για όποιον θέλει να περιμένει». Όπως επισημαίνει ο υπεύθυνος του πάρκινγκ, αυτό δεν συμβαίνει μόνο τις πρωινές ώρες αιχμής αλλά και τα βράδια του σαββατοκύριακου που υπάρχει μεγάλη προσέλευση και το «πάρκινγκ γεμίζει ασφυκτικά». Τέλος, η πληρότητα φτάνει στο 100% και στο Central Parking ΧΑΝΘ, που αν και από τα μεγαλύτερα πάρκινγκ του κέντρου με χωρητικότητα πάνω από 900 θέσεις, η εύρεση θέσεως σε ώρες κυκλοφοριακής συμφόρησης αποτελεί μάταιη διαδικασία.

Sold out τα μηνιαία συμβόλαια – Υψηλές παραμένουν οι τιμές

Αναφορικά με τις τιμές στους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, αυτές παραμένουν σταθερές την πρώτη ώρα και κυμαίνονται συνήθως στα 4 με 6 εύρω ενώ για κάθε επόμενη ώρα το κόστος αυξάνεται από 0,90 έως 2 ευρώ περίπου. Υπάρχουν ωστόσο και κάποια άλλα πάρκινγκ με μεγαλύτερες αποκλίσεις. Στην οδό Πολυτεχνείου για παράδειγμα, οι πρώτες 2 ώρες είναι στα 4 ευρώ ενώ στην οδό Βασιλέως Ηρακλείου η αντίστοιχη τιμή ανέρχεται στα 20 ευρώ. Τα μηναία συμβόλαια που επιλέγονται συνήθως από μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους της γύρω περιοχής, κυμαίνονται από 150 έως 400 ευρώ. Τα περισσότερα όμως είναι sold out και υπάρχουν λίστες αναμονής.

Παρά το γεγονός πως η αδυναμία εύρεσης θέσεων στάθμευσης θα συνεχίσει να εντείνεται, οι συγκοινωνιολόγοι δεν προτείνουν τη δημιουργία νέων παρκινγκ, είτε ιδιωτικών είτε δημόσιων. Σύμφωνα με τους ίδιους, τα περισσότερα πάρκινγκ δεν αποτελούν μόνιμη λύση, ούτε καθιστούν βιωσιμότερη την κινητικότητα στο κέντρο της πόλης που πρέπει να αποσυμφωριστεί από τα οχήματα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ