Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η εστίαση «έσωσε» την παρτίδα για την πόλη – Η επόμενη ημέρα

Το TyposThes συνομιλεί με τον Γιάννη Μητράκο για τις γιορτές στη Θεσσαλονίκη, την πόλη συνολικά και τις τάσεις στην εστίαση

Της Κωνσταντίνας Καδέρη

Για ακόμα μια χρονιά η Θεσσαλονίκη “φόρεσε” τα γιορτινά της για να υποδεχτεί χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που την επέλεξαν για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους. Φωνές της εστίασης κάνουν λόγο για «μια από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων ετών», με τη φετινή κινητικότητα στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου να σημειώνει ρεκόρ επιτυχίας, θέτοντας το κλάδο σε μια εξέχουσα θέση έναντι άλλων. Ο Γιάννης Μητράκος, ιδιοκτήτης πολύ γνωστού καφέ-μπαρ στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως με Καρόλου Ντηλ, μίλησε στον Τύπο Θεσσαλονίκης για όσα έζησε η πόλη τις τελευταίες ημέρες, γιατί αναδείχτηκε ως ένας από του πιο χριστουγεννιάτικους προορισμούς της χώρας, πως κινήθηκαν τα γούστα του καταναλωτή, ενώ αναφέρθηκε και στις τάσεις που επιφυλάσσει η εστίαση το 2024. 

«Προσωπικά δραστηριοποιούμαι 16 χρόνια στο κέντρο και νομίζω δεν έχουμε ζήσει σε τόσο έντονους ρυθμούς αυτήν την περίοδο ξανά. Το θετικό είναι ότι είχαμε πολλούς τουρίστες, μ’ αυτό να επιβεβαιώνεται και από τους ξενοδόχους αφού η πληρότητα άγγιξε το 100% . Το νιώσαμε και εμείς στην εστίαση πάρα πολύ έντονα» τόνισε. Ο καλός καιρός που κυμάνθηκε σε ιδανικές για την εποχή θερμοκρασίες σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η νοητική απεμπλοκή από την εποχή του covid έχει μόλις ξεκινήσει για αρκετούς καταναλωτές, ο κ. Μητράκος θεωρεί ότι είναι κάποιοι από τους παράγοντες που συνέβαλλαν στο να διευκολυνθούν κάτοικοι και τουρίστες να κυκλοφορήσουν στην πόλη.

«Η εστίαση έσωσε τη παρτίδα στην πόλη φέτος»

«Το συμπέρασμα που βγάζω για την πόλη μας αυτήν τη στιγμή, λαμβάνοντας υπόψη και την εικόνα άλλων πόλεων την ίδια περίοδο, είναι ότι έχουμε γίνει μια άκρως χριστουγεννιάτικη πόλη» συμπληρώνοντας πως η συνθήκη αυτή παρουσιάζει μια τεράστια ευκαιρία σε όλα τα επίπεδα κάνοντας έκκληση στον Δήμο να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του αυτήν τη συνθήκη. «Η πόλη μας έχει γίνει πόλος έλξης για πολλούς επισκέπτες τη συγκεκριμένη περίοδο. Ωστόσο, θεωρώ ότι η εστίαση έσωσε τη παρτίδα στην πόλη μας φέτος και του χρόνου πρέπει να είναι περισσότερο έτοιμη να υποδεχτεί τον τουρίστα και με άλλες εμπειρίες. Πρέπει να δημιουργηθούν περισσότερα δρώμενα που θα αφορούν τη χριστουγεννιάτικη περίοδο» ανέφερε.

Συζητώντας για τα προβλήματα που ενδεχομένως παρατήρησε πως επιδείνωσαν την εικόνα της πόλης στο πλαίσιο των εορτών ο κ. Μητράκος στάθηκε περισσότερο στο κομμάτι της ελλιπούς καθαριότητας αλλά και στο κομμάτι κάποιων καταστάσεων και συμπεριφορών που αναπτύσσονται σε κεντρικούς δρόμους της πόλης που επιβαρύνουν την “ καλή εικόνα” της πόλης. Αναφερόμενος στο θέμα της κίνησης στους δρόμους, υποστήριξε πως «λαμβάνοντας υπόψη ότι είχαμε πολλούς τροχονόμους στο κέντρο, το κοντρολάρανε και το ελέγξανε όσο καλύτερα μπορούσαν. Ευρύτερα, σίγουρα επηρεάζει το σκεπτικό ενός καταναλωτή το κομμάτι της κίνησης και του FlyOver, αν δεν είναι, όμως,  πολύ σίγουρος που θέλει να πάει. Αυτή τη περίοδο ο καταναλωτής ήταν πολύ σίγουρος ότι ήθελε να κατέβει στο κέντρο και θεωρώ ότι δεν πτοήθηκε στο να το κάνει».

Το προφίλ του επισκέπτη – Ποιος ο ρόλος των social media τη περίοδο αυτή

Σύμφωνα με τον ίδιο ο εγχώριος τουρισμός και συγκεκριμένα ο εσωτερικός τουρισμός από τις γύρω πόλεις είχε την τιμητική του ενώ πολλοί ήταν και οι επισκέπτες από κοντινές χώρες του εξωτερικού. Επισκέπτες από τη Βέροια, την Κατερίνη, τη Δράμα, την Κοζάνη, τη Λάρισα, επιλέξαν τον τόπο μας γι’ αυτές τις μέρες, ενώ πολλοί ήταν και οι Αθηναίοι που προτίμησαν την Θεσσαλονίκη για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους. «Σχετικά με τον τουρίστα που έρχεται εκτός Ελλάδος είχαμε προσέλευση από Βουλγαρία και Β. Μακεδονία που είναι εύκολη η πρόσβαση και αρκετά σύνηθες τα τελευταία χρόνια. Δεν είδαμε να έχουμε προσέλευση από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, γιατί ούτως η άλλως είναι και πολύ ενεργές αυτή τη περίοδο και δε νομίζω ότι συγκρινόμαστε ακόμα μαζί τους. Μακάρι μελλοντικά να μπορέσουμε να το κάνουμε» ανέφερε.

Αναφερόμενος στο ρόλο που έπαιξαν τα Social Media στην προσέλκυση των επισκεπτών την εορταστική περίοδο ο κ. Μητράκος είπε ότι «σίγουρα όσοι ήταν ήδη ενεργοί στα Social Media μπορέσαν να είναι ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους, γιατί η πληροφορία είναι πάρα πολύ έντονη αυτές τις ημέρες και όλοι προσπαθούν να προβάλλουν το προϊόν, την υπηρεσία ή τους χώρους του. Οπότε θεωρώ ότι κερδίσανε αυτοί που το κάνανε ούτως ή άλλως και είχανε ήδη μια ενισχυμένη εικόνα στα κοινωνικά δίκτυα».

«Στον κόσμο αρέσει το concept και η εξειδίκευση» – Το «κλασικό» επιστρέφει το ‘24

«Εκτός από all time classic σημεία τα οποία αναμφισβήτητα θα είναι και θα συνεχίσουν να υπάρχουν για τους λόγους τους, για τη θέση τους, για τα πρόσωπα τους, για το προϊόν τους η επόμενη μέρα της γαστρονομίας κινείται γύρω από το φαγητό κυρίως και γύρω από την εξειδίκευση. Οπότε, αν ξεκινούσε κάποιος αύριο να δραστηριοποιείται σ’ αυτό το χώρο θα του πρότεινα να επιλέξει πολύ σοβαρά το αντικείμενο που θα ασχοληθεί και όταν λέω αντικείμενο, εννοώ αν θα είναι ο καφές, το ποτό, η μεξικάνική, ιταλική, ιαπωνική κουζίνα. Στον κόσμο αρέσει το concept και η εξειδίκευση» είπε, ενώ αναφέρθηκε και στο τι αναμένουμε να δούμε το 2024 σε πιάτα και ποτά.

«Περιμένουμε ένα έτος με κλασσικές γραμμές στα ποτήρια, απλές γραμμές στα πιάτα, όχι πολλά χρώματα και σχήματα. Η τάση νομίζω γυρνάει στο κλασικό. Δηλαδή σε απλές γεύσεις, πολύ καλή πρώτη ύλη, καλά εκτελεσμένη χωρίς πολλές πολυπλοκότητες με δημιουργικά στοιχεία παράλληλα. Αν μιλήσουμε για κοκτέιλ ο κόσμος έχει επιστρέψει στις απλές γεύσεις και κλασικές γεύσεις. Στο φαγητό στρεφόμαστε στη καλή πρώτη ύλη» ενώ κλείνοντας σημειώνει ότι «πάντα γυρνάμε γύρω από το κλασικό γιατί στη πραγματικότητα οι καλές πρώτες ύλες είναι και πιο κατανοητές στον καταναλωτή και δεν χρειάζεται μεγάλος κόπος και σκέψη για να τελειοποιήσεις τα πιάτα σου. Από την άλλη, όμως, είναι πολύ πιο δύσκολο να στραφείς προς τα εκεί, γιατί η πρώτη ύλη πρέπει να πληρωθεί πιο ακριβά και γιατί τελικά η πρώτη ύλη κοστίζει περισσότερο από τη δημιουργία, καθώς εκεί βασίζεται το γευστικό αποτέλεσμα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπάιντεν για διαδηλώσεις σε πανεπιστήμια: «Ναι στο δικαίωμα στη διαμαρτυρία, όχι στο χάος»
« Ο αντισημιτισμός δεν έχει θέση ούτε στα πανεπιστήμια, ούτε στην Αμερική» είπε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
Μπάιντεν για διαδηλώσεις σε πανεπιστήμια: «Ναι στο δικαίωμα στη διαμαρτυρία, όχι στο χάος»