Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η υπόγεια σήραγγα 3,5 χλμ αντί για το Fly Over – Ποια ήταν η εναλλακτική

Ο πολιτικός μηχανικός Δημήτρης Σαρηγιάννης αναλύει την πρόταση που είχε γίνει αντί για το έργο του FlyOver

Την εναλλακτική πρόταση που είχε πέσει στο τραπέζι αντί της κατασκευής του Fly Over από το 2011 παρουσίασε με ανάρτησή του ο διδάκτωρ πολιτικός μηχανικός του ΑΠΘ, Δημήτρης Σαρηγιάννης.

Ο ίδιος, στην αρμόδια ομάδα εργασίας του ΤΕE/TKM, στο πλαίσιο του masterplan 2012, που είχε προτείνει συμμετείχε  που προτάθηκε στα πλαίσια του masterplan 2012 αντί της κατασκευής του Flyover, είχε προτείνει ο διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη, στη Θεσσαλονίκη, Δημήτρης Σαρηγιάννης.

Αναλυτικά ο κ. Σαρηγιάννης αναφέρει:

Πολλοί φίλοι και συνάδελφοι με ρωτούν ποια ήταν η εναλλακτική λύση που προτάθηκε στα πλαίσια του masterplan 2012 αντί της κατασκευής του FLYOVER.

Συνοπτικά το 2011 σε μια ολιγομελή ομάδα εργασίας του ΤΕΕ στην οποία είχα την τιμή να συμμετάσχω, προτάθηκε αντί της κατασκευής του FLYOVER μια εναλλακτική διαδρομή που φαίνεται στο επισυναπτόμενο σχήμα ως εξής:

Η θέση «Α» είναι η περιοχή του «Λόφου» στα Κωσταντινουπολίτικα.

ΛΥΣΗ FLYOVER «Α» έως «Δ»:

Η διαδρομή «Α» έως «Δ» είναι η υφιστάμενη περιφερειακή οδός και το τμήμα όπου θα κατασκευαστεί το FLYOVER.

ΛΥΣΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΕΙΧ – ΣΟΥ «Α» - «Β» - «Γ»:

Η διαδρομή «Α» - «Β» - «Γ» αποτελεί την εναλλακτική διαδρομή αντί της κατασκευής του FLYOVER και εξυπηρετεί τις κινήσεις που κατευθύνονται μεταξύ ανατολικής και δυτικής πλευράς ελαφρύνοντας έτσι την υφιστάμενη περιφερειακή οδό.

H διαδρομή «Α» έως «Β» γίνεται με υπόγεια δίδυμη σήραγγα κάτω από το λόφο του ΣΕΙΧ – ΣΟΥ μήκους 3.5km χωρίς φυσικά να επηρεάζεται το δάσος, πλην σημειακά στις θέσεις των στομίων της σήραγγας.

Η διαδρομή «Β» έως «Γ» αποτελεί το πρώτο από τα τέσσερα υποτμήματα του Εξωτερικού Δακτυλίου.

Σύμφωνα με την ομάδα εργασίας του ΤΕΕ, η λύση της διαδρομής με σήραγγα από το λόφο του ΣΕΙΧ ΣΟΥ παρουσίαζε περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με τη λύση του FLYOVER, για την οποία η ομάδα θεωρούσε οτι υπάρχουν απρόβλεπτοι παράγοντες κατασκευής και λειτουργίας του έργου λόγω της υφιστάμενης κυκλοφορίας της εσωτερικής περιφερειακής οδού.

Για την ιστορία, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ενέταξε στο σχέδιο του masteplan 2012 την εναλλακτική λύση με τη σήραγγα από τον λόφο του ΣΕΙΧ ΣΟΥ, χωρίς όμως να προχωρήσει μελετητικά μέχρι το 2019 καμία από τις δυο παραπάνω λύσεις, πλην του εξωτερικού δακτυλίου.

Μετά το 2019 η συνέχεια είναι γνωστή σε όλους μας.

Δείτε τον χάρτη που παρουσιάζει ο κ. Σαρηγιάννης 

420233229_370068988957055_5294380311627742845_n.jpg

Το πόρισμα της ομάδας εργασίας είναι διαθέσιμο στο website του ΤΕΕ στο παρακάτω link. Το επίμαχο σημείο αναφέρεται στις σελίδες 8 και 9:

https://tkm.tee.gr/.../uploads/2018/01/stratigiko_sxedio.pdf

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ