Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μαγνήτης για επενδύσεις στα logistics - Τα 3 μεγάλα έργα

Οι επενδύσεις που προωθούνται στην περιοχή

Έτος ορόσημο για τον κλάδο των Logistics και το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο προδιαγράφεται να είναι το 2024.

Και αυτό διότι για τα δυο τουλάχιστον από τα τρία πολύ μεγάλα σχετικά projects που προωθούνται στην περιοχή το νερό μπαίνει φέτος πλέον στο αυλάκι, ενώ παράλληλα καταγράφονται ολοένα αυξανόμενες επενδύσεις σε logistics τόσο από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών και διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, όσο και από developers.

Γκόνου

Καταρχάς σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο διαγωνισμός που έχει προαναγγελθεί από το ΤΑΙΠΕΔ για φέτος για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη (σ.σ. ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ) σε κέντρο Logistics, αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου και πιθανόν εντός του Μαρτίου.

Σύμφωνα με την προμελέτη που έχει κάνει η ΓΑΙΑΟΣΕ για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης – η οποία σημειωτέον απέχει μόλις 8 χλμ. Από το λιμάνι και 5,5 χλμ. Από τη ΒΙΠΕ Σίνδου – ενδείκνυνται χρήσεις που θα περιλαμβάνουν ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου, πάρκου logistics και μεταποίησης και δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου με παραχώρηση διάρκειας 30 ετών.

Το ακίνητο διαθέτει επίσης σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως είναι ανενεργή και χρήζει αναβάθμισης, ενώ το ύψος της επένδυσης θα κυμανθεί μεταξύ 115 και 260 εκατ. ευρώ, ανάλογα με το μίγμα των χρήσεων που θα επιλεγεί τελικά

Όπως αναφέρει μάλιστα στη «Ν» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης – με πρωτοβουλία του οποίου ανακινήθηκε το θέμα του Γκόνου μετά την επίσκεψη στην Ελλάδα του διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας τον Ιούλιο του 2022 και το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα – το επενδυτικό ενδιαφέρον από τη Σαουδική Αραβία αλλά και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όχι μόνο παραμένει ζωντανό αλλά βαίνει και αυξανόμενο.

ΟΛΘ

Το επικαιροποιημένο masterplan του ΟΛΘ προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία Logistic Center στη βάση του έκτου προβλήτα, ενώ όπως επισημαίνουν κύκλοι της ΟΛΘ Α.Ε. εντός του ΟΛΘ υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός χώρων – περί τα 150.000 τ.μ. – που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για logistics.

Η υλοποίηση όλων των σχεδίων και εξελίξεων που προβλέπει το master plan προϋποθέτει βέβαια την έκδοση του αναγκαίου Προεδρικού Διατάγματος, για την οποία είναι αναγκαία η  επίλυση του θέματος που υπάρχει με αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου. Από πλευράς ΟΛΘ ξεκινά άμεσα (εντός του μηνός) η διαδικασία για τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου.

Dimand

Εντός του 2024, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε πρόσφατα από τη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, αναμένεται η έναρξη των εργασιών μετατροπής του βιομηχανικού ακινήτου της ΒΑΛΚΑΝ ΕΞΠΟΡΤ, στην περιοχή του Αγίου Αθανασίου (στο 15ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Έδεσσας), που έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία της στο μεγαλύτερο Logistics Center της Βόρειας Ελλάδας. Στο εν λόγω ακίνητο έχει ήδη αρχίσει η κατεδάφιση κτηρίων και η εξυγίανση του εδάφους, καθώς ανευρέθηκαν πολλοί τόνοι αμιάντου. Η εκτιμώμενη ακαθάριστη αξία ανάπτυξης του έργου κατά την ολοκλήρωσή του αναμένεται να είναι της τάξης των 160 εκατ.ευρώ.

Αύξηση επενδύσεων

Στο μεταξύ, από πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος καταγράφεται αύξηση των επενδύσεων από εταιρείες του κλάδου ή developers (σ.σ. όπως και η προαναφερόμενη Dimand) ή τρίτες επιχειρήσεις για τη δημιουργία; Logistics centers στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πολύ πρόσφατη εξαγορά σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη ΒΙΠΕ Σίνδου από την Streem Global AE (σ.σ. με επιφάνεια 33.000 τ.μ., σε οικόπεδο 60.000 τ.μ. κοντά στο Καλοχώρι) και η ΒΙΠΕ Σίνδου καταγράφει αυξημένο ενδιαφέρον για επεμνδύσεις σε Logistics.

Επίσης στον δρόμο από τη Σίνδο προς τη Χαλάστρα έχουν τοποθετηθεί προ μερικών μηνών με σκοπό τη δημιουργία Logistics Cneters η εταιρεία μεταφορών και logistics «Raben Intertrans», μέλος του Ομίλου Raben και η εταιρεία χονδρεμπορίου «Astor Hellas», σε εκτάσεις της τάξης των 50 στρεμμάτων έκαστη. Και πολύ κοντά βρίσκεται και η έκταση που έχει αποκτήσει η Orilina Properties με σκοπό επίσης την ανάπτυξη εγκατάστασης Logistics.

Νέα Έκθεση για τα Logistics και τις Μεταφορές στη Θεσσαλονίκη

Ενδεικτή της δυναμικής του κλάδου στην περιοχή είναι και η νέα Έκθεση για τα logistics και τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, η Logistics & Transports Thessaloniki Expo τη οργάνωσης της O.Mind Creatives, που θα πραγματοποιηθεί στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο αμοιβαίας συνεργασίας από τις 11 έως τις 13 Απριλίου του 2024, παράλληλα με την Έκθεση Freskon και σύμφωνα με τους διοργανωτές της θα διακρίνεται από έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα και βαλκανικό προσανατολισμό.

Οι τομείς που καλύπτει η Logistics & Transports Thessaloniki Expo  περιλαμβάνουν εταιρείες μεταφορών και logistics, λιμάνια και εταιρείες forwarding, σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, εξοπλισμούς αποθήκης, ανυψωτικά μηχανήματα, ράφια και αυτοματισμούς, τεχνολογίες πληροφορικής, καθώς και επαγγελματικά οχήματα. Το εκθεσιακό event θα πλαισιωθεί και από το συνεδριακό brand LOGI.C conferences.

Πηγή: naftemporiki

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευρωεκλογές χωρίς Ευρώπη
Η ελληνική οπτική απέναντι στις Ευρωεκλογές σχεδόν έχει εξοστρακίσει τη λέξη Ευρώπη από τις προγραμματικές διακηρύξεις
Ευρωεκλογές χωρίς Ευρώπη