Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το κτήριο που έβαλε φρένο στα έργα ΕΥΑΘ - Τι περιμένει η εταιρεία

Τμήμα κτιρίου του 19ου αιώνα το εύρημα στην Ίωνος Δραγούμη - Αναμένεται η έγκριση της αρμόδιας αρχαιολογικής υπηρεσίας

Της Σταυρούλας Χατζή,

Σε αναμονή για την έγκριση από την αρμόδια Εφορία Αρχαιοτήτων βρίσκεται η ΕΥΑΘ προκειμένου να συνεχίσει το έργο αντικατάστασης αγωγού αποχέτευσης, το οποίο προς στιγμήν έχει κλείσει την οδό Ίωνος Δραγούμη από την Τσιμισκή έως την Λεωφόρο Νίκης.

Όπως έγινε γνωστό, στο σημείο βρέθηκε τμήμα τοιχοποιίας από ιδιωτικό κτήριο που εκτιμάται τέλη 19ου αιώνα με αρχές του 20ου αιώνα, αναγκάζοντας την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης που επιβλέπει τις εργασίες από την έναρξη τους, να σταματήσει προς το παρόν την υλοποίηση τους και να προχωρήσει στην εκτίμηση του ευρήματος.

Σύμφωνα με πηγές από την ΕΥΑΘ το έργο πρέπει να συνεχιστεί, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν είναι τυχαίος αγωγός, είναι ένας μεγάλος αγωγός που οδηγεί στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό, είναι σημαντικό έργο, και ο αγωγός έπρεπε να αντικατασταθεί. Είναι ανάγκη να προχωρήσουμε λόγω της πόλης και για το καλό των συμπολιτών μας».

Σχετικά με το εύρημα αναφέρουν πως σύμφωνα με την σημερινή ενημέρωση των αρχαιολόγων, «αυτό που βρέθηκε στις 20 του μηνός, είναι τμήμα ενός ιδιωτικού κτηρίου, ενός σπιτιού των νεότερων χρόνων, το οποίο, όπως φαίνεται από τα δομικά του υλικά, χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα με αρχές του 20ου. Δεν πρόκειται δηλαδή για το Βυζαντινό θαλάσσιο τείχος, όπως γράφτηκε. Αυτό είναι ένα κομμάτι θεμελίων από τούβλο και τσιμέντο».

«Οι αρχαιολόγοι μας προτείνουν να κάνουμε κάποιους ελιγμούς, κάτι που δεν είναι τεχνικά εφικτό»

Αναφορικά με την αντιπρόταση των αρχαιολόγων να αλλάξει το σχέδιο του αγωγού, απαντούν πως δεν υπάρχουν δυνατότητες μετακίνησης του αγωγού από αυτό το σημείο. «Οι αρχαιολόγοι μας προτείνουν να κάνουμε κάποιους ελιγμούς και να χειριστούμε αλλιώς το έργο, αυτό ωστόσο δεν είναι τεχνικά εφικτό, καθώς το υπέδαφος είναι πολύ πλούσιο με άπειρα δίκτυα διαφόρων εκκλησιών, παλιούς αγωγούς κτλ. Η διαδικασία σε αυτή την περίπτωση, είναι να απαντήσουμε εμείς και να δούμε τι θα μας πουν. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, έχει συμβεί πάρα πολλές φορές», επισημαίνουν.

Αναμένονται πιθανές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου

Επιπλέον, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου αναφέρεται πως «το έργο έχει ξεκινήσει από το λιμάνι, συνεχίσαμε Τσιμισκή και ανεβαίνουμε προς τα πάνω μέχρι και την Εγνατία. Αυτό είχε εξαρχής χρονοδιάγραμμα τριών μηνών. Αν τώρα συναντήσουμε τέτοια κωλύματα όπως αυτό, προφανώς θα καθυστερήσουμε. Ελπίζουμε ωστόσο ότι θα αρθεί και αυτό το εμπόδιο και θα υπάρξει συνεννόηση».

Τέλος, δεν είναι αμελητέα και τα προβλήματα κυκλοφορίας που θα δημιουργήσει το έργο καθώς θέτει υπό κατάληψη κεντρικούς άξονες της πόλης. «Ο δρόμος θα κλείνει τμηματικά μέχρι να φτάσουμε στην Εγνατία. Θα τελειώνουμε το κάθε κομμάτι, θα απελευθερώνουμε τον δρόμο, θα πηγαίνουμε πιο πάνω», αναφέρεται χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ωστόσο πως «τώρα με αυτή την εμπλοκή δεν ξέρω να σας απαντήσω πότε θα τελειώσουμε από το κομμάτι αυτό που είναι κλειστό, γιατί εμποδίζει και τα λεωφορεία και για εμάς είναι πιεστικό να τελειώσουμε. Περιμένουμε την έγκριση των αρχαιολόγων για να συνεχίσουμε, δεδομένου ότι πρόκειται για κάτι νεότερο και όχι αρχαίο, δεν θέλουμε να καταστρέψουμε τα αρχαία της πόλης».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες: Ο Πούτιν δεν διέταξε την δολοφονία Ναβάλνι
Η αμερικανική εκτίμηση βασίστηκε σε μια σειρά πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων διαβαθμισμένων πληροφοριών, και σε μια ανάλυση των δημόσιων...
Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες: Ο Πούτιν δεν διέταξε την δολοφονία Ναβάλνι