Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Οι 11 προτάσεις Αγγελούδη για FlyOver – Από πασαλάκια μέχρι νέα πάρκινγκ

Μονοδρομήσεις, λεωφορειόδρομοι, πασαλάκια και θέσεις στάθμευσης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Έντεκα προτάσεις για να μειωθούν οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία από τις εργασίες για το Flyover ανακοίνωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης. Περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις αλλά και αμφιδρομήσεις δρόμων, δημιουργία περί των 1500 θέσεων δωρεάν πάρκινγκ, πασαλάκια, ελέγχους κατά διπλοστάθμευσης, επαναφορά λεωφορειολωρίδων και επαναλειτουργία συντονιστικού κέντρου με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης.

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης το πρωί της Πέμπτης κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου, μετά την άρνηση της κυβέρνησης για ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών του Flyover, η επιτροπή κυκλοφοριακού συζήτησε και κατέληξε σε 11 προτάσεις που θα κάνουν πιο βιώσιμη την κίνηση στους δρόμους.

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να απουσιάζει από διεκδίκηση για ζητήματα καθημερινότητας. Η λειτουργία της βασικής γραμμής μέτρο και η άφιξη 110 ηλεκτρικών λεωφορείων θα μας επέτρεπαν να μιλάμε σήμερα με διαφορετικά δεδομένα. Αφού όμως λάβαμε αρνητική απάντηση για ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών του Flyover έπρεπε να πάρουμε αποφάσεις γιατί αναπόφευκτα θα υπάρξει όχληση κατά την διάρκεια της κατασκευής. Δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.

«Ο Δήμος μας υφίσταται επιπτώσεις στην κίνηση οχημάτων χωρίς ούτε ένα χιλιόμετρο έργου να περνάει από τα όρια του», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Σπύρος Βούγιας για να συμπληρώσει πως η επιτροπή του δήμου για το κυκλοφοριακό δούλεψε με γνώση.

Οι έντεκα προτάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης είναι οι εξής: .

1. Επαναλειτουργία ενιαίου συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης που θα μεριμνά για ζητήματα που θα προκύπτουν από την κατασκευή του έργου.

2. Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς πλατεία Δημοκρατίας, Αμφίδρομη της Δωδεκάνησου , δύο λωρίδες Σαλαμίνος προς Τσιμισκή,.

3. Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας που θα συνδέεται και με εντατικοποίηση αστυνόμευσης τόσο από δημοτική αστυνομία όσο και από τροχαία.

4. Επαναλειτουργία λεωφορειοδρόμων σε Βασ. Όλγας Τσιμισκή και Μητροπόλεως με χρωματική σήμανση και αστυνόμευση.

5. Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών με στόχο να βρίσκονται καθημερινά 450 αστικά στους δρόμους.

6. Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης.

7. Επαναφορά κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας, (τα γνωστά πασαλάκια) σε σημεία που είχαν εφαρμοστεί: Μητροπόλεως, Ερμού, Λ. Στρατού. Αυτό θα γίνει μόλις βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια. 

8. Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δίκυκλων, με εύρεση χώρων στάθμευσης για μηχανές. Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.

9. Τονισμός οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών.

10. Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων ώστε να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία από κίνηση απορριμματοφόρων του δήμου. Μάλιστα έχει ζητηθεί κονδύλιο 5εκατ ευρώ από την κυβέρνηση για να καλυφθεί επιπλέον κόστος από την νυχτερινή εργασία .

11. Δημιουργία περί των 1500 προσωρινών χώρων στάθμευσης που θα λειτουργήσουν την περίοδο εργασιών του Flyover. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος έχουν ζητήσει από την Διεύθυνση Βιώσιμης κινητικότητας την δημιουργία προσωρινών σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων με σύστημα park and ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus) ώστε να μειωθεί αριθμός οχημάτων που κινούνται στο κέντρο. Τα σημεία που σχεδιάζει τους χώρους στάθμευσης  είναι τα εξής: 

  • Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
  • Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

Όπως εξήγησε ο κ. Αγγελούδης ήδη έχουν ενημερώσει κυβερνητικά κλιμάκια και υπουργεία και υπήρξε άμεση ανταπόκριση. Σημείωσε πως ζήτησαν χώρους πέριξ του κέντρου για παραχώρηση από το δημόσιο με στόχο να  είναι ελεύθερης χρήσης και έπειτα οι πολίτες να πηγαίνουν στην δουλειά τους είτε με τα πόδια ή με την συγκοινωνία.

Συμπλήρωσε πως η δημοτική αρχή αναμένει να ληφθούν υπόψιν οι παραπάνω προτάσεις και να λειτουργήσει το συντονιστικό.

Εξάλλου πρόσθεσε πως μελλοντικά σχεδιάζεται η αξιοποίηση δημοτικών ακινήτων με την δημιουργία δέκα πάργκινγκ καρουζέλ που θα δώσουν 1000 θέσεις στάθμευσης.

Αβέβαιο το μέλλον για τον ποδηλατόδρομο Λ.Νίκης;

Κληθείς να σχολιάσει την εικόνα που υπάρχει για τον ποδηλατόδρομο της Λ.Νίκης ο κ. Αγγελούδης σχολίασε πως «Έγινε με συνθήκες κορωνοϊού και ήταν ένα έργο που δεν μελετήθηκε. Θα δούμε την βιωσιμότητα και νομιμότητα του συγκεκριμένου ποδηλατόδρομου. Οι υπηρεσίες μας θα οργανώσουν μια πρόταση και θα δουν την άποψη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Η Δημοτική αρχή θέλει να υποστηρίξει ποδηλατοδρόμους αλλά θα τηρηθεί και η νομιμότητα».

Σχετικά με την περίπτωση της Κ.Καραμανλή ο κ. Βούγιας ανέφερε πως «ήταν ένας δρόμος που είχε εμπόδια και για ποδηλάτες. Είχε στροφές αριστερές και δεξιές και ήταν επικίνδυνος, ενώ είχε και στάσεις λεωφορείων. Είχαμε σκεφτεί την ιδέα λωρίδας για ποδήλατα στο κέντρο διαδρομής, ωστόσο είναι δύσκολη η πρόταση για λεωφορειοδρόμο στον συγκεκριμένο δρόμο γιατί εκεί το θέμα της στάθμευσης είναι πιο σημαντικό. Πιστεύουμε ότι η πόλη πρέπει να έχει δίκτυο ποδηλατόδρομων όμως πρέπει προηγουμένως να γίνει μελέτη ώστε να σχεδιαστούν σωστά».

«Η πόλη πρέπει να τρέξει» - Πράσινο φως για την πλατεία Ελευθερίας

aggeloudis_flyover_2.jpg

«Έχουμε ανοίξει όλα τα ζητήματα. Η πόλη πρέπει να τρέξει λόγω της στασιμότητας που είχε. Η αποκομιδή έχει φτάσει σε καλό επίπεδο. Καθαρίσαμε 80% των ογκωδών. Προτάσσουμε την πόλη. Χθες η δημοτική επιτροπή του δήμου ενέκρινε τα 8,5 εκατ ευρώ από το Πράσινο Ταμείο για την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας. Ήταν το πρώτο έργο για το οποίο είχαμε δεσμευτεί και πλέον μπαίνει σε τροχιά», ανέφερε ο κ. Αγγελούδης.

Να σημειωθεί ότι σήμερα το μεσημέρι θα γίνει σύσκεψη στο Μαξίμου για το Flyover.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

To ΚΚΕ για τη «μαύρη» επέτειο της 21ης Απριλίου 1967
Η ενίσχυση του ΚΚΕ, σε όλες τις μάχες και στην προσεχή των ευρωεκλογών αποτελεί εγγύηση εργατικής-λαϊκής αντεπίθεσης, σημειώνει σε ανακοίνωσή του
To ΚΚΕ για τη «μαύρη» επέτειο της 21ης Απριλίου 1967
Μεγάλη δωρεά Μπακόλα στα γράμματα της Θεσσαλονίκης
Ο Χριστόφορος Μπακόλας, γιός του αείμνηστου λογοτέχνη και δημοσιογράφου, μίλησε στο «TyposThes» με αφορμή την δωρεά του πλούσιου αρχείου του πατέρα...
Μεγάλη δωρεά Μπακόλα στα γράμματα της Θεσσαλονίκης