Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έρχονται ξανά τα πασαλάκια – Ποιοι οι 3 δρόμοι που μπαίνουν πρώτα

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των προτάσεων του δήμου Θεσσαλονίκης για τον περιορισμό των συνεπειών από τα έργα για το Fly Over

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Η επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας, τα γνωστά «πασαλάκια», αρχικά σε τρεις δρόμους όπου είχαν εφαρμοστεί και παλαιότερα, για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης, συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των συνολικά 11 προτάσεων που παρουσίασε ο δήμος Θεσσαλονίκης για τον περιορισμό των συνεπειών από τα έργα κατασκευής του Fly Over.

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του δήμου προβλέπει την τοποθέτησή τους σε τρεις κρίσιμους δρόμους καταρχήν και συγκεκριμένα στην Ερμού, στην  Μητροπόλεως και στη Λ. Στρατού και κατόπιν θα εξεταστεί τυχόν επέκταση του μέτρου και σε άλλους δρόμους.

«Θα μπουν καταρχήν σε αυτούς τους τρεις δρόμους που αποδεδειγμένα είχαν ένα θετικό αποτέλεσμα και αποσύρθηκαν αδικαιολόγητα», δήλωσε μιλώντας στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας.

Στόχος του συγκεκριμένου μέτρου είναι να μην γίνεται διπλοπαρκάρισμα αυτοκινήτων, καθώς θα υπάρχει μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και δεν θα μπορεί να την «κλείσει» κάποιος οδηγός κάνοντας προσωρινή στάση, αφού δεν θα χωράνε να περάσουν τα αυτοκίνητα που θα ακολουθούν. Σήμερα γίνεται ένα «κομφούζιο», όπως παρατηρεί ο κ. Βούγιας, αφού ο καθένας διπλοπαρκάρει για να κάνει κάποια δουλειά ή να αγοράσει κάτι και αναγκάζει τους άλλους οδηγούς να βγαίνουν στο αντίθετο ρεύμα για να τον προσπεράσουν και να συνεχίσουν την πορεία τους, ενώ από τους συγκεκριμένους δρόμους διέρχονται και λεωφορεία. «Αν υπάρχουν τα πασαλάκια δεν θα μπορεί κανείς να μπει στο αντίθετο ρεύμα», όπως αναφέρει.

Χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση των μέτρων

Οι προτάσεις που παρουσίασε η δημοτική Αρχή σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την περασμένη Πέμπτη, όπως έγραψε ο «Τύπος Θεσσαλονίκης» περιλαμβάνουν ακόμη μονοδρομήσεις αλλά και αμφιδρομήσεις δρόμων, δημιουργία περί των 1500 θέσεων δωρεάν πάρκινγκ, ελέγχους κατά της διπλοστάθμευσης, ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους και επαναλειτουργία συντονιστικού κέντρου με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης. Πρόκειται για ένα μείγμα προτάσεων που αφορούν τόσο ενέργειες που πρέπει να κάνει ο δήμος, όσο και ενέργειες της κυβέρνησης.

Για την υλοποίηση των προτάσεων αυτών, στο σκέλος που αφορά το δήμο, δεν απαιτούνται μεγάλες χρηματοδοτήσεις, όπως επισημαίνει στον «Τ.Θ.»  ο κ. Βούγιας και αυτό ήταν κάτι στο οποίο δόθηκε έμφαση κατά την κατάρτισή τους, δεδομένων και των οικονομικών του. Ο δήμος όμως έχει τη διάθεση να τις προχωρήσει, σύμφωνα με τον ίδιο.

Σε ότι αφορά το μέτρο της βραδινής αποκομιδής απορριμμάτων, η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε αυτό το μέτρο που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων «απελευθερώνοντας» και τη Θεσσαλονίκη αλλά και τον περιφερειακό. Βασικό προαπαιτούμενο όμως σύμφωνα με το δήμο είναι η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει, αφού η νυχτερινή αποκομιδή απαιτεί να πληρωθεί νυχτερινή βάρδια γεγονός που δημιουργεί έξτρα κόστος. Ο πρωθυπουργός φέρεται να εμφανίζεται θετικός για την οικονομική ενίσχυση του Δήμου Θεσσαλονίκης για το κομμάτι αυτό.

Αναφορικά με το χρόνο υλοποίησης των προτάσεων αυτών ο κ. Βούγιας εκτιμά ότι πρόκειται για θέμα λίγων μηνών, τουλάχιστον για τις παρεμβάσεις που άπτονται των αρμοδιοτήτων του δήμου. Για παράδειγμα ανέφερε ότι τόσο τα πασαλάκια, όσο και η αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, η διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών κλπ απαιτούν κάποιες διοικητικές διεργασίες αλλά όχι κατασκευές. Δεν είναι μεγάλα έργα, οπότε σε διάστημα 2-3 μηνών εκτιμάται ότι μπορούν να ξεκινήσουν και να τεθούν σε άμεση εφαρμογή, όπως επισημαίνει.

Υπενθυμίζεται ότι τα μέτρα που δεν αφορούν το δήμο περιλαμβάνουν την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης για περισσότερους ελέγχους, αλλά και την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων (αναμένονται τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα). Σε ό,τι αφορά την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης, ο κ. Βούγιας τόνισε ότι γίνονται ήδη επαφές με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι έως το καλοκαίρι θα μπορέσουν να γίνουν όλα αυτά.

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη το απόγευμα πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη για το θέμα του Fly Over στην οποία συμμετείχε ο πρωθυπουργός αλλά και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης. Επίσης, ο κ. Βούγιας επισημαίνει ότι το δημοτικό συμβούλιο σχεδιάζει μια ανοιχτή συνεδρίαση με θέμα το Fly Over προσεχώς.

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ