Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στο «στόχαστρο» ξενοδοχειακών ομίλων η αγορά της Β. Ελλάδας

Δυσκολία στην εξεύρεση των απαιτούμενων ακινήτων

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Στο «στόχαστρο» ξενοδοχειακών ομίλων βρίσκεται η αγορά της Βόρειας Ελλάδας, ωστόσο η εξεύρεση κατάλληλων ακινήτων φαίνεται πως δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως επισημάνθηκε στο 7ο συνεδρίου Prodexpo North την Τρίτη.

Ο κ. Πάνος Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain εξέφρασε την ικανοποίηση του ομίλου από την παρουσία του στη Β. Ελλάδα και την ελπίδα να αυξηθεί το χαρτοφυλάκιο. «Όλα πάνε καλά στη Β. Ελλάδα, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τις αποδόσεις. Διαρκώς προσπαθούμε να βρούμε νέες ιδιοκτησίες για να νοικιάσουμε αλλά δεν είναι εύκολο», όπως τόνισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι οι ιδιοκτήτες είναι συναισθηματικά δεμένοι με τις ιδιοκτησίες τους, περισσότερο από ό,τι σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ειδικά για τη  Χαλκιδική είπε ότι δεν μπορούμε ακόμα να καλύψουμε τις ανάγκες μας, για αυτό ψάχνουμε για περισσότερες ιδιοκτησίες.

Ανέφερε ότι η εταιρία διατηρεί γραφείο στη Θεσσαλονίκη και θεωρεί ότι υπάρχει πολύ ταλέντο στη Β. Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό είπε ότι υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ενός training center.

Προέβλεψε δε ότι το 2024 θα είναι «μια φανταστική χρονιά για την Ελλάδα» σε επίπεδο τουρισμού.

propdexpo2.jpg

"Υπάρχει πολλή γοητεία στη Θεσσαλονίκη"

Ο Λεόν Αβιγκάντ (Leon Avigad), ιδρυτής του ομίλου Brown Hotels, με έδρα το Τελ Αβίβ είπε ότι ο όμιλος συνεχίζει να αναζητά ξενοδοχεία τύπου semi-resort περιφερειακά της Θεσσαλονίκης, ενώ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο, υποστήριξε ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε σύγκριση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης καθώς η Θεσσαλονίκη έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. «Υπάρχει τόση γοητεία στην πόλη», όπως είπε χαρακτηριστικά, απαριθμώντας μερικά από τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως η ιστορία, ο πολιτισμός ο νεανικός παλμός, η ζωντάνια, το μικρό μέγεθος όπου όλα είναι σε απόσταση που μπορεί να περπατηθεί, η κοντινή απόσταση από παραλίες, η γαστρονομία κλπ. Έθεσε το ζήτημα του branding, σημειώνοντας για παράδειγμα ότι στην Αθήνα κάνουν μάρκετινγκ προώθησης για την αθηναϊκή ριβιέρα. Είπε πάντως ότι το momentum είναι πιο γρήγορο σε άλλα μέρη της Ελλάδας, ενώ εδώ υπάρχει ένας διαφορετικός, βορειοελλαδικός τρόπος να γίνονται τα πράγματα. Το momentum μας ήταν κάπως αργό εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε. 

«Ψάχνουμε και εμείς ενεργά για ενδιαφέροντα ξενοδοχεία και ιδιοκτησίες να βάλουμε τα brand μας γιατί υπάρχει juice hype ατμόσφαιρα στην πόλη στην οποία θέλουμε να συμμετέχουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Ανέφερε ότι ο όμιλος θα εμβαθύνει την παρουσία του στην Ελλάδα, την Κροατία και άλλες χώρες. Ο κ. Αβιγκάντ  είπε εξάλλου ότι η επέκταση της σεζόν Μάρτιο και Νοέμβριο αποτελεί πρόκληση και είναι κάτι που θα αλλάξει το προφίλ του ελληνικού τουρισμού.

Ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, εκτελεστικός πρόεδρος της DHR Services, εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων εταιρείας που έφερε την Goldman Sachs στη Χαλκιδική επεσήμανε ότι πολλά διεθνή brands του ξενοδοχειακού κλάδου ενδιαφέρονται πολύ να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Υποστήριξε ότι τα mega-brands μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και την ανάπτυξη τεχνογνωσίας.

Σε ότι αφορά τη Χαλκιδική, ο κ. Αλεξόπουλος είπε ότι σήμερα η ιστορία είναι διαφορετική στη Χαλκιδική καθώς υπάρχουν πεντάστερα ξενοδοχεία και έχουν έρθει γνωστά brands στον προορισμό, οπότε πλέον ο προορισμός μπορεί να είναι η ίδια η Χαλκιδική. Αναφέρθηκε στις δυνατότητες που δημιουργούν τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και ειδικότερα η επέκταση του διαδρόμου και τόνισε ότι σημαντικό πλεονέκτημα για τους tour operators από τελεί το γεγονός ότι η διάρκεια της πτήσης προς Θεσσαλονίκη από την Κεντρική Ευρώπη είναι μια ώρα συντομότερη, σε σχέση πχ. με τα νησιά του Αιγαίου. «Οι tour operators, που στην ουσία είναι αεροπορικές εταιρείες, μπορούν έτσι να χρησιμοποιήσουν το ίδιο αεροσκάφος ακόμα και τρεις φορές ημερησίως έτσι», όπως εξήγησε αντί για δυο φορές σε άλλους προορισμούς.

Τόνισε τέλος την ανάγκη για καλύτερο branding για Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική καθώς και την ανάγκη να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των συνεργειών.

Σε ότι αφορά την επέκταση της σεζόν είπε ότι διαφέρει από προορισμό σε προορισμό και έχει να κάνει κατά πολύ και με τις συνδεσιμότητες.  

Ο Αννίβας Βασιλόπουλος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ANICON, ανέφερε από την πλευρά του ότι αυτήν τη στιγμή γίνονται στη Βόρεια Ελλάδα πολλές συναλλαγές. Έκανε επίσης λόγο για κινητικότητα και μομέντουμ για τη Θεσσαλονίκη.

Γενικά για την επενδυτική κίνηση στη χώρα υποστήριξε ότι παρότι τα τελευταία δύο χρόνια ακούμε για περισσότερες επενδύσεις σε περιοχές όπως η Αθήνα, η Μύκονος και η Πάρος, εσχάτως πληθαίνουν οι επενδυτικές κινήσεις σε πιο απομακρυσμένους προορισμούς όπως τα Κουφονήσια. Σε ότι αφορά τη Θεσσαλονίκη τόνισε ότι έχει βελτιωθεί η συνδεσιμότητα και επεσήμανε ότι με βάση και τις κυβερνητικές εξαγγελίες είναι πιο αισιόδοξος για σημαντικά έργα υποδομής.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρωσία: Θα επιδιώξει να παρακάμψει κυρώσεις της ΕΕ σε επιχειρήσεις LNG
Oι όποιοι νέοι περιορισμοί της ΕΕ θα ωφελήσουν τις ΗΠΑ και θα σημαίνουν ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία πληρώνει περισσότερο για το φυσικό της αέριο,...
Ρωσία: Θα επιδιώξει να παρακάμψει κυρώσεις της ΕΕ σε επιχειρήσεις LNG