Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το μέλλον της πόλης σε 4 λεπτά – Δύο γραμμές, 46 σταθμοί

Το εντυπωσιακό βίντεο με το παρόν και το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Αποκαλυπτήρια» έγιναν πρόσφατα για το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς ολοκληρώθηκε και παρουσιάστηκε η σημαντική «Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης», η οποία και προβλέπει το πως θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό κατόπιν της πολύπαθης παράδοσής του στο λαό της πόλης που αναμένεται να γίνει τον Νοέμβριο του 2024.

Ειδικότερα, η Μελέτη προβλέπει την ανάγκη για δύο γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης που θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, με συνολικά 46 σταθμούς.  Το βέλτιστο συγκοινωνιακό μοντέλο που προκρίνει η μελέτη για το 2040 προβλέπει ότι περίπου 680.000 επιβάτες την ημέρα θα μετακινούνται με το Μετρό.

Η Μελέτη κατ’ αρχάς προβλέπει την βασική γραμμή 1 του Μετρό. Αυτή παραδίδεται τον Νοέμβριο και ήδη γίνονται οι δοκιμές. Η επέκταση της Καλαμαριάς παραδίδεται το 2025. Η Κόκκινη γραμμή θα είναι συνολικού μήκους 29,87 χλμ. με 29 σταθμούς, η οποία περιλαμβάνει από βορρά προς νότο: την Επέκταση προς Σταυρούπολη/Νοσοκομεία.

Το υπό ολοκλήρωση βασικό έργο, μήκους υποδομής 9,54 χλμ, το οποίο θα παραδοθεί το Νοέμβριο, εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό [ΝΣΣ] έως το Αμαξοστάσιο Πυλαίας και περιλαμβάνει 13 σταθμούς. Η υπό κατασκευή επέκταση του βασικού έργου προς Καλαμαριά, μήκους υποδομής 4,32 χλμ, εκτείνεται από τον Σταθμό 25ης Μαρτίου μέχρι το Σταθμό Μίκρα και περιλαμβάνει 5 Σταθμούς.

Από τη Μελέτη προέκυψε η ανάγκη για τη Γραμμή 2 του μετρό. Η Πράσινη γραμμή συνολικού μήκους 18,41 χλμ με 17 σταθμούς, η οποία περιλαμβάνει το τμήμα Άνω Εύοσμος – Αγία Κυριακή, το τμήμα προς Κορδελιό και τις αναμονές επέκτασης του Βασικού Έργου προς Άνω Εύοσμο και Κορδελιό) αναμένεται να εξυπηρετεί ημερησίως 253.000 επιβάτες (37% του συνόλου της επιβατικής κίνησης του Μετρό). Η μελέτη δεν καταλήγει στη δημιουργία μόνο δύο γραμμών του Μετρό, αλλά τεκμηριώνει την ανάγκη για πρόσθετα έργα όπως ο Flyover.

Ποιες επεκτάσεις θα γίνουν πρώτες

Το κύριο κριτήριο για τη χρονική υλοποίηση των προτεινόμενων επεκτάσεων του μετρό, είναι η εκτιμώμενη επιβατική ζήτηση. Όπως προέκυψε, ως 1ης προτεραιότητας θα είναι το τμήμα της γραμμής 1 από το Ν.Σ. Σταθμό προς Άνω Εύοσμο και ΚΤΕΛ Μακεδονίας-Κορδελιό, συμπεριλαμβανομένων των αναμονών (ραμπών-κλάδων) προς Χαριλάου/ Πυλαία με 8 σταθμούς. Σε πρώτη φάση προγραμματίζεται να λειτουργήσει ως τμήμα της Γραμμής 1.

Το τμήμα της επέκτασης του βασικού έργου προς Σταυρούπολη/Νοσοκομεία με 6 σταθμούς, αποτελεί τη 2η φάση υλοποίησης.

Στην 3η φάση υλοποίησης του σχεδίου εντάσσεται η κατασκευή του 2ου τμήματος της γραμμής 2 με 9 σταθμούς από τον ΝΣ Σταθμό στην ευρύτερη περιοχή της Πυλαίας, ενώ στην 4η φάση εντάσσεται η κατασκευή της επέκτασης προς αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένων των αναμονών (ραμπών-κλάδων) προς Θέρμη, με 5 σταθμούς.

Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο περίπου 4 λεπτών με το παρόν και το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης. 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λύτρας: Πειθαρχική δίωξη για παράβαση ποινικού νόμου άσκησε o πρόεδρος του ΔΣΑ
H υπόθεση πλέον θα διερευνηθεί απευθείας από το Πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών
Λύτρας: Πειθαρχική δίωξη για παράβαση ποινικού νόμου άσκησε o πρόεδρος του ΔΣΑ
Θεσσαλονίκη: Παρέσυρε με αυτοκίνητο την πρώην σύζυγό του - Tην έπιασε από τον λαιμό
Δε χρειάστηκε να διακομιστεί για νοσηλεία σε νοσοκομείο - Ο δράστης αναζητείται στο πλαίσιο του αυτοφώρου
Θεσσαλονίκη: Παρέσυρε με αυτοκίνητο την πρώην σύζυγό του - Tην έπιασε από τον λαιμό