Του Μιχαήλ Λιάπη
Εν μέσω απεργίας εργαζομένων του ΟΑΣΘ πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στην Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Και Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα. Ο υπουργός, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι θα υπάρξουν νέες προσλήψεις στον οργανισμό ενώ επίκειται και οι προμήθεια -μέσω διαγωνισμού- νέων ντιζελοκίνητων λεωφορείων προκειμένου να ενισχυθεί το έργο του ΟΑΣΘ. Σημειώνεται ότι στην τελετή των εγκαινίων την οποία πραγματοποίησε ο Μητροπολίτης Σταυρουπόλεως και Νεαπόλεως, Βαρνάβας, παρευρέθηκαν ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας - Θράκης, Κ. Γκιουλέκας κ.α.
«Προσελήφθησαν 150 νέοι οδηγοί»
Όπως υπογράμμισε ο κ Σταϊκούρας, «συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει και πιστοί στις δεσμεύσεις μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς, εγκαινιάζουμε, σήμερα, τον σταθμό φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφορούν - ήδη - στους δρόμους της Θεσσαλονίκης». Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε, επίσης, ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού, ο οποίος εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο στόλο και προσωπικό. Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας «προσελήφθησαν 150 νέοι οδηγοί και εξελίσσεται η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων για επιπλέον 40, προκειμένου να κυκλοφορούν – καθημερινά – 330 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 35% περισσότερα από όσα δρομολογήθηκαν πέρυσι. Έχουμε ήδη εκπληρώσει τον στόχο να κυκλοφορούν, καθημερινά, 300 λεωφορεία από τον ΟΑΣΘ, οπότε μαζί με τα ΚΤΕΛ, έχουμε φτάσει στον μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων εδώ και πολλά χρόνια».
Ο Υπουργός υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε ότι προχωρά διαγωνισμός για την προσωρινή ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, με μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, διάρκειας 3+1 έτη. Τα λεωφορεία αυτά, μεσοπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από τον νέο διαγωνισμό προμήθειας 700 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. «Με τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη λειτουργία του σταθμού φόρτισης, και την επικείμενη λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο, ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης μεταμορφώνεται», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
«Νέα εποχή ανοίγεται στη Θεσσαλονίκη»
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, δήλωσε: «Η νέα εποχή που ανοίγεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, χάρη στο νέο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, είναι εποχή ευκαιριών και προοπτικών. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, θα μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προωθήσουν την βιώσιμη ανάπτυξη. Το έργο αυτό δείχνει τη δέσμευσή μας στην πράσινη ανάπτυξη. Η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, σηματοδοτεί την ανανέωση και την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων».
«Ο σημαντικότερος πνεύμονας των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης»
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, τόνισε: «Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί τον σημαντικότερο πνεύμονα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ περνά στη νέα εποχή, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά προπάντων η εγκατάσταση αυτή δείχνει ότι στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να ενσωματώνουμε -χάριν της καθημερινότητας των πολιτών- τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία».
«Δεν εγκρίνει το υπουργείο Οικονομικών»
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις αυξήσεις που ζητούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «από 2,1 εκατομμύρια ευρώ το 2023 η μισθολογική δαπάνη για το 2024 είναι 3,3 εκατ. ευρώ, μια αύξηση 50%, η μεγαλύτερη που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ελλάδα, 50% αύξηση σε μη μισθολογικές παροχές, πολύ υψηλότερα ποσοστά από τον όποιο σωρευτικό πληθωρισμό των τελευταίων ετών».
Όπως υποστήριξε ο κ. Σταϊκούρας «το θέμα των εργαζομένων είναι γιατί δεν γίνεται το 3,2 δεν γίνεται 3,689. Έγινε 50% αύξηση και οι εργαζόμενοι θέλουν 70%. Δεν μπορώ παραπάνω από το υπουργείο οικονομικών» είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε: «Αυτή είναι η οροφή του Υπουργείου Οικονομικών». Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, «το υπουργείο Οικονομικών έδινε 2,855 και εμείς το κάναμε 3,223 γιατί οι διατακτικές σίτισης από 1.800.000 ευρώ τις πήγαμε 2.200.000 ευρώ όσο είναι και στην Αθήνα, από 5 ευρώ δηλαδή 6 ευρώ. Κάναμε αυτό που μπορούσαμε. Αλλά με 50% αύξηση δεν νομίζω ότι κανείς μπορεί να πει κάτι, ποιος άλλος πολίτης έχει 50% αύξηση;».
Αναφορικά με το θέμα των κινητοποιήσεων ο υπουργός είπε πως «αν επιμείνουν στις κινητοποιήσεις ο καθένας αναλάβει τις ευθύνες του».
Η απάντηση των εργαζομένων στον υπουργό
Ο πρόεδρος των Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, μιλώντας στο Typosthes απάντησε στον υπουργό μεταφορών λέγοντας ότι δεν αποκλείεται να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις ενώ υπογράμμισε ότι «δεν μιλάμε για αυξήσεις αλλά για μη μισθολογικές παροχές. Μου κάνει τεράστια εντύπωση, πώς υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου του οποίου ηγείται ο κ. Σταϊκούρας έχουν δεχτεί το ύψος των μη μισθολογικών παροχών της συγκεκριμένης ΣΣΕ. Είναι πολύ εύκολο, να παίζουμε τον ‘καλό και τον κακό μπάτσο’, δηλαδή ‘εγώ τα δέχτηκα αλλά δεν περνάνε από το υπουργείο Οικονομικών’. Η μοναδική προϋπόθεση για να ισχύσουν αυτά τα πράγματα ήταν να μην ζητήσει ο ΟΑΣΘ έξτρα επιχορήγηση για την κάλυψη των μη μισθολογικών παροχών. Το υπ. Οικονομιών θα έπρεπε να συνυπογράψει. Δεν μπορούν να μας παίζουν μπαλάκι από το ένα υπουργείο στο άλλο.
Κανένας εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ δεν έχει πάρει 50% αύξηση. Με τους αριθμούς μπορούμε να λέμε τις μεγαλύτερες αλήθειες αλλά και τα μεγαλύτερα ψέματα».
Δείτε το video, αλλά και τις φωτογραφίες του TyposThes: