Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στενάζει η αγορά - Οι δύο λόγοι που δεν «τραβάνε» οι εκπτώσεις

«Μαζεύουμε χρήματα για να επιβιώσουμε όχι για να κερδίσουμε» σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ - Καύσωνας και η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών οι λόγοι για την ιδιαίτερα υποτονική κίνηση

Της Κωνσταντίνας Καδέρη

Ολοκληρώθηκε η τρίτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων που θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, με την εικόνα στην αγορά της Θεσσαλονίκης να φαίνεται ιδιαίτερα υποτονική και του εμπόρους στα καταστήματα να δείχνουν αποθαρρημένοι για τη συνέχεια. 

«Δεν πάει καλά η αγορά». Με τα προβλήματα που δημιούργησε ο καύσωνας των τελευταίων εβδομάδων δεν υπήρξε ουσιαστική κίνηση. Ελπίζουμε στη δροσιά μήπως και βελτιωθεί λιγάκι η εικόνα που έχουμε αυτήν τη στιγμή» αναφέρει μιλώντας στο «TyposThes» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.

Αν και όπως διαβεβαιώνει ο ίδιος, τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα της τάξεως των 50%-60% για την πλειονότητα των εμπορευμάτων, οι αγορές είναι αισθητά περιορισμένες, καθώς η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών οδήγησε σε περικοπές στα απαραίτητα και σε χαμηλότερης αξίας αγαθά. «Τα ποσοστά δεν φταίνε για την κακή εικόνα της αγοράς αυτήν τη περίοδο. Οι τιμές στα ρούχα και στα παπούτσια είναι εξευτελιστικές. Η  στενή τσέπη του καταναλωτή είναι ο πυρήνας του προβλήματος. Όταν ο κόσμος κοιτάει πόσα θα ξοδέψει στο σουπερ-μάρκετ και πως θα ανταπεξέλθει στους λογαριασμούς του, η ένδυση και η υπόδηση θα έρθουν σε δεύτερη μοίρα αναγκαστικά», προσθέτει.

Ερωτηθείς σχετικά με τις πρώτες εκτιμήσεις που δείχνουν μείωση στον προβλεπόμενο τζίρο συγκριτικά με πέρυσι, ο κ. Φιλιππίδης σημειώνει πως ο συνολικός τζίρος «είναι στο πάτο εδώ και καιρό. Μαζεύουμε (σ.σ. χρήματα) για να επιβιώσουμε όχι για να κερδίσουμε».

Αναφορικά για το τι περιμένουμε να δούμε μέχρι και το τέλος της καλοκαιρινής εκπτωτικής περιόδου, ο ίδιος διατυπώνει την άποψη πως ο εμπορικός κόσμος δεν μπορεί να είναι αισιόδοξος, περιμένοντας τις υπόλοιπες 35 ημέρες μέχρι και τέλος Αυγούστου για να συμπληρωθεί το ταμείο όταν «χάθηκαν ανεπιστρεπτί» οι πρώτες μέρες των εκπτώσεων που συνήθως τότε σημειώνεται ο μεγάλος τζίρος των εκπτώσεων.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις θερινές εκπτώσεις

Παρόλο που έχουμε διανύσει σχεδόν την μισή εκπτωτική θερινή περίοδο οι καταναλωτές οφείλουν να διατηρούν ισχυρά αντανακλαστικά και να ελέγχουν τις τιμές πραγματοποιώντας έρευνα αγοράς. Γι’ αυτό και η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρέχει οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα, ώστε να ενημερώνουν τα μέλη τους για τις υποχρεώσεις του νόμου αναφορικά με τις θερινές εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα ακόλουθα:

  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
  • Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ