Της Λεμονιάς Βασβάνη
Σχεδόν σαράντα μέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, γονείς, μαθητές και δάσκαλοι των τριών ειδικών σχολείων που στεγάζονται στην περιοχή της Πυλαίας (δηλαδή του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του ειδικού δημοτικού αυτισμού και νηπιαγωγείου αυτισμού) ανησυχούν γιατί δεν ξέρουν πού θα τους βρει η νέα σχολική χρονιά.
«Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας οφείλει να τακτοποιήσει αυτή την υπόθεση. Να υπάρξει ασφαλής στέγαση και να μην προχωρήσει σε μετακινήσεις που θα προκαλέσουν άγχος τόσο των γονέων, όσο και των μαθητών», δήλωσε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος της Ε.Σ.Α.μεΑ. κ. Ι. Βαρδακαστάνη.
Στο τι συμβαίνει στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα αναφέρθηκε η κυρία Ζαφειροπούλου που είναι μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της Ε.Σ.Α.μεΑ.: «Όλα ξεκίνησαν ουσιαστικά από πέρυσι. Το κτήριο που στεγάζει τα τρία σχολεία είναι ακατάλληλο, όπως εξάλλου και τα περισσότερα ειδικά σχολεία. Ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη με βάση αυτό το δεδομένο, δεν προχώρησε στην ανανέωση της σύμβασης για το ακίνητο. Όμως δεν φρόντισαν να βρουν ένα χώρο για να στεγαστούν τα τρία αυτά σχολεία. Το αρχικό σχέδιο πρότεινε να διαμοιραστούν τα παιδιά. Όμως συνάντησε την αντίδραση των γονέων. Μετά υπήρξε πρόταση να στεγαστούν τα σχολεία σε άλλα σχολεία της περιοχής και συγκεκριμένα το ΕΕΕΕΚ να πάει στην Καλαμαριά, το νηπιαγωγείο στη Κερασιά και το ειδικό δημοτικό στη Θέρμη. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχουμε ενημέρωση για το αν έχουν δρομολογηθεί αυτά τα σχέδια και τι θα γίνει τον Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Γι’ αυτό βγάλαμε δελτίο τύπου και στείλαμε επιστολή στον κ. Κόπτση που είναι ο καθ’ ‘ύλην αρμόδιος για να μας ενημερώσει. Επί της ουσίας μένει ένας μήνας και αναρωτιόμαστε τι θα γίνει με τα παιδιά αυτά;».
Η ίδια σχολίασε πως άκουσαν ότι θα άδειαζε το ακατάλληλο κτήριο που στέγαζε τα τρία σχολεία στην Πυλαία, όμως έγινε επικοινωνία με την αντιδήμαρχο και ανακλήθηκε η διαδικασία εκκένωσης.
Και πρόσθεσε πως «στην περσινή πρόταση για διαμοιρασμό των παιδιών σε σχολεία υπήρξε αντίδραση» και ότι «αν είναι να σκορπίσουν, ίσως είναι καλύτερα να παραμείνουν εκεί. Σε ένα οικείο περιβάλλον».
Εξάλλου σημείωσε στο TyposThes πως υπάρχει και το θέμα της μεταφοράς καθώς αυτή γίνεται με ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που κάνει και τους σχετικούς διαγωνισμούς. «Με αυτή την αβέβαιη κατάσταση δεν ξέρουμε αν έχουν ενημερωθεί για τα δρομολόγια που ενδεχομένως θα αλλάξουν», σημείωσε η κυρία Ζαφειροπούλου.
«Τα πράγματα είναι μετέωρα και ο χρόνος που απομένει είναι λίγος. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει», δήλωσε.
Απαντώντας σε ερώτηση για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολικό συγκρότημα που φιλοξενούσε τα τρία σχολεία εξήγησε πως «Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ειδικά σχολεία, ιδρύθηκαν μετά χρονικά την κατάργηση Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων. Υπήρχε μεγάλη ανάγκη και πίεση από φορείς κλπ για να λειτουργήσουν. Είχαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Οι δήμοι προχώρησαν στην ενοικίαση χώρων σε ακίνητα που μπορούσαν να βρουν, όμως τις περισσότερες φορές δεν είναι σχεδιασμένα για σχολεία. Πχ στην δική μας περίπτωση ήταν πρώην αποθήκη που φιλοξενούσε βιοτεχνία, ενώ στο ΕΕΕΕΚ Κορδελιού στεγάζεται σε ένα παλιό πατάρι βιοτεχνίας. Έχουν γίνει προφανώς παρεμβάσεις για την προσβασιμότητα, διαμορφώθηκαν οι αίθουσες, όμως είναι ακατάλληλα κτήρια. Αυτό προσπαθήσαμε να αναδείξουμε κι εμείς. Όλα αυτά πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν…».
Τι ανέφερε η ΕΣΑμεΑ στην ανακοίνωσή της
Η Εθνική Συνομοσπονίδα Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) ανακοίνωση της αναφέρει τα εξής:
«Λίγες εβδομάδες έχουν μείνει για την έναρξη του νέου σχολικού έτους και η ΕΣΑμεΑ δεν έχει λάβει ενημέρωση σχετικά με το θέμα της μεταστέγασης των τριών ειδικών σχολείων που στεγάζονται στην περιοχή της Πυλαίας (2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, ειδικό δημοτικό αυτισμού και νηπιαγωγείο αυτισμού).
Στο ζήτημα που είχε προκύψει στις αρχές του έτους η ΕΣΑμεΑ είχε λάβει διαβεβαιώσεις ότι τα σχολεία θα μεταστεγάζονταν σε νέο κτίριο κατάλληλο και προσβάσιμο για όλους, εντός της ευρύτερης περιοχής.
Η μέχρι σήμερα έλλειψη ενημέρωσης προκαλεί έντονη ανησυχία και εντείνει την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
Με επιστολή της προς τον κ. Α. Κόπτση, Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης Κεν. Μακεδονίας και όλους τους αρμόδιους, η ΕΣΑμεΑ ζητά να ενημερωθεί σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και αυτές που δρομολογούνται (για παράδειγμα, σχετικά με την ετοιμότητα και καταλληλότητα των νέων υποδομών, για το αίτημα προς την Περιφέρεια αναφορικά με τις μετακινήσεις των μαθητών, την ενημέρωση εκπαιδευτικών γονέων κλπ.).
Καθώς η έναρξη του νέου σχολικού έτους είναι πολύ κοντά, η ΕΣΑμεΑ ζητά τη διαβεβαίωση και την εκ νέου δέσμευση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει για τις μαθήτριες και τους μαθητές με αναπηρία σε όλη την Ελλάδα ταυτόχρονα και σε ίση βάση με όλους-ες, σε ένα κατάλληλο και προσβάσιμο σχολικό περιβάλλον, στην περιοχή τους».