Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μάνος Εξαρχουλάκος: Κάθε κύκλος στη ζωή μας πρέπει να «κλείνει» την κατάλληλη στιγμή

Μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη για τη Θεσσαλονίκη, την έννοια εμπιστοσύνη και το success story ενός εκ των κορυφαίων στελεχών της ελληνικής αγοράς ενέργειας

Επί 7 χρόνια υπήρξε ένας εκ των κορυφαίων στελεχών στην αγορά ενέργειας, πρωταγωνιστώντας στον χωρό με έδρα μάλιστα τα περισσότερα από αυτά, τη Θεσσαλονίκη. Ο Μάνος Εξαρχουλάκος, αλλάζει σελίδα και μετά την επιτυχημένη παρουσία του στη ZeniΘ, ήρθε η ώρα να ανοίξει έναν νέο επαγγελματικό κύκλο, έτοιμος να αντιμετωπίσει τις επόμενες προκλήσεις.

Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξή του, μιλά για τη Θεσσαλονίκη, την έννοια εμπιστοσύνη και το success story στην ελληνική αγορά ενέργειας

Κύριε Εξαρχουλάκο, είστε από τις εξαιρέσεις που μετακομίσατε στο παρελθόν για επαγγελματικούς λόγους από την Αθήνα για χρόνια στη Θεσσαλονίκη, ποια ήταν η εμπειρία σας και τι πιστεύετε θα βοηθούσε στην ανάπτυξη της πόλης στο κομμάτι αυτό; 

Για αρχή θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η Θεσσαλονίκη πάντα ήταν από τις αγαπημένες μου πόλεις της Ελλάδας  άρα  ήταν μεγάλη μου χαρα όταν δέχτηκα την πρόταση το 2016 να μετακομίσω εδώ για να αναλάβω αυτό το  σημαντικό project που μου εμπιστεύτηκε τότε η Αέριο Θεσσαλονίκης-Θεσσαλιας. Σίγουρα δεν ήταν εύκολη απόφαση όμως ήταν ένα challenge που δε θα μπορούσα να αρνηθώ. Νομίζω, κοιτώντας πίσω, το αποτέλεσμα μας δικαιώνει και την εταιρία και εμένα. Σίγουρα πάντως η Θεσσαλονίκη δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα μπορούσε αφού με τα κατάλληλα κίνητρα από το κράτος αλλά και την πιστη τον εταιριών θα μπορούσε η πόλη να είναι ακόμα πιο δυνατή εμπορικά και προφανώς να έχει περισσότερες θέσεις εργασίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μεγάλες εταιρίες είτε ξεκίνησαν από εδώ είτε έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη με τόσα παραδείγματα. Αυτό όλο σίγουρα μπορεί να υποστηριχτεί από τα ταλέντα και τα έμπειρα στελέχη που υπάρχουν στην πόλη. Ο Δημήτρης Μαθιουδάκης, Διευθυντής Πωλήσεων της ZeniΘ, ο Αλεξανδρος Βασιλιαδης, Head Πωλήσεων και η Νατασα Σκαρλάτου που ήταν Head Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων είναι ενδεικτικά από τα στελέχη της Θεσσαλονίκης που έχω ξεχωρίσει σε όλη την καριέρα μου και μπορώ να πω ότι ήταν τιμή μου που συνεργαστήκαμε και γιατί όχι θα ήταν χαρα μου να συνεργαστούμε ξανά στο μέλλον.

exarchoulakos.jpg

Θα μας αναφέρετε κάποιες σημαντικές επαγγελματικές στιγμές της καριέρας σας που ζήσατε στη  Θεσσαλονίκη και που θα μείνουν πάντα στην καρδιά σας;

Έζησα πολύ έντονα στη Θεσσαλονίκη και είναι πολλές οι στιγμές και οι άνθρωποι που ήταν σταθμοί για μένα και θα ήθελα να αναφέρω. Χωρίς αμφιβολία από τις πιο σημαντικές στιγμές που θυμάμαι σα να ήταν χθες, ήταν η βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής όπου ανακοινώσαμε το rebranding της εταιρίας μαζί με τα πλάνα της για τα επόμενα χρόνια στην ελληνική αγορά ενέργειας. Νομίζω ήταν από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας μου.

 

Φυσικά, Δε θα μπορούσα σίγουρα να μην αναφέρω την πρώτη μου εμπειρία στη ΔΕΘ  όπου και τότε κατάλαβα τη αξία και τη σημαντικότητα της για την πόλη αλλά και γενικά για την ελληνική αγορά. 

Είστε ένα από τα πιο επιτυχημένα και προβεβλημένα στελέχη στην αγορά ενέργειας τα τελευταία χρόνια με εξαιρετικά αποτελέσματα τόσο στο marketing όσο και τις πωλήσεις. Κατά καιρούς αναφέρετε σε συνεντεύξεις σας την έννοια "εμπιστοσύνη". Πόσο σημαντική είναι η εμπιστοσύνη τελικά για την επιτυχία;

Αν δεν υπάρχουν συνθήκες εμπιστοσύνης, αν υπάρχουν δηλαδή ρωγμές στα θεμέλια, δε μπορείς να δημιουργήσεις ένα σταθερό οικοδόμημα που θα αντέξει στο χρόνο. Η εμπιστοσύνη κερδίζεται, έμπρακτα, δύσκολα χτίζεται και άλλο τόσο εύκολα καταστρέφεται. Και μετά δεν υπάρχει επιστροφή ή ακόμα κι αν υπάρξει δεύτερη ευκαιρία πάντα θα παραμένει εκεί το σημάδι, η γρατζουνιά, ο λεκές που θα θυμίζει την πρώτη κακή εμπειρία και θα δημιουργεί ανασφάλεια και καχυποψία. Και η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητο να υπάρχει, αμφίδρομα, σε κάθε είδος σχέσης, με διαρκή προσπάθεια και από τις δυο μεριές για τη διατήρηση ή την ενίσχυση της. Αυτό ισχύει σε κάθε προσωπική σχέση άλλα και για τη σχέση εταιρείας - υπαλλήλου ή τη σχέση εταιρείας - πελάτη. Αν η εταιρεία πείσει τον πελάτη στην αρχή της συνεργασίας και τελικά δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες που του δημιούργησε, για ποιο λόγο ο πελάτης να την επιλέξει ξανά; Και όχι μόνο αυτό, ο δυσαρεστημένος πελάτης, θα μεταφέρει την κακή εμπειρία του και στον κύκλο του που θεωρητικά είναι δυνητικοί πελάτες της εταιρείας. Θυμίζω ότι για πολλά χρόνια η ελληνική αγορά ενέργειας είχε πληγεί από παλιότερες κακές πρακτικές συγκεκριμένων ιδιωτικών παρόχων. Κατά τη γνώμη μου η εμπειρία πελάτη και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης και του loyalty είναι τα σημεία που θα πρέπει κάθε εταιρία να δώσει έμφαση και να επενδύσει. Στο κάτω κάτω είναι πολύ πιο οικονομικό για μια εταιρεία να διατηρήσει ικανοποιημένο τον υφιστάμενο πελάτη της ανταποδίδοντας την εμπιστοσύνη που της έδειξε και κάνοντας τον ambassador από το να επενδύσει σε τακτικές νέων πωλήσεων.

Με αφορμή την αναφορά σας στους πελάτες και επειδή παρατηρείται μια σύγχυση στην αγορά ενέργειας, θα θέλατε να μας πείτε τη γνώμη σας για την κατάσταση σήμερα και τι να περιμένουν οι καταναλωτές στο μέλλον;

Με την ενεργειακή κρίση τα τελευταία χρόνια ήταν μονόδρομος να γίνουν αλλαγές στην ελληνική αγορά ενέργειας που αναγκαστικά επηρέασαν τόσο τις εταιρίες όσο και τους πελάτες. Για 2 χρόνια σχεδόν είχαμε την ανακοίνωση κάθε μήνα της τιμής ρεύματος από την εκάστοτε εταιρεία, τώρα έχουμε τα "χρώματα" και τους "τύπους" στα προϊόντα, είναι λογικό λοιπόν να υπάρχει σύγχυση αφού ο κόσμος που ήδη έχει αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα δεν έχει την ενέργεια ή τον χρόνο να ασχοληθεί και να εκπαιδευτεί σε τόσες ορολογίες και μεθοδολογίες ώστε να επιλέξει με σιγουριά την πιο οικονομική πρόταση και να νιώθει την απαραίτητη ασφάλεια που χρειάζεται για τα πάγια έξοδα του νοικοκυριού του. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι οι εταιρείες να μη δημιουργούν υπερβολικές προσδοκίες αλλά να επικοινωνούν με όσο πιο ξεκάθαρο τρόπο γίνεται και με ειλικρίνεια την εκάστοτε προσφορά. Αυτό θα εκτιμηθεί από το κοινό ώστε να μη νιώθει ανασφάλεια και να μη χρειάζεται να αλλάζει πάροχο κάθε μήνα. Η τάση λοιπόν είναι οι εταιρείες να εκπαιδεύσουν το κοινό με υπηρεσίες και προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας ώστε τα έξοδα του να μειωθούν από τη σωστή χρήση και όχι από τη συνεχή σύγκριση προσφορών. 

Μετά απο 7 χρόνια αποχωρήσατε από τη θέση του εμπορικού διευθυντή από μια εταιρεία που πρωταγωνιστεί στην αγορά ενέργειας έχοντας επιδείξει σημαντικη αύξηση μεριδίου βάσει των ετήσιων αναφορών της ΡΑΕΥ. Πόσο δύσκολη είναι μια τέτοια απόφαση και ποιες είναι οι σκέψεις σας για το επόμενο βήμα στην καριέρα σας;

Κάθε κύκλος στη ζωή μας, είτε σε προσωπικό επίπεδο, είτε σε επαγγελματικό θα πρέπει να ολοκληρώνεται την κατάλληλη στιγμή.  Η ιδανική στιγμή λοιπόν κατά τη γνώμη μου είναι όταν η σχέση βρίσκεται στην κορυφή της, στο ζενίθ. Μετά από ένα επιτυχημένο rebranding και την εδραίωση του brand πανελλαδικά, ως Διευθυντής Marketing & Επικοινωνίας αλλά και μετά από 2 συνεχόμενες χρονιές με τη μεγαλύτερη αύξηση πελατολογίου στην απαιτητική αγορά ενέργειας σαν Εμπορικός Διευθυντής νομίζω ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για το επόμενο challenge στην καριέρα μου. Δε θα μπορούσα να μην ευχαριστήσω και να δείξω την εκτίμηση μου στη διοίκηση για την ελευθερία και εμπιστοσύνη  που μου έδειξε αλλά κυρίως στις ομάδες μου marketing & πωλήσεων για την πιστη και την στήριξη που ουσιαστικά αυτές έφεραν τα αποτελέσματα αυτά. Μετά από 7 χρόνια λοιπόν έντονων ρυθμών, βρίσκομαι σε διαδικασία αξιολόγησης των επιλογών μου για μια νέα πρόκληση και το επόμενο βημα στην καριέρα μου.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκύλοι: Προειδοποιεί ειδικός - Οι 3 ακατάλληλες ράτσες για οικογένειες με παιδιά
Eιδικός στη συμπεριφορά σκύλων από το Ηνωμένο Βασίλειο αποκαλύπτει τις τρεις «χειρότερες ράτσες σκύλων για οικογένειες»
Σκύλοι: Προειδοποιεί ειδικός - Οι 3 ακατάλληλες ράτσες για οικογένειες με παιδιά
OPEN HOUSE: Ξεναγήσεις σε πάνω από 70 εμβληματικά κτήρια στη Θεσσαλονίκη
Το θέμα της φετινής εκδήλωσης θα αναδείξει 2 καίρια ζητήματα, τα οποία αποτελούν πτυχές του σχεδιασμού που επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων, την...
OPEN HOUSE: Ξεναγήσεις σε πάνω από 70 εμβληματικά κτήρια στη Θεσσαλονίκη