Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έλεγχοι για τα ηλεκτρικά πατίνια - Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο

Αντιμέτωποι με πρόστιμα θα βρεθούν όσοι δεν τηρούν τον ΚΟΚ σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, το κράνος κ.λπ.

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Αντιμέτωποι με πρόστιμα θα βρεθούν όσοι κυκλοφορούν στην πόλη με πατίνι χωρίς να φορούν το απαραίτητο προστατευτικό κράνος και χωρίς να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς τροχαία και δημοτική αστυνομία πραγματοποιούν αυστηρούς ελέγχους.

Η Τροχαία πραγματοποιεί ήδη ελέγχους από την περασμένη Παρασκευή ενώ από αύριο, Δευτέρα, αρχίζουν κα οι έλεγχοι από δημοτικούς αστυνομικούς.

«Μπαίνουμε στη διαδικασία των ελέγχων, οι οποία πλέον θα είναι αυστηροί», είναι το μήνυμα που στέλνει μιλώντας στο «ΤyposThes» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων Κώστας Τσιαπακίδης. Όπως σημειώνει θα πρέπει να εφαρμόζεται ο ΚΟΚ σε όλες τις περιπτώσεις, αλλιώς θα βεβαιώνονται πρόστιμα.

Παράλληλα, ο δήμος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε απαγόρευση, εάν δεν τηρηθούν όσα συμφωνηθούν με τις εταιρείες, στο πλαίσιο της Κανονιστικής που διαμορφώνεται για τη χρήση αυτών των μέσων.

Σύσκεψη με τις εταιρίες

Την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τις 4 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη νοικιάζοντας ηλεκτρικά πατίνια και με δυο που νοικιάζουν ηλεκτρικά σκούτερ.

Όπως αναφέρει ο κ. Τσιαπακίδης, η συζήτηση ξεκίνησε από μηδενική βάση. Έγινε αναφορά στον τρόπο ενοικίασης των πατινιών κυρίως από ανηλίκους προκειμένου να μπουν κάποιες δικλείδες ασφαλείας και να υπάρξει ευαισθητοποίηση και των γονέων.

Επίσης τέθηκαν επί τάπητος αυτά που προβλέπει ο ΚΟΚ, η χρήση κράνους από το χρήστη, να μην μιλάει στο κινητό ενόσω οδηγεί, να μη φοράει ακουστικά με μουσική στα αυτιά, να μην χρησιμοποιούν το πατίνι δυο άτομα ταυτόχρονα, να σέβονται τους μονοδρόμους, τα πεζοδρόμια, τους πεζούς που έχουν πάντα προτεραιότητα και φυσικά το όριο ταχύτητας που για ανήλικους είναι μέχρι 6 χλμ/ώρα και για τους υπόλοιπους μέχρι 25 χλμ/ώρα. Ακόμη στη συζήτηση τέθηκε και το ζήτημα των χώρων που επιτρέπεται η χρήση πατινιών, καθώς σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, δεν επιτρέπεται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας (όπου αναπτύσσονται ταχύτητες από 50 χλμ/ώρα και πάνω). Ακόμη οι χρήστες πρέπει να αποφεύγουν τους ελιγμούς ανάμεσα σε οχήματα, να φέρουν φωσφορούχα το βράδυ ώστε να είναι ορατοί από τους υπόλοιπους οδηγούς κ.ά.

Ένα ακόμη σημείο που συζητήθηκε αφορούσε τους χώρους στάθμευσης των πατινιών, με τον δήμο να προτείνει στις εταιρίες συγκεκριμένους χώρους το επόμενο διάστημα μέσω βιώσιμης κινητικότητας. Οι εταιρείες θα πρέπει να κάνουν αίτηση για να αποκτήσουν η κάθε μία τους χώρους της, πληρώνοντας για τον κοινόχρηστο χώρο στο δήμο, ανάλογα με τα χρησιμοποιούμενα τ.μ. όπως προβλέπεται από το Νόμο. Στόχος κατά τον αντιδήμαρχο να μην υπάρχουν ανεξέλεγκτα και διάσπαρτα παντού πατίνια που καταλαμβάνουν τον δημόσιο χώρο.

Σε ότι αφορά ειδικότερα τη χρήση από ανηλίκους, οι οποίοι προφανώς χρησιμοποιούν κάρτα των γονέων για να κάνουν ενοικίαση, από την πλευρά του δήμου τονίζεται ότι αν οι γονείς είναι ενήμεροι και δεν ακυρώνουν την ενοικίαση τότε είναι και αυτοί υπεύθυνοι.

Τα πρόστιμα

Από τη Δευτέρα όποιον σταματάει η Δημοτική Αστυνομία θα πρέπει να έχει πάνω του χαρτί που να ταυτοποιεί ότι αυτός που έκανε την ενοικίαση είναι ο ίδιος ο χρήστης. Και να μην είναι άλλος, γιατί σε αυτήν την περίπτωση το πρόστιμο θα είναι 20 ευρώ. Για μη χρήση κράνους το πρόστιμο είναι διπλάσιο στα 40 ευρώ. «Θα εφαρμόζουμε ό,τι προβλέπεται από τον ΚΟΚ», τονίζει, καλώντας τους να ενημερωθούν και να συμμορφωθούν. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε την κατάσταση έτσι», τονίζει, «πρέπει να τηρήσουμε τους νόμους».

Το μήνυμα προς τις εταιρίες

Στη σύσκεψη, όπως είπε ο κ. Τσιαπακίδης παρουσιάστηκε στις εταιρείες ένα προσχέδιο της κανονιστικής του δήμου το οποίο και θα τους δοθεί ώστε να το μελετήσουν και να κάνουν τις προτάσεις τους μέχρι τέλος Αυγούστου. Οι προτάσεις αυτές θα αξιολογηθούν από το δήμο για τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου, το οποίο προτού εφαρμοστεί θα τεθεί και πάλι υπόψη τους.

«Από εκεί και μετά, αφότου συμφωνήσουμε, θα εξαρτηθεί κατά πόσο αυτή η συμφωνία Κυρίων θα τηρηθεί.  Εάν δεν τηρηθεί ο καθένας μας θα αναλάβει τις ευθύνες του. Εμείς θα πρέπει να προστατεύσουμε το δημόσιο συμφέρον και για να το κάνουμε αυτό μπορούμε να προβούμε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας των συγκεκριμένων μέσων», τονίζει. Όπως προσθέτει σε μια τέτοια περίπτωση σίγουρα δε θα φταίει ο δήμος. «Εμείς απευχόμαστε να συμβεί αυτό […] δεν είμαστε κατά του επιχειρείν, αλλά θα πρέπει να τηρούνται οι νόμοι και ο ΚΟΚ», υπογραμμίζει.

Το επόμενο ραντεβού δόθηκε για τα τέλη Αυγούστου, με τον αντιδήμαρχο να εκφράζει την ελπίδα ότι με την Κανονιστική, η οποία θα αφορά όλα τα θέματα που αναφέρθηκαν και πιο πάνω, δηλαδή τρόπο ενοικίασης, όριο ταχύτητας, κράνος, τήρηση ΚΟΚ, προτεραιότητες , χώροι εναπόθεσης κλπ. «όλα θα μπουν σε μια σειρά».  

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ