Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τα 4 μέτρα για την κίνηση λόγω Fly Over - Πού μπαίνουν πασαλάκια

Τι αποφασίστηκε στη σημερινή σύσκεψη του Συντονιστικού Φορέων Θεσσαλονίκης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε τέσσερα συγκεκριμένα και πρακτικά μέτρα για την ανακούφιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος που παρατηρείται στην πόλη εξαιτίας των έργων κατασκευής του flyover συμφώνησαν οι συμμετέχοντας στο συντονιστικό Συμβούλιο, που συγκάλεσε σήμερα στο ΥΜΑΘ ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας.

Ειδικότερα, όπως αποφασίστηκε από την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να βρίσκεται στον αέρα μια νέα εφαρμογή την οποία οι πολίτες θα μπορούν να κατεβάζουν στο κινητό τους για να ενημερώνονται για την κίνηση σε βασικές οδούς της πόλης 24 ώρες το 24ωρο, σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν ποια διαδρομή να ακολουθήσουν. Επίσης αποφασίστηκε να επιστρέψουν τα πασαλάκια σε κεντρικές οδούς προκειμένου να αποτρέπονται τα διπλοπαρκαρίσματα που προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση και να γίνεται απρόσκοπτα η διέλευση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Η τοποθέτησή τους πρόκειται να γίνει άμεσα, έπειτα από τις διαδικασίες που θα κάνουν οι δήμοι.

Το τρίτο μέτρο στο οποίο κατέληξαν οι εκπρόσωποι φορέων και το οποίο θα γίνει άμεσα  αφορά τη ρύθμιση πολλών φωτεινών σηματοδοτών σε διάφορα σημεία, που προτάθηκαν προκειμένου να λαμβάνονται υπόψιν τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα και να διευκολύνεται συνολικά η κίνηση.

Το τέταρτο μέτρο αφορά στη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου όλοι οι φορείς θα πληροφορούν εγκαίρως 15 μέρες πριν για οποιαδήποτε προγραμματισμένη εκδήλωση υπάρχει στα όριά τους ή στο χώρο τους, για παράδειγμα εκδηλώσεις δήμων όπως η «Λευκή Νύχτα» ή ο μαραθώνιος ώστε να υπάρχει προγραμματισμός και να λαμβάνονται τα κατάλληλα κυκλοφοριακά μέτρα.

Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για απόδοση περίπου 800  χώρων προσωρινής στάθμευσης εντός της ΔΕΘ, εντός του λιμανιού και σε δύο οικόπεδα της ΓΑΙΑΟΣΕ στην περιοχή δικαστηρίων - Σταθμού, που αναμένεται να γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα με ταυτόχρονη έναρξη μιας νέας γραμμής του ΟΑΣΘ που θα πραγματοποιεί κυκλική διαδρομή από τα σημεία, προκειμένου να εξυπηρετεί αυτά τα σημεία περιφερειακού πάρκινγκ και να μεταφέρει τους πολίτες προς το κέντρο, ώστε να μην χρειάζεται να μπουν εκεί με το ΙΧ τους.

Όπως επεσήμανε ο κ. Γκιουλέκας, ανακοινώνοντας τα μέτρα, το συντονιστικό συμβούλιο που συνεδρίασε για έβδομη φορά τους τελευταίους δυόμιση μήνες, έχει ως σκοπό να αποφασίσει κάποια μέτρα που θα βοηθήσουν την πόλη και τους επισκέπτες και θα κάνουν πιο ανεκτή την καθημερινότητά τους, όσο διαρκούν τα έργα για την κατασκευή του flyover.

ymath.jpg

Η νέα εφαρμογή στα κινητά

Πιο αναλυτικά από την επόμενη εβδομάδα θα μπορούν οι πολίτες να κατεβάζουν μια νέα εφαρμογή στα κινητά τους και θα μπορούν από όποιον τύπο κινητού και να έχουν να γνωρίζουν τον κυκλοφοριακό φόρτο σε βασικές οδικές αρτηρίες όλο το 24ωρο σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, ξεκινώντας από το σπίτι ή τη δουλειά τους για να πάνε σε κάποιον προορισμό θα μπορούν να βλέπουν την πραγματική κατάσταση του κυκλοφοριακού στους βασικούς άξονες για να επιλέγουν εκείνοι την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν. Θα υπάρχει ένας κωδικός που θα δοθεί σε όλους για να μπορούν να μπουν στην εφαρμογή και από κει και πέρα ο καθένας θα επιλέγει αυτό που εκείνος προτιμά με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες, όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας. Έχει προβλεφθεί ότι θα μπουν όλες οι βασικές οδοί στην εφαρμογή που διαμορφώθηκε σε συνεργασία του ΙΜΕΤ με τη google και υπό την εποπτεία του ΥΜΑΘ. Δίνοντας ένα περίγραμμα είπε πως εκτός από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες θα συμπεριληφθούν ακόμη η οδός Λαγκαδά, η Αγίου Δημητρίου σε όλο το μήκος της η Κασσάνδρου, η Κατσιμίδη, η Λαμπράκη, η Δενδροποτάμου, η Ανδρέα Παπανδρέου στην Νεάπολη και η Ανδρέα Παπανδρέου στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Πού θα μπουν εύκαμπτα πασαλάκια

Θα πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες άρα λοιπόν επειδή υπάρχει αυτή η πολύ έντονη κυκλοφοριακή επιβάρυνση, αυτό το οποίο η τροχαία πρότεινε είναι να τοποθετηθούνε πασαλάκια σε βασικές οδούς της Θεσσαλονίκης για να μπορούνε να προστατεύονται οι λεωφορειολωρίδες, να μην μπαίνουν δηλαδή εκεί αυτοκίνητα ΙΧ και να αποφεύγουμε τα διπλοπακαρίσματα. Χαρακτηριστική τέτοια αρτηρία που παρατηρούνται προβλήματα είναι η οδός Μητροπόλεως, στην οποία μαζί με άλλες οδούς αποφασίστηκε να μπουν πασαλάκια εύκαμπτα, όπως υπήρχαν και στο παρελθόν .

Εκτός από την Μητροπόλεως, πασαλάκια θα τοποθετηθούν στην Ερμού, σε κάποια σημεία του άξονα της Λ. Στρατού, στον άξονα της Καυτανζόγλου, της Γρηγορίου Λαμπράκη, -στη Λεωφόρο ΟΧΙ, στον άξονα της Βενιζέλου και της Ανδρέα Παπανδρέου -σε κάποια σημεία- στη Νεάπολη και στον άξονα της Παπάφη. Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός όλα αυτά θα κριθούν στην εφαρμογή τους  «αν πράγματι προσφέρουν τις λύσεις που προσδοκούμε για να μπορέσουμε να κάνουμε παρεμβάσεις, ή για να διορθώσουμε και λάθη που ενδεχομένως έχουν γίνει στην εκτίμησή μας».

Ρύθμιση φαναριών

Επίσης, άμεσα μετά και από την συμβολή του υπουργείου υποδομών και μεταφορών προς την περιφέρεια, θα γίνει ρύθμιση πολλών φωτεινών σηματοδοτών σε διάφορα σημεία, όπου οι νέες ρυθμίσεις είναι παλιές. Είναι όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας απαραίτητο να γίνουν νέες ρυθμίσεις με χρόνους που το ινστιτούτο μεταφορών έχει μετρήσει και με φόρτους που έχει μετρήσει ότι παρουσιάζουν κάποιες οδοί, ούτως ώστε σε άλλα φανάρια να υπάρχει περισσότερος χρόνος για τη διέλευση των οχημάτων σε άλλα φανάρια αντίθετα να υπάρχει διαφορετική ρύθμιση, προκειμένου αυτό να διευκολύνει συνολικά στην κίνηση. Αυτό θα γίνει σε βασικούς άξονες τους οποίους το ινστιτούτο μεταφορών πρότεινε και οι φορείς συμφώνησαν.

Πλατφόρμα ενημέρωσης για εκδηλώσεις

Το τέταρτο το οποίο συζητήθηκε και αποφασίστηκε είναι η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για έγκαιρη ενημέρωση από πλευρά των δήμων και των φορέων σχετικά με σημαντικές εκδηλώσεις που ενδεχόμενα δημιουργούν συσσώρευση αυτοκινήτων και φόρτο τοπικά.

Όλοι θα πληροφορούν εγκαίρως 15 μέρες πριν για οποιαδήποτε προγραμματισμένη εκδήλωση υπάρχει ώστε να μπορούν και οι γειτονικοί δήμοι να λάβουν κάποια μέτρα, η τροχαία να κάνει τις δικές της ρυθμίσεις κλπ.

«Αυτό δεν συνέβαινε μέχρι σήμερα. Είπαμε συντονισμένα να λειτουργήσουμε όλοι οι φορείς της πόλης προκειμένου να μπορεί καλύτερα να λειτουργήσει συνολικά η πόλη», τόνισε ο κ. Γκιουλέκας.

Πού δημιουργούνται θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης

Σε σχέση με τις θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης, ο κ. Γκιουλέκας, επανέλαβε ότι θα βρίσκονται στη ΔΕΘ, όταν δε λειτουργεί η κεντρική έκθεση, στο λιμάνι Θεσσαλονίκης και σε άλλα δύο οικόπεδα τα οποία η ΓΑΙΑΟΣΕ προσφέρουμε το σκοπό αυτό ούτως ώστε περίπου 800 με 900 θέσεις να δοθούν περιφερειακά του κέντρου της Θεσσαλονίκης για να μπορεί ο θεσσαλονικιός να έχει τη μπορεί ο θεσσαλονικιός να έχει τη δυνατότητα να παρκάρει προσωρινά το αυτοκίνητο του εκεί και να μετακινείται μέσα στο κέντρο της πόλης με την κυκλική λειτουργία των λεωφορείων που ετοίμασε ΟΑΣΘ μαζί με τον ΟΣΕΘ. Ο κ. Γκιουλέκας υπογράμμισε ότι θα πρόκειται για πρόσκαιρη στάθμευση και ήδη η τροχαία εξήγησε με ποιον τρόπο θα αποτραπεί η μόνιμη στάθμευση. Θα υπάρχει δηλαδή ειδική απαγορευτική πινακίδα όπου θα λέει ότι μόνον εκείνες τις ώρες μπορεί κανείς να σταθμεύει γιατί μετά θα έχει να αντιμετωπίσει την τροχαία η οποία θα επιτηρεί αυτούς τους χώρους. Σύμφωνα με τον υφυπουργό οι θέσεις είναι έτοιμες και αναμένεται να τοποθετηθούν και σχετικές ενημερωτικές πινακίδες στα διάφορα σημεία. Πρόκειται για 242 θέσεις που παραχωρεί το λιμάνι και 400 θέσεις στη ΔΕΘ. Στο λιμάνι θα υπάρχει ένα πολύ μικρό τίμημα, ενώ στους υπόλοιπους χώρους θα είναι δωρεάν. "Ζητήσαμε από όλους να αναλάβουν ένα μέρος κοινωνικής ευθύνης για να λειτουργήσει πιο εύρυθμα η πόλη όσο διαρκεί το έργο", τόνισε ο κ. Γκιουλέκας. 

Τι είπαν οι δήμαρχοι

Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚ-Μ κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη έκανε λόγο για μια επιτυχημένη σύσκεψη των φορέων της πόλης όπου επαναεπιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά «ότι όλοι οι φορείς της πόλης είμαστε στην ίδια πλευρά στηρίζουμε το έργο του flyover και συζητήσαμε μία σειρά από πρακτικά ζητήματα που μοιραία προκύπτουν στην καθημερινότητά μας. Άρα τα μέτρα ήταν πρακτικά και συνεννοηθήκαμε πάνω σε αυτά».

Μίλησε επίσης για οδούς πρόσβασης στον Περιφερειακό, κάτι που ζητούν όλοι οι περιφερειακοί δήμοι, όπως και ακόμη εντονότερη αστυνόμευση σε αυτούς.

«Βλέπουμε μία πόλη η οποία οργανώνεται και αντιμετωπίζει το σκόπελο του flyover. Ταυτόχρονα βέβαια όμως βάζουμε τις βάσεις για μία πόλη η οποία θα έχει βιώσιμη αστική κινητικότητα, μία πόλη η οποία αυτά τα οποία σήμερα φτιάχνουμε για να αντιμετωπίσουμε το flyover θα είναι αυτά τα οποία θα μας βοηθήσουν αύριο μεθαύριο να χουμε μια ανθρώπινη πόλη», τόνισε από την πλευρά του ο δήμαρχος Κορδελιού –Ευόσμου κ. Αλεξανδρίδης.

*Φωτ. αρχείου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Σε μη ανεκτά επίπεδα η ατμοσφαιρική ρύπανση
Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα επίπεδα σωματιδιακής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη και για τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου...
Θεσσαλονίκη: Σε μη ανεκτά επίπεδα η ατμοσφαιρική ρύπανση