Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μπαίνουν κανόνες στα πατίνια - Οι απαγορεύσεις που έρχονται

Έρχεται προς ψήφιση η Κανονιστική που έχει ως στόχο την ασφάλεια των πολιτών – Υπό συζήτηση το αν θα υπάρχουν απαγορεύσεις κυκλοφορίας κάποιες ώρες σε κεντρικές οδούς

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Μέσα στον μήνα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι τελευταίες  διαδικασίες προκειμένου να έρθει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο η νέα Κανονιστική του δήμου που θα βάζει τάξη στην «άναρχη» κυκλοφορία αλλά και στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών στη Θεσσαλονίκη, με κύριο μέλημα την προστασία των χρηστών τους αλλά και των πεζών.

Ήδη η κανονιστική είναι έτοιμη σε ποσοστό 90%, έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην πόλη και γίνονται οι τελευταίας προσθαφαιρέσεις, όπως αναφέρει μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας κ. Τσιαπακίδης. Η τελευταία διαβούλευση πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, όπου ο δήμος παρουσίασε το τελικό σχέδιο της Κανονιστικής, καλώντας τους εκπροσώπους των εταιρειών αν τυχόν έχουν παρατηρήσεις να τις καταθέσουν εντός 10ημέρου. Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι και την περασμένη Παρασκευή μία μόνο εταιρία έστειλε κάποιες παρατηρήσεις, κυρίως για τους χώρους στάθμευσης των πατινιών.

Οι απαγορεύσεις

Ερωτηθείς εάν θα απαγορεύεται η κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών συγκεκριμένες ώρες και συγκεκριμένα από τις 8 το πρωί έως τις 10 το βράδυ σε κεντρικές οδούς όπως Τσιμισκή, Εγνατία (από Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) και Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο κ. Τσιαπακίδης σημειώνει ότι είναι μια σκέψη, ωστόσο δεν είναι κάτι αποφασισμένο αυτήν την στιγμή, αλλά το θέμα βρίσκεται υπό συζήτηση.

Όπως εξηγεί η ταχύτητα στους συγκεκριμένους δρόμους είναι άνω των 50 χλμ/ώρα και ο  νόμος απαγορεύει να κινούνται εκεί πατίνια. Συγκεκριμένα, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα. Τα πατίνια απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Σε χώρους κυκλοφορίας πεζών, τα πατίνια πρέπει να παραχωρούν προτεραιότητα και να κινούνται με ίδια ταχύτητα, ενώ όταν διέρχονται από πλατείες και πεζόδρομους ή πεζοδρόμια δεν πρέπει η ταχύτητά τους να ξεπερνά τα  15 χλμ/ώρα.

Σε ότι αφορά το κράνος, για το οποίο συνεχίζουν να «πέφτουν» πρόστιμα 40 ευρώ από τα μικτά κλιμάκια ΕΛΑΣ και δημοτικής αστυνομίας, ο κ. Τσιαπακίδης αναφέρει ότι τουλάχιστον για τους αλλοδαπούς τουρίστες θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος από τις εταιρίες γιατί δεν μπορούν να είναι ενημερωμένοι για αυτήν την υποχρέωση. Σε ότι αφορά τους πολίτες της Θεσσαλονίκης θα πρέπει είτε να υπάρχουν στους χώρους ενοικίασης τα κράνη ή να επιβάλλεται να το έχει ο χρήστης μαζί του διαφορετικά να μην μπορεί να γίνει η χρέωση.

Τα μικτά κλιμάκια βγαίνουν σήμερα σε καθημερινή βάση στους δρόμους και βεβαιώνουν πρόστιμα σε όσους παραβαίνουν όσα προβλέπει σήμερα ο ΚΟΚ. Εφόσον περάσει η Κανονιστική θα ισχύουν και όσα προβλέπονται εκεί, ενώ αναμένεται με βάση τα όσα θα προβλέπονται να μπορεί και η Δημοτική Αστυνομία να βεβαιώνει εξολοκλήρου τα αδικήματα, κάποια από τα οποία σήμερα δεν μπορεί να βεβαιώσει. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερα κλιμάκια ελέγχου έξω στους δρόμους για τήρηση της νομιμότητας. Για παράδειγμα, ο δημοτικός αστυνομικός δεν μπορεί να σταματήσει κάποιο κινούμενο όχημα, αυτό μπορεί μέχρι στιγμής να το κάνει μόνο η ΕΛΑΣ. Ωστόσο με την Κανονιστική θα προβλέπονται όλα αυτά.

Επίσης, όσοι επιβαίνουν σε πατίνια δεν θα επιτρέπεται σύμφωνα με το προσχέδιο της Κανονιστικής , μεταξύ άλλων, να είναι δυο δυο επάνω, να μεταφέρουν αντικείμενα τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού, να χρησιμοποιούν κινητό χωρίς να είναι σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση, να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές.

Από τη διάταξη αυτή εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία σε μικρή απόσταση μεταξύ των οδηγών ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και Ε.Π.Η.Ο. ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών και των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.

Τα επόμενα βήματα και το αυστηρό μήνυμα

Πάντως, η Κανονιστική έχει ήδη ελεγχθεί νομικά και από εδώ και στο εξής η διαδικασία αφορά την επικύρωσή της. Θα περάσει από Δημοτική Επιτροπή και κατόπιν από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ενώ κατόπιν παραμένει και η έγκριση από την Αποκεντρωμένη.

«Αλλά από την στιγμή που θα γίνει συμφωνία Κυριών μεταξύ δήμου και εταιρειών θα εφαρμόζεται ουσιαστικά και θα μένει μόνο το τυπικό της διαδικασίας», όπως λέει ο κ. Τσιαπακίδης.

Το ζήτημα σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο είναι να υπάρξει προσαρμογή στους κανόνες και τα νέα δεδομένα, με στόχο να μείνουν τα πατίνια στην πόλη τα οποία βοηθούν στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. «Διαφορετικά δε ξέρουμε τι θα γίνει», όπως λέει χαρακτηριστικά. Αλλά και ο ίδιος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, μιλώντας την περασμένη Πέμπτη για το θέμα, έστειλε το μήνυμα ότι αν στον επόμενο χρόνο δεν υπάρξει συμμόρφωση με την κανονιστική, θα συζητηθεί ενδεχόμενο κατάργησης της κυκλοφορίας τους.

Αυτό που τονίζει ο κ. Τσιαπακίδης είναι ότι και οι έλεγχοι που γίνονται τώρα έχουν ως γνώμονα την ασφάλεια.  Όλη η διαδικασία που έχει ξεκινήσει ο δήμος, είχε ως πρώτο μέλημα την  ασφάλεια των πεζών και των ίδιων των χρηστών των πατινιών, σύμφωνα με τον ίδιο.

Πάντως, στο διάστημα που έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι στους δρόμους φαίνεται ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν συμμορφωθεί και φορούν το απαραίτητο κράνος.

Κανονιστική για να μπει τάξη και στην Παλιά και Νέα Παραλία

Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες και για την Κανονιστική που θα αφορά την παλιά και τη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης. «Ελπίζω σε διάστημα ενός μήνα περίπου να είναι έτοιμη και αυτή», επισημαίνει ο κ. Τσιαπακίδης, αναφέροντας ότι στόχος είναι να μπει και εκεί μια τάξη σε ό,τι αφορά τους μικροπωλητές, είτε είναι καντίνες, μικροπωλητές, μουσικοί του δρόμου κλπ. Θα υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός και όχι αυτό που συμβαίνει μέχρι σήμερα που κανείς δεν γνωρίζει πόσοι είναι. Θα πρέπει να κάνουν αίτηση για να πάρουν την απαραίτητη άδεια και ο καθένας θα γνωρίζει το χώρο που πρέπει να βρίσκεται, αν θα είναι σταθερός ή κινούμενος κ.λπ.

Τέλος, ο δήμος ευελπιστεί τον Απρίλιο του 2025 να έχει ενισχυθεί η δύναμη της δημοτικής αστυνομίας με επιπλέον 80 άτομα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρεσιτάλ
Το θέατρο γενικά ήταν πάντα μια ευχάριστη και αγαπημένη απασχόληση
Ρεσιτάλ