Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις» οι αποβάθρες των τρένων

H ηγεσία του Υπουργείο διαβεβαιώνει πως το χρονοδιάγραμμα για παράδοση του Μετρό δεν πρόκειται να αλλάξει

Στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τονίζει σε κάθε ευκαιρία η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον Υφυπουργού, Νίκο Ταχιάο στις τελευταίες τους δηλώσεις να αναφέρουν πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αναβολή στην παράδοση του έργου, με το Μετρό να λειτουργεί με ασφάλεια.

Ο Νίκος Ταχιάος συγκεκριμένα, μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24, επεσήμανε ότι, παράλληλα με τις δοκιμαστικές διαδρομές (trial run) που ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία των πιστοποιήσεων, προκειμένου το Μετρό να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς απολύτως ασφαλές.

Όσον αφορά στον χρόνο παράδοσής του, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι: «Λιγότερο από 40 ημέρες έχουν απομείνει για να παραδοθεί Μετρό στους Θεσσαλονικείς. Βαδίζουμε αντίστροφα προς την 30ή Νοεμβρίου και δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία. Άλλωστε, την ημέρα εκείνη λήγει και η σύμβαση του κατασκευαστή του έργου που πρέπει να παραδώσει το τροχαίο υλικό».

Για τις δοκιμές και τη διαδικασία των πιστοποιήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι «το μόνο σίγουρο είναι ότι στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα υπάρχει ασφάλεια», διευκρινίζοντας ότι «τούτο δεν οφείλεται μόνο στις διαδικασίες που ακολουθούνται, αλλά και στο ότι τη λειτουργία του ανέλαβε η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία ΤΗΕΜΑ, η οποία λειτουργεί πανομοιότυπο Μετρό στην Κοπεγχάγη, με το ίδιο τροχαίο υλικό, την ίδια τοπολογία σταθμών, με αντίστοιχα συστήματα, αλλά και το Μετρό του Μιλάνο.

Είναι άνθρωποι με εμπειρία και ξέρουν από ασφάλεια, θα παραλάβουν ένα εξαιρετικό έργο, που έχει φτιάξει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Webuild Hitachi, ώστε αυτό να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οτιδήποτε άλλο ακούγεται είναι φημολογίες των ημερών. Θα υπάρχει πιστοποίηση για τη λειτουργία του και την κατασκευή του από την TUV Rheinland, μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες πιστοποίησης».

Ειδικότερα, για το υψηλό επίπεδο ασφάλειας με το οποίο θα λειτουργεί το Μετρό, ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι: «Θα παραδοθεί ένα Μετρό με επίπεδο ασφαλείας 4, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ηλεκτροδηγός. Θα υπάρχουν συνοδοί μέσα στα τρένα οι οποίοι θα εξυπηρετούν τους πολίτες σε πρώτη φάση, και θα μπορούν να εκτελέσουν μία χειροκίνητη λειτουργία, εάν χρειαστεί, για παράδειγμα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, προκειμένου να το μετακινήσουν μέχρι τον επόμενο σταθμό. Από το τρένο θα φαίνεται μόνο η σήραγγα, κανένα τηλεχειριστήριο. Το ίδιο σύστημα υπάρχει σε 48 δίκτυα μετρό σε 40 χώρες στον κόσμο, περίπου 1.350 χλμ. τα οποία εξυπηρετούνται με τον ίδιο τρόπο.

Οι πιθανότητες σφάλματος στο λογισμικό (software) -όχι ατυχήματος- είναι 10 -8, άρα ελάχιστες. Πρόκειται για ένα κλειστό δίκτυο 5G, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί από την Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και είναι αυτό που καθοδηγεί τα τρένα. Η επικοινωνία γίνεται μεταξύ των τρένων και του Κέντρου Ελέγχου. Ανά πάσα στιγμή, το κάθε τρένο είναι σε θέση να γνωρίζει το προηγούμενο και το επόμενο και ανάλογα αυτό προγραμματίζεται και μέσω του Κέντρου Λειτουργίας γίνεται η μετακίνηση τους». Μάλιστα με τον ίδιο τρόπο, όπως είπε, θα λειτουργήσει και η γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.

Συνοψίζοντας, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι: «Την πρώτη ημέρα που θα μπουν οι Θεσσαλονικείς στους σταθμούς του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου, και δεν αναφέρομαι στον Σταθμό Βενιζέλου -ένα μνημειακό σταθμό μοναδικό στον κόσμο- θα καταλάβουν ότι η πόλη έχει αλλάξει επίπεδο. Όταν οι επιβάτες θα κατέβουν στις αποβάθρες θα νομίζουν ότι βρίσκονται σε πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις».

Από τη μεριά του ο Χρ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο του διήμερου Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ τόνισς πως στις 30/11 θα παραδοθεί στους πολίτες της Μακεδονίας η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, οργανώνεται ακόμη καλύτερα ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης, εντός των επόμενων 7-10 ημερών θα ανακοινωθεί η τιμολογιακή πολιτική και έχουν ήδη αποκτηθεί τα εισιτήρια που θα ισχύουν και για τον ΟΑΣΘ.

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν παραμένει το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα για τα εγκαίνια της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, είπε χαρακτηριστικά: «Προφανώς και ισχύει, δεν έχει αλλάξει κάτι, έχω ήδη αποστείλει πρόσκληση στους συναδέλφους μου υπουργούς Μεταφορών της ΕΕ για να έρθουν το διήμερο εκείνο της τελετής των εγκαινίων της βασικής γραμμής του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Ο προγραμματισμός είναι ακριβής και 30/11 αυτό το περιουσιακό στοιχείο θα παραδοθεί στους πολίτες της Μακεδονίας». 

Ταυτόχρονα, όπως πρόσθεσε, σχεδιάζεται και οργανώνεται με μεθοδικότητα ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης στη Θεσσαλονίκη, «έτσι ώστε να υπάρχει συμπληρωματικότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς». Μάλιστα, για το θέμα αυτό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα βρίσκεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη την ερχόμενη Παρασκευή 25/10, προκειμένου να συμμετάσχει σε σχετική εκδήλωση που έχει προγραμματίσει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ). 

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι «κάνουμε τον σχεδιασμό μας για την τιμολογιακή πολιτική και εκτιμώ ότι στις επόμενες επτά με δέκα ημέρες θα την ανακοινώσουμε, ώστε όλοι να προετοιμαστούν» και πρόσθεσε ότι «έχουμε ήδη προχωρήσει στην προμήθεια των σχετικών εισιτηρίων, τα οποία θα αξιοποιηθούν από τα δύο Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα έχει η πόλη της Θεσσαλονίκης». Για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, ενώ σημείωσε ότι προχωρούν οι διαβουλεύσεις για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, ένα έργο, που ο ίδιος χαρακτήρισε «σημαντικό», καθώς όπως εκτίμησε, «η υλοποίησή του, θα βοηθήσει πάρα πολύ ένα σημαντικό κομμάτι της Δυτικής Θεσσαλονίκης όπου υπάρχει σημαντική αύξηση του ενεργού πληθυσμού». 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ