Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μεγάλες αλλαγές για 11 γραμμές λεωφορείων – Ποια η νέα, πού πηγαίνει

Τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης παρουσίασε ο ΟΣΕΘ παρουσία του υπουργού μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα

Της Λεμονιάς Βασβάνη,

Νέα εποχή ξεκινά για τις μεταφορές στην Θεσσαλονίκη με το νέο συγκοινωνιακό χάρτη που θα ισχύσει από 1η Δεκεμβρίου 2024.

Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης παρουσίασε σήμερα μεσημέρι της Παρασκευής τις πρώτες 11 λεωφορειακές γραμμές που «αλλάζουν» και την νέα που δημιουργείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη,  που θα χρησιμοποιεί το Μετρό και θα μεταβαίνει προς και από περιοχές ανατολικά, δυτικά, βόρεια και νότια της βασικής γραμμής. Η πρώτη φάση αφορά μόνο τις 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και την δημιουργία μιας νέας που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕΘ κ. Ιωάννης Τόσκας: «Υπολογίζεται ότι 60.000 οχήματα θα απουσιάζουν από το κέντρο. Δύο χρόνια οργανώνουμε την πρόταση για συγκοινωνιακό χάρτη. 

Ο οδικός χάρτης έχει στόχευση να δείξει ότι η μετεπιβίβαση και η συνδυαστικοτητα έχει καλύτερη κατάληξη. Θα ενισχύσει και θα βοηθήσει πόλη και πολίτη. 

Δεσμευομαστε ότι το 2025 και το 2026 θα έχουμε καλύτερες συγκοινωνίες από σήμερα».

Ο υπουργός μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην διαρκή προσπάθεια ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων , στο μετρό και στο flyover. «110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην πόλη. Δρομολογείται διαγωνισμός για μίσθωση επιπλέον λεωφορείων. Έγιναν προσλήψεις 190 οδηγών. Ενισχύεται ο ΟΑΣΘ με ιδιώτες ελεγκτές.

staikouras.jpg

Αντικαθιστούμε 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009. 

Επιβάλλεται να δούμε και την συντήρηση του υφιστάμενου στόλου. Το Μετρό στις 30/11 θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, και μέχρι το τέλος του' 25 θα παραδοθεί η επέκταση Καλαμαριάς. Σε τρία χρόνια θα λειτουργήσει και το flyover. Οφείλουμε να σχεδιάσουμε έναν έξυπνο συγκοινωνιακό χάρτη. Στο πλαίσιο αυτό τροποποιούνται 11 γραμμές δημιουργείται μια γραμμή και αποσυμφορίζεται το κέντρο με σταθμούς μετεπιβίβασης. Προσεχώς θα ανακοινωθεί και η τιμολογιακή πολιτική.

Αυτό που θα παρουσιαστεί όμως δεν είναι θέσφατο. Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις. Θα δούμε πώς θα χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά τα μέσα και να γίνει αξιολόγηση. Έτσι θα έχουμε καλύτερη εικόνα για να σχεδιάσουμε μετά και την επέκταση στην Καλαμαριά».

«Ο συγκοινωνιακός χάρτης Θεσσαλονίκης αφορά στην καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων. Στόχος είναι η συνδυαστική χρήση των ΜΜΜ και η μείωση της χρήσης ΙΧ στο κέντρο πόλης. Οι διαμορφώσεις των γραμμών είναι μια σύνθετη άσκηση με πολλές παραμέτρους», ανέφερε ο υφυπουργός μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου, για να προσθέσει πως «ο εκτελεστικός βραχίωνας θα είναι ο ΟΑΣΘ. Και πρέπει να έχουμε συνέργιες για μια ολιστική προσέγγιση συγκοινωνίας». Ο ίδιος εξήγησε ότι μέχρι τον Μάιο του '25 θα ολοκληρωθούν οι συγκοινωνιακοί χάρτες  Αθήνας και Θεσσαλονίκης και διαβεβαίωσε ότι αν διαπιστωθούν λάθη, θα γίνουν βελτιώσεις. Είπε ότι θα διαμορφωθούν οι τερματικοί σταθμοί ώστε να είναι αντάξιοι της πόλης μας, ενώ σχολίασε πως ο συγκοινωνιακός χάρτης δεν μπορεί να παραβλέπει μικροκινητικότητα. Υπογράμμισε πως είμαστε εντός των χρονοδιαγραμμάτων: «Το μετρό θα εγκαινιαστεί στις 30 Νοεμβρίου και θα λειτουργήσει με ασφάλεια. Θα είναι από τα καλύτερα μέτρο της Ευρώπης και θα γίνει κάτι εντυπωσιακά καλό! Η πόλη και με τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, θα είναι η πρωτεύουσα της νέας τεχνολογίας για τη νέα καθημερινότητα των πολιτών». 

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης είπε ότι: «Μια συζήτηση που έπρεπε να είχε αρχίσει πριν χρόνια γίνεται με γρήγορους ρυθμούς. Έχει δρόμο μπροστά της και πρέπει να υπάρξει σύνδεση και με τις επόμενες επεκτάσεις. Ας επιταχύνουμε την ήδη καλή δουλειά που γίνεται».  Πρόσθεσε πώς θα ψηφιστεί κανονιστική για τα πατίνια ενώ δεν απέκλεισε και την κατάργηση τους αν συνεχίσει η παραβατικότητα.

Ο αντιπεριφερειάρχης μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας κ. Πάρης Μπίλιας είπε πως ο συνδυασμός μεταφορών θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη. 

oseth.jpg

Οι αλλαγές 

 

Για την περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης: 

Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές  

Δημιουργείται μια νέα  γραμμή Νέα Ελβετία - Αεροδρόμιο - Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό Μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη. 

Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία  των γραμμών  Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται. 

Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» 

Απομακρύνονται αρχικά δύο  Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)

Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)

Θεσπίζεται ξεκάθαρη Τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ

 

Βασικές Τροποποιήσεις Διαδρομών 11 Λεωφορειακών Γραμμών: 

  • Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» - προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
  • Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» - δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ. 
  • Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» - δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
  • Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» - συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
  • Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» - απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
  • Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
  • Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
  • Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
  • Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» - προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
  • Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» - σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
  • Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη - Πανόραμα-Βενιζέλου» - σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).

Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη». 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τραμπ απένειμε χάρη σε 23 διωκόμενους για διαμαρτυρίες κατά των αμβλώσεων
Ανακοινώθηκε την παραμονή προγραμματισμένης κινητοποίησης κατά της άμβλωσης στην Ουάσιγκτον, που βαφτίστηκε «Πορεία υπέρ της ζωής»
Ο Τραμπ απένειμε χάρη σε 23 διωκόμενους για διαμαρτυρίες κατά των αμβλώσεων
Θεσσαλονίκη: Έργα σε Μουδανιών και ακόμη 3 δρόμους – Πού κλείνουν λωρίδες
Συνεργεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιούν εργασίες συντήρησης του ηλεκτροφωτισμού και τοποθέτησης στηθαίων
Θεσσαλονίκη: Έργα σε Μουδανιών και ακόμη 3 δρόμους – Πού κλείνουν λωρίδες