Λ.Β.
Τις δηλώσεις του προέδρου της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κ. Στέφανου Τσόλη σε δημοσίευμα του «ΤyposThes» για τις απολύσεις που έγιναν ανήμερα των Χριστουγέννων στην επιχείρηση, σχολιάζει με ανακοίνωσή του το Σωματείο εργαζομένων στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε..
Μεταξύ άλλων αναφέρει πως «οδηγοί που μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες μας, δεν μπορούν να εργαστούν υπό συνθήκες γαλέρας» και ζητάει μετατροπή των συμβάσεων εργασίας τους σε αορίστου χρόνου.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωσή τους τονίζει τα εξής:
« Απάντηση στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. & ( ΟΣΕΘ ) στην συνέντευξη στο «ΤyposThes»
Σε ό,τι αφορά τις απόψεις του προέδρου της ΚΤΕΛ Α.Ε., έτσι όπως αυτές καταγράφηκαν από το ρεπορτάζ του «ΤyposThes», έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής : 1) οι συμβάσεις που υπογράφει η ΚΤΕΛ Α.Ε. με το τον ΟΣΕΘ ήταν και πριν από τις απολύσεις των μελών της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων για ορισμένο χρόνο. Η μόνη διαφορά που υπάρχει στην μη ανανέωση των συμβάσεων εργασίας των μελών της διοίκησης του Σωματείου, είναι ότι πριν την τελευταία ανανέωση, δεν υπήρχε το Σωματείο. Επομένως, ας μην κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους αυτοί που ενοχλήθηκαν από την ίδρυση του Σωματείου, γιατί οι πράξεις τους απέδειξαν τις πραγματικές προθέσεις τους, 2) αν ο λόγος της απόλυσής μας ήταν η μείωση του μεταφορικού έργου που ανέλαβε η ΚΤΕΛ Α.Ε., γιατί δεν το λένε ξεκάθαρα; Πώς όμως να το πουν, όταν γνωρίζουν ότι απέλυσαν πέντε και προσέλαβαν είκοσι πέντε; Δεν βγαίνουν τα νούμερα, 3) σε ό,τι αφορά το ζήτημα της κατάστασης των λεωφορείων, για τα οποία μας ζητάει η διοίκηση να την «ενημερώσουμε» γραπτώς, γιατί δεν την γνωρίζει, αντί άλλης απάντησης, την παραπέμπουμε στο κείμενο των παρατηρήσεων που ο ίδιος ο ΟΣΕΘ έστειλε στη συγκεκριμένη διοίκηση, παραπονούμενος, μεταξύ άλλων και για την κατάσταση των οχημάτων, 4) όπως οι εργαζόμενοι καλούνται να παίξουν με τις πιθανότητες να ανανεωθούν οι συμβάσεις εργασίας τους, αντίστοιχα παίζουν με τις πιθανότητες και οι επιχειρηματίες; Αυτό υποστηρίζει η διοίκηση των ΚΤΕΛ Α.Ε. Μόνο που η αλήθεια απέχει από την πραγματικότητα, αφού οι εργαζόμενοι παίζουν με την επιβίωσή τους, η οποία εξαρτάται από το εάν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις εργασίας τους, όπως συνέβη σε εμάς, ανάλογα με τις ορέξεις της εργοδοσίας, ενώ η εργοδοσία απλώς πιέζει την πολιτική ηγεσία, για να της αναθέτει κάθε φορά, κάποιο δημόσιο έργο. Πού ακριβώς βρίσκεται σε αυτή την διαδικασία, η αντιστοιχία της θέσης του εργαζόμενου με αυτή του επιχειρηματία;
Τέλος, πρέπει να στηλιτεύσουμε και την άποψη του ΟΣΕΘ, ο οποίος προσπαθεί να αποφύγει τις ευθύνες του για το γεγονός ότι συνεργάζεται με εταιρεία η οποία δεν τηρεί την εργατική νομοθεσία, θεωρώντας προφανώς ότι η ανάθεση της μεταφοράς του επιβατικού κοινού κυρίως σε ό,τι αφορά την ασφάλειά τους, δεν συνδέεται και δεν επηρεάζεται από τις συνθήκες εργασίας των οδηγών. Δεν αντιλαμβάνεται ο ΟΣΕΘ ότι οδηγοί που μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες μας, δεν μπορούν να εργαστούν υπό συνθήκες γαλέρας, όπου και οι φυσικές ανάγκες τους πρέπει να αναστέλλονται, προκειμένου να εκτελεστούν έγκαιρα τα δρομολόγια.
Δρομολόγια τα οποία θα μπορούσαν να εκτελεστούν έγκαιρα, αν πολύ απλά υπήρχαν περισσότερα λεωφορεία και περισσότεροι οδηγοί. Αυτά είναι άραγε ζητήματα εργασιακής φύσης, τα οποία δεν επηρεάζουν το συγκοινωνιακό έργο και κυρίως την ασφαλή εκτέλεσή του; Και ποια είναι λοιπόν κατά την άποψη του ΟΣΕΘ τα ζητήματα που επηρεάζουν το συγκοινωνιακό έργο; Το πώς η ΚΤΕΛ Α.Ε. θα μεγιστοποιήσει τα κέρδη της, παραβιάζοντας την εργατική νομοθεσία σε βάρος των οδηγών, κρατώντας μας όμηρους για πέντε και έξι χρόνια, με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου; Ή μήπως συντάσσεται ο ΟΣΕΘ με την άποψη της ΚΤΕΛ Α.Ε., ότι η ίδρυση Σωματείου Εργαζομένων στην επιχείρηση, αποτελεί κακό για την λειτουργία της επιχείρησης;
Κύριοι, μην προσπαθείτε να κρυφτείτε πίσω από το δάχτυλό σας. Σας το είπαμε και παραπάνω, φαίνεστε, όπως και οι ευθύνες σας φαίνονται για την αποθράσυνση της εργοδοσίας, σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Πάρτε θέση και απαιτείστε από τον ανάδοχο του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη μας, να επαναπροσλάβει τους παράνομα απολυθέντες, μέλη της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων και δώστε τους να καταλάβουν ότι η ανάληψη δημόσιου έργου είναι υποχρεωτικό να γίνεται με τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, ελάχιστη προϋπόθεση τήρηση της οποίας, είναι η μετατροπή των συμβάσεων εργασίας μας σε αορίστου χρόνου!».