Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γιατί αργούν να μπουν οι 75 υπόγειοι κάδοι στο δήμο Θεσσαλονίκης

Ποια τα προβλήματα στην αποκομιδή

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Εντός του πρώτου τετραμήνου του 2025 αναμένεται να έχουν τοποθετηθεί 75 υπόγειοι κάδοι σε περιοχές κυρίως της Α’ και Ε’ δημοτικής κοινότητας του δήμου Θεσσαλονίκης.

Κάτοικοι της περιοχής της Αρχαίας Αγοράς έχουν επικοινωνήσει με το «ΤyposThes» ζητώντας ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς η περιοχή τους είναι μια από αυτές που συνεργεία του δήμου άρχισαν να κάνουν την προεργασία για την υποδομή, όμως οι κάδοι δεν έχουν παραδοθεί. 

Να σημειωθεί ότι οι εργασίες για την τοποθέτηση των κάδων είχαν ξεκινήσει στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς. 

Κληθείς να σχολιάσει το θέμα ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Κλιματικής Προστασίας κ. Γεώργιος Δημαρέλος ανέφερε στο «ΤyposThes» πως «το ζήτημα με την παράδοση των κάδων αφορά στο ότι έπρεπε να αλλάξει ο τρόπος παραλαβής. Όπως ήταν σύμβαση δεν μπορούσε να πληρωθεί ο ανάδοχος παρά αν γίνονταν συγκεκριμένος αριθμός τοποθετήσεων. Έγιναν τροποποιήσεις ώστε να πληρώνεται ο ανάδοχος με την τοποθέτηση κάθε κάδου». 

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «αυτή την στιγμή εκπαιδεύεται το προσωπικό ώστε να ξέρει πώς να διαχειριστεί τα απορριμματοφόρα και το πώς θα κουμπώνουν οι κάδοι σε αυτά. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστούν επιπλέον εργαζόμενοι. Παράλληλοι αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων θα έχουμε το πρόγραμμα αποκομιδής που θα είναι μόνο για βράδυ. Σκοπός μας είναι να ξεκινήσει η υπηρεσία συλλογής των 75 επιπλέον νέων κάδων στο πρώτο 4μηνο του 2025».

Παράλληλα εξήγησε πως δεν έχουν μπει τα καπάκια και οι χοάνες των υπογείων κάδων για να μην βανδαλιστούν. 

Δεν είναι εκπαιδευμένοι οι δημότες

ypogeioi-kadoi-olympou_2.jpg

Σχετικά με το αν είναι πιο πρακτικά πλέον τα δεδομένα στην αποκομιδή απορριμμάτων με τους υπόγειους κάδους σχολίασε πως «θεωρητικά θα έπρεπε. Όμως στην πράξη είναι πιο προβληματική. Αυτό γίνεται πχ γιατί “χάνουμε” κάδους λόγω παρκαρισμένων οχημάτων. Γι’ αυτό και δίνουμε μάχη με πυγμή και κόβουμε πρόστιμα σε ΙΧ που κλείνουν κάδους. Επίσης σημειώνονται και θέματα για την συντήρησή τους καθώς είναι πιο επιρρεπείς σε βλάβες. Επιπλέον κάποιοι δημότες πετάνε στους υπόγειους κάδους ολόκληρα χαρτοκιβώτια χωρίς να τα σπάνε, κι έτσι ενώ ο χώρος είναι κενός φρακάρουν στο στόμιο». 

Πότε μπήκαν οι πρώτοι υπόγειοι κάδοι 

Να σημειωθεί ότι η υπογειοποίηση των κάδων στον δήμο Θεσσαλονίκης ξεκίνησε μέσα στο 2021. Τα τελευταία χρόνια έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν δεκάδες υπόγειοι κάδοι σε κεντρικούς δρόμους και κομβικά σημεία της πόλης, όπως στην πλατεία Φαναριωτών, στον πεζόδροµο της Αγίας Σοφίας, στην πλατεία Αριστοτέλους, στην Ερµού και στην Καρόλου Ντηλ, στην πλατεία Άθωνος, στα Λαδάδικα και στην πλατεία Χρηµατιστηρίου.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, στα βασικά πλεονεκτήματα αναφορικά με τη λειτουργία των υπόγειων κάδων περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη χωρητικότητα (ένας υπόγειος κάδος αντιστοιχεί σε τρεις συμβατικούς), η βελτίωση της εικόνας του αστικού περιβάλλοντος με την απομάκρυνση των συμβατικών κάδων, η αποφυγή φαινομένων υπερχείλισης κάδων και δυσοσμίας, η μείωση δρομολογίων απορριμματοφόρων και μείωση εκπεμπόμενων ρύπων, η μεγαλύτερη ασφάλεια, σταθερότητα του συστήματος και αποφυγή βανδαλισμών, η εύκολη χρήση για όλους και η αθόρυβη λειτουργία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ