Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: 20 εκατομμύρια ευρώ τα χρέη από απλήρωτες κλήσεις

Τι ανέφερε ο αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας δήμου Θεσσαλονίκης για τις τριετίες και τις διευκρινίσεις που δόθηκαν στους δημότες

Επιμέλεια: Λεμονιά Βασβάνη

Βραχνά αποτελεί η είσπραξη κλήσεων του ΚΟΚ για τον δήμο Θεσσαλονίκης. Τα ροζ χαρτάκια μπορεί να κόπηκαν, όμως πολλές παραβάσεις δεν έχουν πληρωθεί. 

Όπως εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας κ. Γεώργιος Αρβανίτης σε τηλεφωνική μας συνομιλία «στα συρτάρια του δήμου υπάρχουν χιλιάδες κλήσεις για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αν οι οφειλές προς το δήμο Θεσσαλονίκης είναι 85 εκατομμύρια ευρώ, τα 20 εκατομμύρια υπολογίζεται πως είναι από τις κλήσεις που δεν έχουν πληρωθεί. Το θέμα ξέφυγε καθώς δεν είχαν ληφθεί μέτρα ούτε και γίνονταν σωστά οι ενημερώσεις. Ειδικά η προηγούμενη διοίκηση είχε εντελώς παρατημένα τα έσοδα». 

Τα 3 στάδια της κλήσης

klisi.jpg

Ο ίδιος ανέφερε πως υπάρχουν τρία στάδια για τις κλήσεις: «Το πρώτο είναι η στιγμή που κόβεται το ροζ χαρτί στο ΙΧ (πλέον αυτό γίνεται ηλεκτρονικά). Από αυτή την στιγμή ξεκινάει η ημερομηνία παράβασης. Το διπλότυπο αντίγραφο πάει στο δήμο προς επεξεργασία. Μόλις περαστεί στον υπολογιστή στέλνεται ένα ειδοποιητήριο μέσω ταχυδρομείου στο σπίτι του κατόχου του ΙΧ. Μετά, εφόσον περάσουν δύο μήνες (ο χρόνος δηλαδή που μπορεί να γίνει ένσταση) η κλήση στέλνεται στο ταμείο και ο ταμίας βεβαιώνει πρόστιμο. 
Αυτή είναι η ημερομηνία βεβαίωσης και έπειτα στέλνεται βεβαιωτικό στο σπίτι του κατόχου του ΙΧ. Αν δεν πληρωθεί η κλήση υπάρχουν προσαυξήσεις. Όμως η ημερομηνία παράβασης με την ημερομηνία βεβαίωσης δεν πρέπει να ξεπερνά τα 3 χρόνια. Αν αυτό συμβεί τότε οι κλήσεις διαγράφονται. Υπάρχουν αρκετές τέτοιες περιπτώσεις. Δεν τις επεξεργάζονταν όταν έπρεπε…».

Βοηθός η τεχνολογία

«Η εισπραξιμότητα παλιών οφειλών είναι ένα μεγάλο ζήτημα. Εμείς ήρθαμε σε επικοινωνία με την ΑΑΔΕ και πήραμε email για την αποστολή των κλήσεων. Στείλαμε σε 30.000 άτομα ενημέρωση για κλήσεις. Έτσι δεν θα μπορούν πχ να ισχυριστούν ότι το ροζ χαρτάκι το πήρε ο… αέρας», ανέφερε ο κ. Αρβανίτης, για να συμπληρώσει πως με την βοήθεια της τεχνολογίας δεν υπάρχει για τον δήμο και το έξοδο της αποστολής του εγγράφου μέσω ταχυδρομείου.

Διευκρινίσεις για τα ειδοποιητήρια

Εν τω μεταξύ διευκρινήσεις σχετικά με την αποστολή χιλιάδων ειδοποιητηρίων που έλαβαν δημότες για παλιότερες κλήσεις του ΚΟΚ έδωσε η Ανακοίνωση Αντιδημαρχίας Οικονομικού Προγραμματισμού & Δημοτικής Περιουσίας δήμου Θεσσαλονίκης.

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής: 
«Αναφορικά με τη -δικαιολογημένη- σύγχυση που προκλήθηκε στους πολίτες μετά την αποστολή χιλιάδων ειδοποιητηρίων στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για την τακτοποίηση οικονομικών τους εκκρεμοτήτων -στην πλειοψηφία τους από κλήσεις ΚΟΚ- που σε αρκετές περιπτώσεις ανατρέχουν σε χρόνο άνω της δεκαετίας, οφείλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

1.    Η ευθύνη για τη μη έγκαιρη και νομότυπη βεβαίωση των οφειλών, εντός του νόμιμου χρόνου, είναι αποτέλεσμα παραλείψεων προηγούμενων Διοικήσεων, οι οποίες επέδειξαν αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην διεκπεραίωσή τους. Η νέα δημοτική Αρχή προτάσσοντας την ανάγκη του οικονομικού νοικοκυρέματος προσπαθεί να βάλει μια τάξη στα όσα παρέλαβε, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των δημοτών.

2.    Οι πολίτες πρέπει να προσέξουν τις ημερομηνίες πάνω στο ειδοποιητήριο που έχουν λάβει. Στο ειδοποιητήριο αναγράφεται η ημερομηνία παράβασης και η ημερομηνία βεβαίωσης. Εάν οι κλήσεις έχουν βεβαιωθεί τρία χρόνια μετά την παράβαση που καταγράφηκε, τότε οι κλήσεις διαγράφονται. Διευκρινίζεται εδώ, πως η τριετία αρχίζει να μετρά από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Εάν δηλαδή για παράδειγμα, έχει έρθει ειδοποιητήριο για μία κλήση με ημερομηνία παράβασης τον Αύγουστο του 2009, τότε η τριετία ξεκινά να υπολογίζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2010.

3.    Η διαδικασία που ακολουθήθηκε υποχρεωτικά εκ του Νόμου για την αποστολή των ειδοποιήσεων είναι μαζική και, σε ένα βαθμό, αυτοματοποιημένη μηχανογραφικά, λόγω του τεράστιου όγκου περιπτώσεων που βρέθηκαν να λιμνάζουν στις καταστάσεις του Δήμου. Υπενθυμίζεται εδώ, πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης ως ΝΠΔΔ, είναι υποχρεωμένος, απαιτήσεις που δεν έχουν παραγραφεί ή με άλλο τρόπο εξαλειφθεί, να τις διεκδικεί προς είσπραξη. Για το λόγο αυτό, ζητούμε την κατανόηση των πολιτών για τυχόν σφάλματα που έχουν προκύψει όσον αφορά στον υπολογισμό των τριετιών. Είναι αυτονόητο, πως όπου έχει γίνει λάθος, αυτό θα διορθωθεί. 

4.    Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, οι πολίτες μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα 2313 317596, 2313 317263, 2313 317932. Σε περίπτωση διαπίστωσης κάποιου άλλου σφάλματος που τυχόν εντοπίζεται από τους πολίτες (εσφαλμένος αριθμός πινακίδων κ.α.) μπορούν να υποβάλουν ένσταση στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

leykos-pyrgos
Θεσσαλονίκη: Δυο συνέδρια για τη νόσο Αλτσχάιμερ και νευροεκφυλιστικά νοσήματα
Τέσσερις ημέρες, 4 παράλληλες αίθουσες σε μια γιορτή ανταλλαγής γνώσεων, εξελίξεων και καλών πρακτικών που αφορούν κάθε πτυχή της νόσου
Θεσσαλονίκη: Δυο συνέδρια για τη νόσο Αλτσχάιμερ και νευροεκφυλιστικά νοσήματα