Προβληματισμό και ανησυχία έχουν προκαλέσει δημοσιεύματα για την επάρκεια σε χαρτί για την έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει το powergame, ακόμη και μέσα στις επόμενες 2-3 ημέρες ενδέχεται το Μετρό Θεσσαλονίκης να ξεμείνει από εισιτήρια. Εφόσον κάτι τέτοιο επαληθευθεί και πάντα σύμφωνα με το συγκεκριμένα δημοσίευμα, αναμένεται οι μετακινήσεις να είναι δωρεάν.
Οι δωρεάν μετακινήσεις θα είναι η λύση που θα επιλεχθεί καθώς τελειώνουν, στο Μετρό, τα χάρτινα, επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, που είχε προμηθευτεί το καλοκαίρι του 2024 ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για περίπου 4,5 εκατ. τεμάχια, τα οποία είχε μοιράσει μεταξύ ΟΑΣΘ και Μετρό, αφού η σύμβαση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με τη γαλλο-αμερικανική Conduent, που είχε αναλάβει το σύγχρονο σύστημα εισιτηρίου, δεν προέβλεπε και την προμήθεια εισιτηρίων.
Ο ΟΣΕΘ, στις 19/11/2024 είχε προκηρύξει διαγωνισμό, να παραλάβει εισιτήρια, επίσης επαναφορτιζόμενα, αυτήν τη φορά 13.125.000 τεμάχια.
Στην τόσο γρήγορη εξάντληση των εισιτηρίων, μετά από μόλις 2 περίπου μήνες, συντελεί το γεγονός πως ενώ τα χάρτινα εισιτήρια που πωλούνται από τα εκδοτικά μηχανήματα στους 13 σταθμούς του Μετρό είναι επαναφορτιζόμενα, οι επιβάτες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν το ξαναχρησιμοποιούν, κάτι που θα μπορούσαν να κάνουν ακόμη και 200 φορές, αν δεν έχει φθαρεί η επιφάνεια.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, ο ΟΣΕΘ προκήρυξε «ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια 13.125.000 “έξυπνων εισιτηρίων” για τη λειτουργία του αυτομάτου συστήματος συλλογής κομίστρου ( ΑΣΣΚ) και την εξυπηρέτηση των επιβατών που κάνουν χρήση των μέσων κομίστρου.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών η 16η Δεκεμβρίου 2024. Το άνοιγμα των φακέλων θα γίνει την 19η Δεκεμβρίου 2024.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 1.575.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24% ύψους 378.000,00 ευρώ, (συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 1.953.000,00 ευρώ,) με δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 124.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24% 29.760,00 ευρώ, συνολικά 153.760,00 ευρώ.
Το συνολικό ποσό με την προαίρεση ανέρχεται σε 1.699.00,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24% ύψους 407.760,00 ευρώ ήτοι 2.106.760,00 ευρώ.
Κριτήριο ανάθεσης του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής. Η σύμβαση προμήθειας των “έξυπνων εισιτηρίων” θα συναφθεί μεταξύ του ΟΣΕΘ και της αναδόχου εταιρείας και θα έχει διάρκεια 18 μήνες.
Η δαπάνη της σύμβασης χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από ιδίους πόρους του ΟΣΕΘ ΑΕ και βαρύνει τους προϋπολογισμούς των ετών 2025 και 2026».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τρεις εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για «να πάρουν τη δουλειά» και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί αυτή που επιλέγεται. Αυτό που απασχολεί τους εμπλεκόμενους δεν είναι μόνο το πιο συμφέρον τίμημα, αλλά και το ποιος υποψήφιος δεσμεύεται ότι θα παραδώσει γρηγορότερα τη νέα φουρνιά εισιτηρίων. Ό,τι όμως και να γίνει, όσο αστραπιαία και αν κινηθεί ο ανάδοχος, σύμφωνα με το powergame, για 10-15 ημέρες, το Μετρό θα εξυπηρετεί κανονικά το επιβατικό κοινό, χωρίς εισιτήριο.
Βέβαια, πρόκειται για δημόσιο διαγωνισμό, που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξουν και ενστάσεις, που ίσως καθυστερήσουν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης, παρατήνοντας αυτό το διάστημα.