Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Παράταξη Πέγκα: Έργο της διοίκησης Αγγελούδη οι αυξήσεις των δημοτικών τελών

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης «Θεσσαλονίκη για όλους»

Η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους» του Σπύρου Πέγκα επισημαίνει ότι, ενώ σε 85 δήμους της Ελλάδας η μέση αύξηση των δημοτικών τελών το 2024 ήταν 16%, στη Θεσσαλονίκη οι αυξήσεις ήταν σημαντικά υψηλότερες: 35% τον Ιανουάριο και επιπλέον 30% τον Δεκέμβριο. Η παράταξη ασκεί κριτική στη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, υποστηρίζοντας ότι, πέρα από αυτές τις αυξήσεις, τα προβλήματα της πόλης παραμένουν άλυτα.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται σε βρώμικες γειτονιές, μηχανάκια που καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια, κατεστραμμένους και μη προσβάσιμους δρόμους και πεζοδρόμια, αποξήλωση ποδηλατοδρόμων και ανεπαρκείς μετακινήσεις για τους πολίτες, πέρα από το μετρό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η μέση αύξηση δημοτικών τελών για τους 85 δήμους που αύξησαν τα δημοτικά τέλη στην Ελλάδα το 2024 ήταν 16%. Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη το 2024 η αύξηση των δημοτικών τελών ήταν 35% τον Ιανουάριο και επιπλέον 30% τον Δεκέμβριο!

Αυτό είναι και το κορυφαίο έργο της διοίκησης Αγγελούδη για το 2024, μαζί με κάποια άλλα ελάσσονα, που περιορίζονται στην ανεπαρκή και αποσπασματική διαχείριση της δυστοπικής καθημερινότητας της πόλης. Οι γειτονιές παραμένουν βρόμικες, τα μηχανάκια καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια παραμένουν κατεστραμμένα και μη προσβάσιμα, ποδηλατοδρόμοι ξηλώνονται και οι μετακινήσεις των πολιτών –πέρα από το μετρό- δεν έχουν με κανένα τρόπο βελτιωθεί.

Όλα τα άλλα είναι έργα που ΘΑ γίνουν. Τι έργα; Έργα βγαλμένα από τα συρτάρια της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου που είτε χρόνια συζητιούνται είτε βρίσκονται σε επίπεδο ανάθεσης εργολαβίας είτε είχαν ξεκινήσει και διακοπεί είτε έχουν μελετηθεί και περιμένουν τις χρηματοδοτήσεις τους. Αυτά μπορεί να είναι το «όνειρο» του νυν δημάρχου, που προσπαθεί απεγνωσμένα με φιέστες και πηχυαίους τίτλους δημοσιευμάτων να μας πείσει. Δεν συνιστούν, όμως, «όραμα», ούτε και συνοδεύονται από ένα στρατηγικό σχέδιο εφαρμογής.

Δεν υπάρχει καμία αναφορά και σχέδιο για μια σύγχρονη αστική πραγματικότητα, για την αστική ανθεκτικότητα και τις κλιματικά ουδέτερες πόλεις την εποχή της κλιματικής κρίσης, για την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, την έξυπνη πόλη και τις δημιουργικές δυνάμεις της, για χωρικά σχέδια αναζωογόνησης και την οικονομική ανάταση και τον διεθνή ρόλο της Θεσσαλονίκης σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ασταθές διεθνές περιβάλλον.

Αντί αυτού υπάρχουν πολιτικές επιστροφής στη λατρεία του αυτοκινήτου, στα «μπετά» και στις αλλαγές των ήδη υπαρχόντων πεζοδρομίων. Δηλαδή, σε ένα ξεπερασμένο μοντέλο διαχείρισης του αστικού χώρου, που οι άλλες πόλεις της Ευρώπης έχουν προ δεκαετιών εγκαταλείψει. Η ίδια αναχρονιστική αντίληψη με παλαιούς δημάρχους της Νέας Δημοκρατίας, η τοπική ηγεσία της οποίας, έσπευσε σύσσωμη στην ετήσια εκδήλωση δημόσιου απολογισμού να αγκαλιάσει με θέρμη τον «ανεξάρτητο» νέο δήμαρχο. Όλα παλιά και ξεπερασμένα.

Δεν αξίζει αυτή η πολιτική αντίληψη και αισθητική στην πόλη της Θεσσαλονίκης που μένει πίσω από τις σύγχρονες αστικές αλλά και αναπτυξιακές εξελίξεις.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ