Για έναν μήνα, ενιαία και χρονικά σε περίοδο αρκετά μετά το καλοκαίρι «φαίνεται ότι τελικά θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης λόγω της επέκτασής του προς την Καλαμαριά», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτή θα παραδοθεί για χρήση τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ το κόστος του Project διαμορφώνεται στα 720 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, σε ομιλία του ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση και όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά, «διατίθενται πόροι για να είμαστε έτοιμοι τον Φεβρουάριο του 2026». Λέγοντας δε, ότι στα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά κατά αναλογία με τη διάνοιξη της Ψελλού, ο ίδιος ωστόσο παραδέχτηκε ότι δεν είναι το ίδιο «ώριμη»-σ.σ η υπόθεση της Πόντου-, καθώς όπως εξήγησε, υπολείπεται μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων.
«Το χρονοδιάγραμμα της διάνοιξης της Πόντου δεν είμαι σίγουρος ότι συγκλίνει με το χρονοδιάγραμμα του μετρό», είπε χαρακτηριστικά, διαβεβαιώνοντας ωστόσο ότι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε απόλυτη συνεργασία με τη δήμαρχο Καλαμαριάς, προκειμένου να δοθούν λύσεις.
Αναφερόμενος στην επέκταση του μετρό προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης και στο πλαίσιο αυτό γνωστοποίησε ότι δόθηκε μια παράταση στην εκτέλεση της συμφωνίας- πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, με σκοπό να εστιάσει «στις γραμμές που θέλουμε να προχωρήσουμε», ενώ τόνισε ότι προχωρά με γοργό ρυθμό η μελέτη σκοπιμότητας για το κυρίως έργο, δηλαδή την «αρθρωτή επέκταση μετρό στα δυτικά της πόλης», όπως είπε χαρακτηριστικά.