Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έτσι θα είναι η Αγίας Σοφίας μετά την ανάπλασή της

Έτσι θα είναι η Αγίας Σοφίας μετά την ανάπλασή της

Μια εικόνα από το πώς φιλοδοξεί ο δήμος Θεσσαλονίκης να μετατρέψει τον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, έδωσε ο Αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Κουράκης, ο οποίος τις προηγούμενες μέρες δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook τις σχετικές φωτογραφίες.

Οι εργασίες για την ανάπλαση της οδού Αγίας Σοφίας, αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο 15θήμερο του Ιουλίου. Μετά την ολοκλήρωσή τους, η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας δεν θα είναι πλέον πιλοτική, αλλά μόνιμη. Η ανάπλαση θα γίνεται σταδιακά, ώστε να υπάρξουν όσο τον δυνατόν μικρότερες οχλήσεις στους κατοίκους και τους καταστηματάρχες της περιοχής και για το λόγο αυτό οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν αρχικά στο κεντρικό τμήμα του πεζόδρομου προκειμένου, οι πολίτες να μπορούν να επισκέπτονται τα καταστήματα που βρίσκονται στην Αγίας Σοφίας χωρίς προβλήματα.

Η ανάπλαση της Αγίας Σοφίας θα περιλαμβάνει αρχικά το τμήμα από την Μακένζι Κίνγκ μέχρι την Τσιμισκή αλλά και τους δύο κάθετους πεζόδρομους σε αυτή. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει, την ολοκλήρωση των εργασιών τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου. Το συνολικό έργο της ανάπλασης περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε όλο τον άξονα της Αγίας Σοφίας από την Αχειροποιήτου μέχρι και την Λεωφόρο Νίκης.

Στόχος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τον κ. Κουράκη είναι ο νέος πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας να ανταγωνίζεται σε αίγλη τον άξονα της Αριστοτέλους, να μετατραπεί σε ένα κέντρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων και να αποτελέσει μια όαση στο κέντρο της πόλης.

Νέα πλατεία πριν από την παραλία!

Σημειώνεται ότι αμέσως μετά την ανάπλαση στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, οι εργασίες θα μεταφερθούν στο τμήμα της οδού που εκτείνεται από τη Μητροπόλεως μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης. Τα χαρακτηριστικά του τμήματος αυτού επιτρέπουν την δημιουργία μιας μικρής πλατεία στο συγκεκριμένο σημείο. Η παρέμβαση θα έχει έντονο το βιοκλιματικό στοιχείο, όπως προβλέπεται στις τεχνικές προδιαγραφές της σχετικής μελέτης. Τα τμήματα της Αγίας Σοφίας που θα αναπλαστούν τελευταία, είναι αυτά της Εγνατίας όπου υπάρχουν αυτή την στιγμή τα εργοτάξια του μετρό και το τμήμα από την Τσιμισκή μέχρι την Μητροπόλεως όπου βρίσκεται η πιάτσα ταξί.

Ο προϋπολογισμός και τα χαρακτηριστικά του έργου

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι λίγο πάνω από 2 εκ. ευρώ. Το σύνολο του άξονα χαρακτηρίζεται ως εμπορικός δρόμος, με σταθερό πλάτος 19,5 μέτρων. Για τους πεζοδρόμους της Αγίας Θεοδώρας και της Γεωργίου Σταύρου προτείνεται να γίνει ενιαία δαπέδωση από κυβόλιθο, όπως εκείνη της παρειάς του άξονα της Αγίας Σοφίας. «Οι δύο παρειές ορίζονται ως ζώνες κίνησης των πεζών. Οι διαστάσεις της βόρειας ζώνης επιτρέπουν την διέλευση οχημάτων ανάγκης. Η κεντρική ζώνη διαφοροποιείται με την προσθήκη διάσπαρτων έγχρωμων κυβόλιθων και διατίθεται για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων και μόνιμων καθιστικών πάγκων. Ο άξονας ορίζεται από μια ρυθμική δεντροστοιχία και τη σειρά των φωτιστικών σωμάτων», λένε οι επιστήμονες.

Διακριτική θα είναι και η παρουσία νερού σε δύο σημεία που ορίζονται από τη συμβολή της Αγίας Σοφίας με τους δύο πεζόδρομους. Εκεί θα γίνουν δύο σιντριβάνια και το αναβλύζον νερό θα ανακυκλώνεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τελευταία η Ελλάδα σε 9 κρίσιμους δείκτες
H κάλυψη της απόστασης των εισοδημάτων των Ελλήνων πολιτών από τα αντίστοιχα της Ε.Ε., που γιγαντώθηκε στην περίοδο των μνημονίων, δεν θα είναι...
Τελευταία η Ελλάδα σε 9 κρίσιμους δείκτες