Του Δημήτρη Κετικίδη,
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ξανά η κατασκευή του οδικού άξονα Νέας Σάντας – Ασσήρου, με στόχο τη βελτίωση της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς. Πρόκειται για ένα έργο του οποίου η ιστορία «κρατάει» πάνω από μια δεκαετία, και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να υπογραφεί εκ νέου η σύμβαση για την κατασκευή του.
Ο «Τύπος Θεσσαλονίκης» επικοινώνησε με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Πάρη Μπίλλια, ο οποίος ανέφερε ότι στόχος είναι να παραδοθεί το έργο τον Φεβρουάριο του 2027.
«Είναι γεγονός ότι όταν υπογράφηκε η σύμβαση το 2012 δεν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις και αυτό έγινε το 2016. Τότε ξεκίνησε η ανάδοχος εταιρεία να εργάζεται. Εκείνη την περίοδο, ήρθε η οικονομική κρίση που επιβάρυνε την εταιρεία και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στη σύμβαση. Το 2022, η διευθύνουσα υπηρεσία της Περιφέρειας έκανε αίτημα προς το τεχνικό συμβούλιο του υπουργείο, και ζητούσε να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος. Αυτό το αίτημα όμως δεν έγινε δεκτό και ο ανάδοχος πήρε παράταση. Αφού δεν μπορούσε να ανταποκριθεί, η υπηρεσία ζήτησε ξανά την έκπτωσή του το 2023, και αυτήν τη φορά το αίτημα έγινε αποδεκτό» τόνισε αρχικά ο κ. Μπίλιας.
«Η δεύτερη αιτία καθυστέρησης του έργου, ήταν η οικονομική αδυναμία του ανάδοχου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Ένα από τα προβλήματα που ταλαιπωρούσε το έργο ήταν η έλλειψη δανειοθαλάμου, για το οποίο δεν είχαμε σύμμαχο τις τοπικές κοινωνίες λόγω του ότι υπήρχαν αντιδράσεις. Αποφασίστηκε αντί να ψάχνουμε δανειοθάλαμο, να το κατασκευάσουμε με θραυστά υλικά λατομείου, έτσι ώστε να μεταφερθούν πολύ εύκολα τα υλικά» ανέφερε.
«Στη συνέχεια με βάση τη νομοθεσία απευθυνθήκαμε στον δεύτερο διαγωνιζόμενο κατά σειρά που ήταν η εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία κλήθηκε να υπογράψει σύμβαση. Η εταιρεία υπέγραψε τη σύμβαση τον Απρίλιο του 2024, ξεκίνησε να κάνει τις μελέτες εφαρμογής για το έργο και να δει τα δεδομένα. Στη συνέχεια, ζήτησε να γίνει διάλυση της σύμβασης, και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός με βάση τα νέα οικονομικά δεδομένα τα οποία η αλήθεια είναι ότι έχουν αλλάξει. Η σύμβαση διαλύθηκε πριν από μια εβδομάδα, συντάσσουμε τον προϋπολογισμό του έργου με στόχο δημοπρατηθεί τον Ιούνιο, και να υπογραφεί η σύμβαση, και να τελειώσουν οι εργασίες μέχρι τον Φεβρουάριο του 2027» σχολίασε ο κ. Μπίλλιας.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, το κόστος του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, και να φτάσει περίπου τα 53 – 54 εκατομμύρια.
«Εμείς βλέποντας τα πραγματικά δεδομένα με την οικονομική συγκυρία που ζούμε αντεποκριθήκαμε γρήγορα για να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση άμεσα. Πιστεύουμε ότι θα παραδώσουμε το έργο έγκαιρα και θα σταματήσουκε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες. Το έργο ήταν χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Σίγουρα είναι ένας δρόμος με υψηλή κίνηση ΙΧ και αρκετών φορτηγών οχημάτων για τη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς. Είναι σημαντικό έργο και γι' αυτό ξεκινήσε το 2012 έτσι ώστε να βοηθήσει τους κατοίκους. Η υλοποίηση του έργου είναι ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων, και σίγουρα θα προσφέρει σημαντική βοήθεια στην περιοχή.
Είναι Το τμήμα της ΕΟ Θεσσαλονίκης Κιλκίς έχει ολοκληρωθεί σε ένα μεγάλο τμήμα, και απομένει το τμήμα Άσσηρος Νέα Σάντα περίπου 12 χιλιόμετρα» είπε στο τέλος ο κ. Μπίλλιας.
*Πηγή φωτογραφίας: maxitis.gr