*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών έχει επηρεάσει την αγαπημένη καλοκαιρινή απόλαυση όλων μας: το παγωτό. Οι ζαχαροπλάστες της Θεσσαλονίκης αναφέρουν πως προσπαθούν να απορροφήσουν το μεγαλύτερο μέρος της ραγδαίας αύξησης στις πρώτες ύλες, προχωρώντας σε όσο το δυνατόν μικρότερη αύξηση της τιμής. Παράλληλα, μας καλούν να προτιμήσουμε το παγωτό από τα ζαχαροπλαστεία της γειτονιάς μας.
«Κρέμα, σοκολάτα και φράουλα είναι οι… βασιλιάδες των γεύσεων. Μετά υπάρχουν οι πιο εποχιακές πχ τώρα έχουμε λότους που είναι με μπισκότο και κανέλα, Ντουμπάι, όπως της ομώνυμης σοκολάτας, ενώ υπάρχουν και γεύσεις όπως πχ το τσουρέκι ή το κανταΐφι που δεν μένουν συνήθως στο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση οι κυρίαρχες είναι οι τρεις πρώτες που τις θυμόμαστε όλοι από τα παιδικά μας χρόνια», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης και ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου κ. Αντώνης Βαγγέλης.
Σχετικά με τις τιμές είπε πως «το κιλό κοστίζει από 16 έως και 20 ευρώ στα ζαχαροπλαστεία και στα αρτοποιεία. Υπήρξαν πολλές αυξήσεις στις πρώτες ύλες μας. Όμως τα ζαχαροπλαστεία έχουν βάλει πλάτη. Σκεφτείτε πως υπήρξε περί το 30% αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες και στο κόστος, και οι τιμές έχουν ανέβει κατά 5%. Οι τιμές που θα βάλει ο καθένας είναι πάντα και σε συνάρτηση άλλων παραγόντων πχ πού θα είναι το κατάστημα, πόσο ενοίκιο δίνει κλπ.».

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «το παγωτό στα ζαχαροπλαστεία είναι καλύτερο γιατί έχει φρέσκο γάλα. Επίσης στα καταστήματα συνήθως δεν υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος. Άρα παράγεται σχεδόν καθημερινά παγωτό. Φέτος δεν είδαμε αλλαγή στην κίνηση των πελατών. Απλώς άργησε λίγο να έρθει το καλοκαίρι. Τώρα με την ζέστη βλέπουμε περισσότερο ενδιαφέρον και κατανάλωση. Εμείς ζητάμε την στήριξη των πελατών. Όπως βάλαμε “πλάτη” στις τιμές, να κρίνουν και αυτοί τι πρέπει να προτιμήσουν. Ξέρουμε πως μπορεί πχ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής ή σε ένα απομονωμένο μέρος να μην είναι εύκολο να βρει ένα ζαχαροπλαστείο και να καταλήξουν στο σούπερ μάρκετ ή στο περίπτερο και να πάρουν το βιομηχανικό παγωτό που βγαίνει από το εργοστάσιο. Όμως θα πρέπει να γνωρίζουν πως τα ζαχαροπλαστεία υπόκεινται συνεχώς σε ελέγχους. Εμείς καλούμε τον κόσμο να διαλέξει το φρέσκο παγωτό γειτονιάς!».
Σχετικά με το πόσο κοστίζει μια μπάλα ανέφερε πως κυμαίνεται από τα 2 έως τα 3 ευρώ. «Σε άλλα ζαχαροπλαστεία ισχύει το μία μπάλα μία γεύση όπως εφαρμόζεται και στην Ιταλία. Στο δικό μας κατάστημα για μία μπάλα μπορεί κανείς να βάλει μέχρι και 3 γεύσεις».