*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
Με το κλείσιμο των σχολείων άρχισε σιγά σιγά και η αύξηση της κίνησης στα τουριστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο τα τελευταία γεγονότα ανάμεσα στο Ισραήλ και το Ιράν προβληματίζουν τους επιχειρηματίες του κλάδου καθώς ήδη υπάρχει αύξηση στα καύσιμα.
«Με βάση τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής φαίνεται πως κινούμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι από πλευράς κίνησης. Με το που έκλεισαν τα σχολεία άρχισε το ενδιαφέρον καθώς και οι μαθητές και οι γονείς τους θέλουν να πάνε διακοπές. Μέχρι τώρα τα πράγματα ήταν αρκετά περιορισμένα», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης Μιχάλης Πεζίκογλου.
Οι τιμές, όπως μας είπε, «είναι σε καλά επίπεδα. Στα τουριστικά γραφεία θα βρει κανείς σίγουρα πιο οικονομικά πακέτα και ευκαιρίες σε σχέση με το αν πλήρωνε μεμονωμένα για μια εκδρομή. Όμως βλέπουμε πως όλα ανεβαίνουν. Και το κόστος συντήρησης ενός οχήματος, αλλά και τα οικογενειακά βάρη. Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος. Και πέραν αυτών τις τελευταίες μέρες ανέβηκαν και τα καύσιμα. Με τα γεγονότα στο Ισραήλ και το Ιράν, το πετρέλαιο ενώ ήταν πεσμένο και είχαμε υπολογίσει τις τιμές των εκδρομών με βάση αυτό το δεδομένο, είδαμε πως μέσα σε δύο μέρες αυξήθηκε 5 λεπτά το λίτρο. Η ένταση που υπάρχει μας προβληματίζει και φοβόμαστε μήπως βγούμε εκτός προγραμματισμού με βάση τα κοστολόγιά μας».
Όσο για τα πακέτα εκδρομών είπε πως «αυτά ποικίλουν ανάλογα με τις μέρες και την απόσταση. Υπάρχουν πχ διήμερα με 80 ευρώ. Μετά πάμε σε 3ημερα, 4ημερα, 5ήμερα, 7μηερα. Αν υπάρχουν και ακτοπλοϊκά τότε η τιμή ανεβαίνει περαιτέρω».
Και στις παραλίες με λεωφορείο
Για την καλοκαιρινή περίοδο υπάρχουν και λεωφορεία που κάνουν δρομολόγια σε κοντινές παραλίες. «Με 5,6,7 ευρώ μπορεί κάποιος που δεν έχει πολύ χρόνο ή δεν έχει παρέα να κάνει το μπάνιο του. Τα λεωφορεία κάνουν δρομολόγια καθημερινά πχ από Θεσσαλονίκη σε Χαλκιδική (από Βεργιά μέχρι και την άκρη του πρώτου ποδιού), ενώ υπάρχουν και επιλογές για Κατερίνη, Ασπροβάλτα και Τούζλα.
Φυσικά είναι και τα νησιά που μπορεί να επισκεφθεί κανείς, ενώ για εξωτερικό αρκετοί επιλέγουν την Ιταλία που συνδυάζει θάλασσα και αρχαία. Φέτος πολύ καλά πάει και το Βελιγράδι ως προορισμός, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλες Βαλκανικές χώρες», ανέφερε ο κ. Πεζίκογλου.
Οι πελάτες θα επιλέξουν να κλείσουν θέση είτε τηλεφωνικά, δια ζώσης ή μέσω διαδικτύου. Πάντως αρκετοί πελάτες επηρεάζονται και από την φήμη των γραφείων. «Άτομα που γνωρίζονται μεταξύ τους ακούν τους φίλους τους για τις εκδρομές που έκαναν και έτσι εμπιστεύονται πιο εύκολα να κλείσουν ένα ταξίδι», σχολίασε.