Ένα ακόμη κομβικό έργο υποδομής αναμένεται να ενισχύσει σύντομα τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας ταχύτητα, άνεση, ασφαλή και εύκολη μετακίνηση στο επιβατικό κοινό.
Έπειτα από την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα, σε εργοτάξιο του Flyover στη Θεσσαλονίκη, και την επιβεβαίωση πως το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος έχοντας ήδη υλοποιηθεί κατά 25%, σειρά παίρνει ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο για τους πολίτες της συμπρωτεύουσας.
Ο λόγος για τον προαστιακό που ετοιμάζεται στη Δυτική Θεσσαλονίκη, ο οποίος σύμφωνα με τον Κώστα Γιουτίκα, αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελεί ένα έργο πολύ μεγάλης σπουδαιότητας για τον στρατηγικό σχεδιασμό της αντιπεριφέρειας, καθώς θα αναβαθμίσει αισθητά τη Δυτική Θεσσαλονίκη και κατά συνέπεια θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη, στόχος του Δυτικού Προαστιακού είναι να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες του ΔΙΠΑΕ (Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος), και να επεκταθεί έως τον Δήμο Χαλκηδόνας με επιπλέον στάσεις, μεταξύ των οποίων στον Άγιο Αθανάσιο και στη Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνας. Σε δεύτερο στάδιο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη, αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τα Γιαννιτσά.
Επίσης, ο σιδηρόδρομος αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες εργαζομένους και φοιτητές που κατευθύνονται προς την βιομηχανική περιοχή, το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τα ΚΤΕΛ, αλλά και τα κέντρα logistics που αναπτύσσονται ραγδαία στα δυτικά της πόλης.
Επιπλέον αναμένεται να αποσυμφορήσει σε σημαντικό βαθμό το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται καθημερινά ειδικά στις ώρες αιχμής στους δρόμους της πόλης, συνεισφέροντας και στη διάθεση λεωφορείων του ΟΑΣΘ προκειμένου να ενισχυθούν οι γραμμές με πολλούς επιβάτες.
Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, στο πρώτο εξάμηνο του 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, όταν και υπολογίζεται να εκκινήσει το έργο, το οποίο πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.
Έτσι θα επιτευχθεί η σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με την ανατολική με μέσο σταθερής τροχιάς, μιας και το Μετρό το οποίο θα φτάσει μέχρι το Αεροδρόμιο, θα ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, από εκεί δηλαδή που θα είναι η αφετηρία και του Δυτικού Προαστιακού.
Θα έχει 16 σταθμούς και 3 γραμμές, εξυπηρετώντας τη Μενεμένη, το Κορδελιό, τα Διαβατά, την Αγχίαλο και τη Σίνδο. Ειδικότερα, η προμελέτη, που δεν αποκλείεται να τροποποιηθεί, προβλέπει ως Γραμμή 1: Ν.Σ. Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά, ενώ η Γραμμή 3 (τμήμα Λαγκαδά-Επτανήσου) θα είναι σχεδόν στο σύνολό της σε νέα χάραξη.
Πηγή: carandmotor.gr