Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Η Καλαμαριά υπερασπίζεται τις δίκαιες κατανομές μαθητών» λέει ο δήμος

«Δεν πρόκειται για ένα μικρό, τοπικό ζήτημα της Καλαμαριάς, αλλά για ένα θέμα που επανέρχεται διαρκώς» είπε η Χρύσα Αράπογλου

Ανακοίνωση για την κατανομή των μαθητών στα σχολεία εξέδωσε ο δήμος Καλαμαριάς στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «το δημοτικό συμβούλιο Καλαμαριάς υπερασπίστηκε την ισονομία και τη δικαιοσύνη στις μαθητικές κατανομές». 

«Δεν πρόκειται για ένα μικρό, τοπικό ζήτημα της Καλαμαριάς, αλλά για ένα θέμα που επανέρχεται διαρκώς και προσβάλλει την τοπική κοινωνία και την αξιοπρέπεια των κατοίκων και των μαθητών. Το πρόβλημα αυτό οφείλεται σε μια επιμονή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που λαμβάνει αποφάσεις χωρίς διάλογο και χωρίς πρόβλεψη για τις τοπικές ανάγκες» ανέφερε μεταξύ άλλων η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου

Αναλυτικά:

Με μια ξεκάθαρη και ηχηρή φωνή, το δημοτικό συμβούλιο Καλαμαριάς, κατά την ειδική συνεδρίαση της 30ής Ιουνίου 2025, υπερασπίστηκε την ισονομία και τη δικαιοσύνη στις μαθητικές κατανομές.

Η συνεδρίαση, με μοναδικό θέμα τη «Μαθητική Κατανομή και Ορθολογική Αξιοποίηση των Σχολικών Χώρων», πραγματοποιήθηκε παρουσία βουλευτών, εκπροσώπων κομμάτων και τοπικών συλλογικοτήτων, γονέων και κηδεμόνων, αλλά χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των καθ’ ύλην αρμόδιων διευθύνσεων εκπαίδευσης, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς.

Τα βασικά αιτήματα και οι προτάσεις που αναδείχθηκαν στη συνεδρίαση, ήταν η αξιοποίηση του συνόλου των εκπαιδευτικών χώρων του 3ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς, ώστε να δημιουργηθούν 6 τμήματα στην Α’ Λυκείου, καθώς και να προβλεφθεί πέμπτο τμήμα στην Α’ Λυκείου του νέου Πειραματικού Λυκείου (2ο Λύκειο Καλαμαριάς) με την αυτοδίκαιη κατανομή των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου του 2ου Γυμνασίου οι οποίοι δεν κληρώθηκαν, με στόχο την εκπαιδευτική συνέχεια και συνοχή.

Η δήμαρχος Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, η οποία απέστειλε και σχετική επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε με έμφαση ότι το ζήτημα που τίθεται δεν είναι «τοπικό ή τεχνικό», αλλά θέμα ευρύτερης κοινωνικής και θεσμικής σημασίας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Δεν πρόκειται για ένα μικρό, τοπικό ζήτημα της Καλαμαριάς, αλλά για ένα θέμα που επανέρχεται διαρκώς και προσβάλλει την τοπική κοινωνία και την αξιοπρέπεια των κατοίκων και των μαθητών. Το πρόβλημα αυτό οφείλεται σε μια επιμονή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που λαμβάνει αποφάσεις χωρίς διάλογο και χωρίς πρόβλεψη για τις τοπικές ανάγκες.

Ποιο δικαίωμα έχουν να λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις εις βάρος της κοινωνικής ειρήνης και της ομαλής λειτουργίας των σχολείων; Οι κατανομές πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και προβλέψεις, όχι σε ψυχρά νούμερα και διαχειριστικά μοντέλα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η περιοχή του Άη Γιάννη αναπτύσσεται, προσελκύει νέες οικογένειες και έχει ανάγκη από σχολικές μονάδες που να εξυπηρετούν τη φυσική της κοινότητα. Δεν είναι δίκαιο τα παιδιά αυτά να διασχίζουν ολόκληρη την Καλαμαριά για να πάνε σχολείο.»

Επιπλέον, η Δήμαρχος κατήγγειλε την απουσία διαλόγου και την υποβάθμιση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τονίζοντας πως ένα συγκεντρωτικό κράτος, που μεταβιβάζει ευθύνες χωρίς πόρους και αρμοδιότητες, αφήνει τους Δήμους σε έναν διαχειριστικό ρόλο χωρίς ουσιαστική συμμετοχή στα κρίσιμα ζητήματα, όπως είναι η παιδεία.

«Η απόφαση να μετατραπεί το 2ο Λύκειο σε Πειραματικό», τόνισε, «ελήφθη χωρίς καμία διαβούλευση με το Δήμο ή την τοπική κοινωνία, προκαλώντας ισχυρούς κραδασμούς και αναστάτωση, αφού πολλοί μαθητές της περιοχής καλούνται να φοιτήσουν σε σχολείο μακριά από την κοινότητά τους».

Για το επίμαχο ζήτημα του 3ου Λυκείου, η Δήμαρχος τόνισε ότι πρέπει να ισχύσει η αρχή της αναλογικότητας και να επικρατήσει ισονομία σε όλα τα σχολεία.

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Πολιτισμού, Θάνος Γιαννακός, εξήγησε ότι το 3ο ΓΕΛ Καλαμαριάς διαθέτει τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς χώρους και η αξιοποίησή τους είναι αναγκαία για λόγους ισονομίας και ασφάλειας. «Δεν τέθηκε ποτέ θέμα κατ' εξαίρεσιν εφαρμογής διατάξεων ή νόμων, αποκλειστικά για το 3ο ΓΕΛ, αλλά θέτουμε μετ’ επιτάσεως το δημοκρατικό αίτημα για ισότιμη, ισόνομη και δίκαιη αντιμετώπιση μιας ολόκληρης κοινωνίας πολιτών που η καθημερινότητά τους είναι συνυφασμένη με αυτό το σχολείο. Ισονομία και ασφάλεια. Αυτά είναι τα αιτήματα» τόνισε ο κ. Γιαννακός.

Επιπλέον, πρότεινε τη δημιουργία 5ου τμήματος στην Α’ Λυκείου του νέου Πειραματικού 2ου Λυκείου Καλαμαριάς, με αυτοδίκαιη κατανομή των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου του 2ου Γυμνασίου, αλλά και την ισοκατανομή των μαθητών μεταξύ του 4ου και του 5ου ΓΕΛ, και τόνισε ότι η σχεδίαση των μαθητικών κατανομών πρέπει να γίνεται με βάση ρεαλιστικά και εκπαιδευτικά κριτήρια, που να διασφαλίζουν την ισότητα, την ισότιμη πρόσβαση και την ασφάλεια όλων των μαθητών.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών Θεσσαλονίκης

Η παρουσία των βουλευτών στη συνεδρίαση αποτέλεσε σαφή ένδειξη της πολιτικής βαρύτητας που αποκτά το ζήτημα. Οι βουλευτές εξέφρασαν την στήριξή τους στις θέσεις του Δήμου Καλαμαριάς και δεσμεύθηκαν να αναλάβουν κοινοβουλευτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος.

Ο Δημήτρης Κούβελας (ΝΔ) τόνισε πως θα επικοινωνήσει άμεσα με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, προκειμένου να μεταφέρει το αίτημα του Δήμου Καλαμαριάς και να αναζητήσει λύσεις που θα διασφαλίζουν τη σταθερότητα και την ομαλή λειτουργία των σχολείων στην Καλαμαριά.

Ο Πέτρος Παππάς (ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ) συνεχάρη τη δημοτική αρχή για τη σταθερή της στάση και ανακοίνωσε πως θα καταθέσει στη Βουλή σχετικές ερωτήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να δοθούν επίσημες απαντήσεις και να προωθηθεί διάλογος σε κεντρικό επίπεδο, ενώ για το ίδιο δεσμεύθηκε και ο Δημήτρης Σαρηγιάννης, διευθυντής του γραφείου του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη, στη Θεσσαλονίκη.

Ο Ιωάννης Δελής (ΚΚΕ) εξέφρασε την αμέριστη συμπαράστασή του στους μαθητές και τους γονείς, καταγγέλλοντας τις εκπαιδευτικές αποφάσεις ως «εκπαιδευτική αδικία» που πλήττει το δικαίωμα στην ισότιμη μόρφωση και την κοινωνική συνοχή.

Ο Μιχάλης Χουρδάκης (Κίνημα Δημοκρατίας) πρότεινε, την κατάθεση διακομματικής ερώτησης προς το Υπουργείο Παιδείας, τη διοργάνωση κοινής παράστασης διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να εκφραστεί έμπρακτα η αντίθεση των φορέων και της κοινωνίας στη συγκεκριμένη απόφαση.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου (ΣΥΡΙΖΑ), μέσω εκπροσώπου της, τόνισε ότι το αίτημα είναι απλό και καθολικό: να σταματήσει το αλαλούμ της κατανομής, να υπάρξει σαφές και δίκαιο πλαίσιο, με σεβασμό στις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης, γονείς της περιοχής του Άη Γιάννη μίλησαν για το ζήτημα που επανέρχεται διαρκώς στο προσκήνιο, διαταράσσοντας την οικογενειακή ηρεμία αλλά και δυναμιτίζοντας την εκπαιδευτική ομαλότητα και ασφάλεια των παιδιών τους, που καλούνται κάθε χρόνο να βιώσουν αβεβαιότητα και αναστάτωση γύρω από το αυτονόητο: το σχολείο τους.

Η δημοτική αρχή ξεκαθαρίζει πως δεν διεκδικεί προνόμια, αλλά τα αυτονόητα δικαιώματα:

  • Ένα ασφαλές, λειτουργικό σχολείο γειτονιάς για κάθε μαθητή.
  • Εκπαιδευτική ισότητα και δικαιοσύνη για όλες τις γειτονιές.
  • Σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες και στη δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Η διοίκηση του Δήμου Καλαμαριάς δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει, σε συνεργασία με θεσμούς, φορείς και πολίτες, τον αγώνα για μια ποιοτική και ισότιμη δημόσια παιδεία για όλα τα παιδιά της Καλαμαριάς, μέχρι να επιτευχθεί λύση που να υπηρετεί τις ανάγκες και το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοιμάστε στον καναπέ, αντί για το κρεβάτι σας; Αυτά είναι τα 3 χαρακτηριστικά σας
Το να κοιμάστε εκτός κρεβατιού μπορεί να επηρεάσει την υγεία και την ποιότητα του ύπνου σας, ενώ αποτελεί ένδειξη ορισμένων χαρακτηριστικών της...
Κοιμάστε στον καναπέ, αντί για το κρεβάτι σας; Αυτά είναι τα 3 χαρακτηριστικά σας
Τραμπ: «Θα είμαι αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί συμφωνία εκεχειρίας»
«Ελπίζουμε ότι αυτό θα γίνει και ελπίζουμε ότι θα γίνει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα» είπε για την εκεχειρία
Τραμπ: «Θα είμαι αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί συμφωνία εκεχειρίας»