Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ξεκινά η ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου - Αγίας Σοφίας

Ξεκινά η ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου - Αγίας Σοφίας

Υπεγράφη χθες, Τετάρτη, από τον αντιδήμαρχο Αστικού Περιβάλλοντος, Ανδρέα Κουράκη και τον εκπρόσωπο της ανάδοχης κατασκευάστριας εταιρίας Τεχνοδόμηση Ο.Ε., η σύμβαση εκτέλεσης του έργου για την «Ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας (τμήμα από Μακένζυ Κίνγκ έως Ι.Τσιμισκή». Το έργο, είναι συμβατικής δαπάνης 1.181.562,59 € με ΦΠΑ (αρχικού προϋπολογισμού 2.180.000 €) και χρηματοδοτείται από ειδικευμένους πόρους (ΣΑΤΑ), ενώ εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2014.

Τι προβλέπεται από τη μελέτη

Η σχετική μελέτη που αφορά το τμήμα του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας μεταξύ των οδών Μακένζι Κίνγκ και Ι. Τσιμισκή, καθώς και την αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου, προβλέπει την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος σύμφωνα με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που έχει ληφθεί την 1 Ιουλίου 2013. Στόχος της διαμόρφωσης είναι η υποδοχή ανεμπόδιστης πυκνής κίνησης πεζών, ως καθημερινή διέλευση και ως περίπατος, καθώς και η δημιουργία χώρων που θα φιλοξενούν δρώμενα και συλλογικές εκδηλώσεις.

Ακόμη, προβλέπεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα οργανωθεί σε ζώνες χρήσεων με ορθολογικές επιλογές, και γραμμικές χαράξεις που θα εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του. Θα διαθέτει έγχρωμο «χαλί» από χυτό δάπεδο το οποίο θα διατρέχει τον πεζόδρομο σε όλο του το μήκος και θα εισχωρεί στις πλατείες ενώ και στις δύο πλευρές, σε ζώνη πλάτους 2,1 μέτρων για τους πεζούς, θα υπάρχουν στοιχεία αστικού εξοπλισμού και άλλων εξυπηρετήσεων (δενδροστοιχίες, φωτιστικά σώματα, καθιστικά, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, καλάθια απορριμμάτων, κάδους απορριμμάτων).

Στους δύο πεζοδρόμους (Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου), προτείνεται ενιαία δαπεδόστρωση από γρανιτοκυβόλιθο, ως συνέχεια του άξονα της Αγίας Σοφίας. Και εδώ ορίζονται ως ζώνες κίνησης των πεζών οι δύο πλευρές που λόγω διαστάσεων επιτρέπουν και τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Στην κεντρική ζώνη που διαφοροποιείται με την προσθήκη διάσπαρτων έγχρωμων γρανιτοκυβόλιθων μπορούν να τοποθετηθούν μόνιμοι καθιστικοί πάγκοι, ενώ όλος ο άξονας ορίζεται από μια ρυθμική δενδροστοιχία και τη σειρά των φωτιστικών σωμάτων.

Διακριτική θα είναι η παρουσία του νερού σε σημαντικά σημεία του συνολικού άξονα. Στον δρόμο της Αγίας Σοφίας σε δύο σημεία που ορίζονται από την συμβολή του με τους δύο πεζόδρομους Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου, εγκαθίστανται ρηχά σιντριβάνια από μαύρο γρανίτη.

Ο φωτισμός του δρόμου θα γίνεται με φωτιστικά σώματα σύγχρονου σχεδιασμού και τεχνολογίας διακριτικής παρουσίας, ενώ σε επιλεγμένα σημεία της διαμόρφωσης προτείνεται αρχιτεκτονική αναφορά στα βυζαντινά ψηφιδωτά που αποτελούν μοναδικά στοιχεία της ιστορίας του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.

Α. Κουράκης: Σε επτά μήνες η παράδοση του έργου

Σε δηλώσεις που έκανε έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Κουράκης είπε ότι «η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας εντάσσεται στην στρατηγική της καθημερινότητας και της βιώσιμης κινητικότητας που εφαρμόζει η δημοτική αρχή με τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου και τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης αλλά και στις δημοτικές κοινότητες, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την απόδοση του δημόσιου χώρου στους πεζούς και την αναζωογόνηση της οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές παρέμβασης». Ο ίδιος σημείωσε ότι «μετά την πιλοτική πεζοδρόμηση της Άγιας Σοφίας από την Μακένζυ Κίνγκ μέχρι την Ι. Τσιμισκή, προχωρούμε στην υλοποίηση του έργου της πεζοδρόμησης, με βάση τη μελέτη που απέσπασε το πρώτο βραβείο σε διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, με παρέμβαση υψηλής αισθητικής που είναι εναρμονισμένη στην ιστορικότητα και στους συμβολισμούς του χώρου. Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης είναι επτά μήνες προκειμένου να μη αναστατωθεί η εμπορική κίνηση στην περιοχή».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ