Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΣΥΡΙΖΑ: Κυβέρνηση και ΟΑΣΘ λεηλατούν το εισόδημα των Θεσσαλονικέων

ΣΥΡΙΖΑ: Κυβέρνηση και ΟΑΣΘ λεηλατούν το εισόδημα των Θεσσαλονικέων

Για «επιβράβευση του αμαρτωλού καθεστώτος μονοπωλιακής διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης» και «νέα φάση λεηλασίας του εισοδήματος των πολιτών της Θεσσαλονίκης και του συνόλου των φορολογουμένων», κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Αφορμή αποτέλεσαν οι εξελίξεις στον ΟΑΣΘ με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες επιχειρείται «ο εξορθολογισμός της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του ΟΑΣΘ». Ωστόσο, οι αποφάσεις αυτές αναμένεται να οδηγήσουν σε μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ από τον Οκτώβριο.

Σε ανακοίνωσή του για το θέμα, ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει τις δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) και ξεκαθαρίζει ότι δεν θα ανεχθεί αυξήσεις στα εισιτήρια. Επίσης, κάνει, μεταξύ άλλων, λόγο για υποταγή της κυβέρνησης «στους εκβιασμούς που ασκεί με μεθοδικό τρόπο το τελευταίο διάστημα η διοίκηση του ιδιωτικού οργανισμού» και υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση χαρίζει στον ΟΑΣΘ πολλά εκατομμύρια ευρώ. Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει:

«Το διαρκές – διαχρονικό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό σκάνδαλο λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με την προκλητική εκάστοτε κυβερνητική επικύρωση μέσω Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, περνάει σε νέα φάση λεηλασίας του εισοδήματος των πολιτών της Θεσσαλονίκης και του συνόλου των φορολογουμένων.

» Ενώ εκκρεμούν τα αποτελέσματα εισαγγελικής έρευνας για τα πρόσφατα στοιχεία της αδιαφανούς, τουλάχιστον, διαχείρισης από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, που αποκάλυψε έγκυρη τοπική εφημερίδα, η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα του ΟΑΣΘ 'υποκύπτοντας' στους εκβιασμούς που ασκεί με μεθοδικό τρόπο το τελευταίο διάστημα η διοίκηση του ιδιωτικού οργανισμού, με θύμα τους χειμαζόμενους από τη μνημονιακή πολιτική, πολίτες της Θεσσαλονίκης.

» Με δελτίο Τύπου, το υπουργείο Οικονομικών ενημερώνει ότι με βάση δύο ΚΥΑ επιχειρείται 'ο εξορθολογισμός της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του ΟΑΣΘ'.

» Ουσιαστικά πρόκειται για κυβερνητική επιβράβευση του αμαρτωλού καθεστώτος μονοπωλιακής διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

• Η κυβέρνηση χαρίζει στον ΟΑΣΘ 120,7 εκατομμύρια ευρώ, για υποτιθέμενες 'οικονομικές εκκρεμότητες' των ετών 2010-2013, οι οποίες δεν κατονομάζονται. Το ποσό αυτό, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, αυξάνει το μέσο όρο της αντισταθμιστικής καταβολής για την εξαετία 2008-2013, στα 135 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, ενώ όπως ομολογείται στο δελτίο τύπου, οι υπογραφείσες ΚΥΑ στην εν λόγω εξαετία προέβλεπαν μέσο όρο αντισταθμιστικής καταβολής 114,5 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

• Αναπροσαρμόζεται η αντισταθμιστική καταβολή για το έτος 2014, σε 102,8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με βάση την ΚΥΑ της 15-1-2014, το ποσό προβλεπόταν στα 48 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσθετο, λοιπόν, χάρισμα 54,8 εκατομμύρια ευρώ! Επίσης, το αντίστοιχο ποσό για το 2013 φτάνει στα 135 εκατομμύρια ευρώ (μέσος όρος εξαετίας 2008-2013), ενώ η προαναφερόμενη ΚΥΑ της 15-1-2014 είχε επανακαθορίσει το ποσό αυτό στα 76,5 εκατομμύρια ευρώ!

• Για την τριετία 2015-2017, προβλέπεται δραματική μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής στα 53,2 εκατομμύρια ευρώ (2015), 47 εκατομμύρια ευρώ (2016) και 44,1 εκατομμύρια ευρώ (2017).

» Τα ερωτήματα που εύλογα προκύπτουν είναι:

• Με βάση ποια επτασφράγιστα οικονομικά δεδομένα προέκυψαν οι χαριστικές αυτές επιχορηγήσεις; Ποιες είναι οι 'οικονομικές εκκρεμότητες' που τακτοποιούνται ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και στο Υπουργείο Οικονομικών;

• Γιατί δε δημοσιεύονται οι ισολογισμοί του ΟΑΣΘ; Γιατί από το 2011 και εντεύθεν (μετά τις γνωστές κινητοποιήσεις), δε δημοσιεύονται τα πλήρη οικονομικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει η αντισταθμιστική καταβολή και το προκλητικά αδιαπραγμάτευτο – ακατέβατο επιχειρηματικό κέρδος των αγνώστου ταυτότητας μετόχων του ΟΑΣΘ, που φτάνει τα 16 εκατομμύρια ευρώ το έτος;

• Εφαρμόζει ο ΟΑΣΘ τη σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο σε σχέση με την ανανέωση και την ποιότητα του στόλου των λεωφορείων; Υπάρχει κυβερνητικός έλεγχος για τον αριθμό των εκδιδόμενων εισιτηρίων – καρτών και γενικά των πραγματικών εσόδων του ΟΑΣΘ; Γιατί η έκδοση δε γίνεται από οργανισμό εποπτευόμενο από το κράτος, όπως ο ΣΑΣΘ; Αποδίδει ο ΟΑΣΘ το προβλεπόμενο από την σύμβαση ποσό υπέρ του ΣΑΣΘ;

• Με βάση την δραματική μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής για την τριετία 2015 – 2017 ποιοι-ες θα κληθούν να πληρώσουν την διαφορά; Τελικά, ποιο είναι το μέγεθος της αντισταθμιστικής καταβολής για την λειτουργία του οργανισμού; Τα 135, τα 102 ή τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος;

» Η κυβέρνηση καλείται άμεσα να δώσει απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα. Η παραβίαση των κανόνων χρηστής διοίκησης και διαφάνειας είναι προφανές ότι επισύρει πολιτικές (και όχι μόνο) ευθύνες για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη της σύμβασης: τον ΟΑΣΘ και την κυβέρνηση.

» Καλούμε την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία, να αποσύρουν τις δύο ΚΥΑ που συνυπέγραψαν και η όποια νέα απόφαση να απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν.

Τονίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ανεχτεί αυξήσεις εισιτηρίων και θα σταθεί στο πλευρό των πολιτών που θα αντισταθούν στη νέα ληστεία του ΟΑΣΘ και της κυβέρνησης.

» Το 'καθεστώς' ΟΑΣΘ πρέπει άμεσα να λάβει τέλος. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ανάγκη από ένα δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών, επιχορηγούμενο γενναία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρέχει αξιόπιστες, ποιοτικές και φτηνές υπηρεσίες με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ