Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νέο επεισόδιο στην κόντρα Σιμόπουλου – Τζιτζικώστα με φόντο το μετρό

Πυρά κατά του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας έριξε χθες ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων – Με δηλώσεις του απάντησε ο Περιφεριάρχης

Νέο επεισόδιο στην κόντρα Σιμόπουλου – Τζιτζικώστα με φόντο το Μετρό Θεσσαλονίκης. Χθες το πρωί ο κ. Σιμόπουλος, μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη έριξε νέα πυρά κατά του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας.

«Φαντάζομαι ότι τα ίδια που ξεστόμισε εναντίον μου θα ξεστομίσει και για τα κυβερνητικά στελέχη που χειρίστηκαν το έργο όταν ήταν κυβερνητικός βουλευτής. Φαντάζομαι ότι όταν θα προσφύγει στη δικαιοσύνη θα προσφύγει εναντίον παντός υπευθύνου, ξεκινώντας από το 2006, από όλες τις κυβερνήσεις, τους υπουργούς, τους πρωθυπουργούς, τους γενικούς γραμματείς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σιμόπουλος.

Ανέφερε πως ενώ βρήκανε ένα έργο που έτρεχε με πολύ χαμηλή απορροφητικότητα (100.000 – 200.000 ευρώ το μήνα), πλέον τρέχει με 4 – 5 εκ. ευρώ απορροφητικότητα το μήνα. Τόνισε πως έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο Παπάφειο και πρόσθεσε: «Είμαστε σε μια φάση εξαιρετικά λεπτή και δύσκολη των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία αναμένοντας τις διαιτησίες κι έχουμε έναν άνθρωπο με θεσμική θέση να κάνει μια επικοινωνιακή φιέστα, να δημιουργεί ένα ντεκόρ για να επιτεθεί εναντίον μου. Ευτυχώς, οι παραγωγικοί φορείς της πόλης το αντιλήφθηκαν και δεν παρέστησαν. Ουσιαστικά έστησε μια εκδήλωση για να επιτεθεί εναντίον μου. Εγώ παλεύω για το έργο και με τη συμπεριφορά του σε μια λεπτή φάση βάζει μπουρλότο».

Ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε δε ότι για παράδειγμα στην κόντρα του με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, για το θέμα των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου δεν υπάρχει προσωπικό πρόβλημα, αλλά διαφορετικές απόψεις, οι οποίες έχουν ένα αντικείμενο, όπου θα βρεθεί μάλιστα και λύση. Αλλά με τον περιφερειάρχη επέμεινε ότι «δεν υπάρχει αντικείμενο. Εκείνος μπορεί να έχει προσωπικά μαζί μου. Δεν μπορώ να συνεννοηθώ με κάποιον που δε διαχειρίζεται το έργο. Μου βάζουν μπουρλότο την πιο κρίσιμη στιγμή, οπότε οι αντιπαραθέσεις είναι αναπόφευκτες. Δε θα αφήσω κανέναν να βάλει επικοινωνιακό μπουρλότο στο έργο σε μια κρίσιμη φάση».

Λίγες ώρες αργότερα επανερχόμενος στο μείζον θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επανέλαβε τα εξής:

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο, ένα έργο που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των Θεσσαλονικέων. Ένα έργο που δυστυχώς έχει γίνει φιάσκο και τραγωδία μαζί, έχει καταστρέψει καταστηματάρχες και επαγγελματίες, ταλαιπωρεί διαρκώς τους πολίτες και τους επισκέπτες και έχει επιβραδύνει και δυσχεράνει την καθημερινή ζωή στην πόλη μας.

Θα συμβούλευα κάποιους να αφήσουν τα παραμύθια και να ασχοληθούν επιτέλους με την ουσία του έργου. Περιμένουμε γρήγορα λύσεις στα προβλήματα του Μετρό, αλλιώς σε ενάμιση μήνα από σήμερα θα αποταθώ στον Εισαγγελέα».

Καλαφάτης: Το μετρό δεν είναι για να τζογάρουμε πάνω του

Εξάλλου τηλεφωνική παρέμβαση στην εκπομπή της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης TV100, “Πολίτης On Line”, με τον Παναγιώτη Κρινή, πραγματοποίησε χθες για το θέμα του μετρό, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης και βουλευτής, Σταύρος Καλαφάτης.

Θύμισε ότι από αρχές καλοκαιριού ζήτησε, αξιοποιώντας τη βουλευτική του ιδιότητα, από τον υπουργό ΥΜΕΔ Μ. Χρυσοχοΐδη, να διεξαχθεί συζήτηση για το θέμα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Ανακοίνωσε ότι η συζήτηση αυτή θα γίνει άμεσα, με την επιστροφή του δημάρχου Θεσσαλονίκης, από την Αυστραλία όπου βρίσκεται.

“Μέσα σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες, που έχουν σοβαρότητα και δεσμευτικότητα, να έρθουμε όλοι, Δήμος, Αττικό Μετρό, Ανάδοχος, Εργαζόμενοι, ενώπιος ενωπίω, να δούμε τα προβλήματα και να πάμε σε συνθετική λύση. Δεν είναι το μετρό υπόθεση για να βγαίνει π.χ. ο Καλαφάτης να τζογάρει πάνω της. Δεν είναι σημείο αντιπαράθεσης για να υπάρχουν δίπολα, για να μαλώνουμε σε στείρο πολιτικό περιβάλλον. Πρέπει να βρούμε με ποιον τρόπο θα λειάνουμε τις αντιθέσεις μας”, υπογράμμισε.

Στην ερώτηση αν προλαβαίνουμε τις διαδικασίες, απάντησε: “ Αν υπάρχει η καλή συναίνεση από όλους τους φορείς, μπορεί να υπάρξει λύση”.

Απαντά στις επικρίσεις από φορείς της Θεσσαλονίκης η «Αττικό Μετρό»

Στην δριμύτατη κριτική που δέχθηκε για το πολύπαθο έργο από τους φορείς της Θεσσαλονίκης απαντά με ανακοίνωσή της η «Αττικό Μετρό», κάνοντας λόγο για απροκάλυπτη επίθεση κατά του Δημοσίου, η οποία δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, καθώς πραγματοποιείται λίγες μόλις ημέρες πριν από την έκδοση απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου για μία κρίσιμη για το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης απόφαση.

Μάλιστα η εταιρεία χαρακτηρίζει ψευδείς τις αιτιάσεις που ειπώθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Υπερασπίζεται την θητεία του επικεφαλής της, κ. Χρίστου Τσίτουρα, επισημαίνει ότι δεν θα συρθεί σε διαπραγμάτευση με την ανάδοχο κοινοπραξία και τονίζει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τον εργολάβο πέραν του διαιτητικού δικαστηρίου.

«Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί η απροκάλυπτη επίθεση που εξαπολύθηκε στην Αττικό Μετρό, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα του δημοσίου, λίγες μόλις ημέρες πριν από την έκδοση της Απόφασης του Διαιτητικού Δικαστηρίου για την Οριακή Προθεσμία του Έργου» αναφέρει η εταιρία.

Η Αττικό Μετρό χαρακτηρίζει «ανακρίβειες» και «υποβολιμαία κριτική» όσα ειπώθηκαν την Πέμπτη κατά την διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης και τονίζει ότι οι αιτιάσεις των αυτοδιοικητικών της πόλης είναι ψευδείς.

«Η παρούσα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ανέλαβε στα μέσα του 2010, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου» σημειώνεται στην απάντηση. «Η σημερινή Διοίκηση της Αττικό Μετρό παρέλαβε ένα έργο ουσιαστικά σταματημένο, με σωρεία άλυτων τεχνικών και συμβατικών προβλημάτων και κατόρθωσε να επιλύσει σχεδόν όλες τις πολύπλοκες τεχνικές δυσκολίες του Μετρό» συνεχίζει.

«Από τότε που ανέλαβε η σημερινή Διοίκηση έχουν κατατεθεί μόλις 23 ενστάσεις, οι οποίες μάλιστα είτε είναι επαναλαμβανόμενες παλαιοτέρων ενστάσεων, είτε αφορούν ενέργειες που έγιναν σε προγενέστερο χρόνο, είτε αφορούν πράξεις της Πολιτείας, είτε είναι δευτερευούσης σημασίας» τονίζεται.

Μάλιστα, η εταιρία σημειώνει ότι οι «οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου, ύψους περίπου 500 εκ. ευρώ προϋπήρχαν της υφιστάμενης Διοίκησης» και υπογραμμίζει ότι η Αττικό Μετρό «διαθέτει σήμερα υψηλόβαθμα, έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη με άριστη επιστημονική κατάρτιση και ειδική τεχνογνωσία έργων Μετρό, που ουδείς άλλος φορέας της χώρας διαθέτει».

Η εταιρία υπογραμμίζει ότι «ούτε η Σύμβαση, ούτε η ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία προβλέπει κανενός είδους διαπραγμάτευση με τον Εργολάβο» χαρακτηρίζοντας ως μοναδική νόμιμη διαδικασία «αυτή του Διαιτητικού Δικαστηρίου».

Η Αττικό Μετρό απαντά στην κριτική που δέχθηκε ότι «το έργο είναι σήμερα δυο χρόνια μετά τη συμβατική ημερομηνία λειτουργίας του», σημειώνοντας ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να ολοκληρωθεί το 2012, καθώς βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη «μακροχρόνιες αρχαιολογικές ανασκαφές» σε πολλά μέτωπα του έργου.

«Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο σταθμός Βενιζέλου, όπου παρά τη θέληση της Αττικό Μετρό, τα έργα είναι για δυο χρόνια σταματημένα μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας» αναφέρει η εταιρία.

«Όμως, περισσότερα ερωτηματικά και απορίες δημιουργούνται από την παντελή έλλειψη κριτικής στον Εργολάβο, ο οποίος κατά το Νόμο και τη Σύμβαση έχει την ευθύνη υλοποίησης του Έργου» σημειώνει η Αττικό Μετρό, η οποία παρατηρεί ότι «ουδεμία αναφορά έγινε στις πέντε εταιρείες της κοινοπραξίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ