Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Παιδιά και δημιουργική γραφή

Με ποιούς τρόπους μπορούν να αγαπήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες το γράψιμο; Υπάρχουν τρόποι βελτίωσης των κειμένων τους ως προς τα δημιουργικά χαρακτηριστικά;

Ένα σημαντικό και συστηματικό βοήθημα για τη μύηση των μικρών παιδιών στη συγγραφή και τη δημιουργική ανάπτυξη τους μέσα από αυτή, παρουσιάζουν αύριο, Τετάρτη, στο κοινό οι Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ειδικότερα, το βιβλίο του Σταύρου Γρόσδου “Δημιουργικότητα και Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση από το παιδί – γραμματέα στο παιδί – δημιουργό κειμένων, Στρατηγικές Δημιουργικής Γραφής, θα παρουσιαστεί την Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου, στις 7 μ.μ. στην αίθουσα συνεδρίων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ο συγγραφέας συνδέοντας με αριστοτεχνικό τρόπο την έννοια της δημιουργικότητας με την έννοια της δημιουργικής γραφής, προσφέρει πρακτική γνώση, η οποία θα επιτρέψει στους/στις εκπαιδευτικούς, στους εμψυχωτές/τριες των εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στους γονείς, στους φοιτητές και τις φοιτήτριες, να υλοποιήσουν διδακτικές προτάσεις δημιουργικής γραφής, να ξεδιπλώσουν τη δική τους εμπειρία και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα, τα οποία οδηγούν στον εκ νέου σχεδιασμό διδακτικών προτάσεων. Οι αναγνώστες – εμψυχωτές δεν αναπαραγάγουν απλώς τις δράσεις που προτείνονται σ’ αυτό το βιβλίο, αλλά αποκτούν οι ίδιοι τη διδακτική ευχέρεια να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δραστηριότητες δημιουργικής γραφής.

Ο συγγραφέας αναζητά και προτείνει αποτελεσματικές στρατηγικές / ερεθίσματα δημιουργικής γραφής, στις οποίες κυριαρχούν οι απρόοπτες καταστάσεις / εκπλήξεις. Τα κεντρίσματα της δημιουργικότητας των παιδιών μοιάζουν με παιχνίδια και ολόκληρη η διαδικασία που θα οδηγήσει στην παραγωγή λόγου είναι ένα απολαυστικό παιχνίδι, μακριά από τη γνωσιοθηρία και τη σχολική καθημερινότητα. Τα παιδιά θα ξεπεράσουν το φόβο του λευκού χαρτιού, θα παραγάγουν και θα οργανώσουν ιδέες στο προσυγγραφικό στάδιο, θα δημιουργήσουν κείμενα που θα περιέχουν ιδέες και απόψεις μοναδικές ως προς τη θέαση του κόσμου. Προχωρώντας παραπέρα, τα παιδιά θα αποκτήσουν δεξιότητες να σκέφτονται κριτικά, να αυτοαξιολογούν, να επεξεργάζονται, να αναθεωρούν και να επαναδιατυπώνουν το κείμενο τους. Ένα διαδοχικό πέρασμα από το παιδί – καταναλωτή κειμένων, στο παιδιί – δημιουργό κειμένων και παραπέρα στο παιδί – κριτικό κειμένων.

Στην εκδήλωση συνομιλούν οι:

Καρακίτσιος Ανδρέας, Καθηγητής Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.

Τασσιόπουλος Βαγγέλης, Συγγραφέας-Εκπαιδευτικός.

Τερζητάνου Χαρούλα, Εκπαιδευτικός-Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Διεύθυνσης Π.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης.

Γρόσδος Σταύρος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. (συγγραφέας του βιβλίου)

Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γεώργιος Δ. Καρατάσιος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θανατηφόρα τροχαία: Πώς θα τα μειώσουμε - Οι ευθύνες οδηγών και πεζών
Πολλοί βγαίνουν στο δρόμο και όταν οδηγούν σκέφτονται όλα τους τα προβλήματα και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο που είναι η...
Θανατηφόρα τροχαία: Πώς θα τα μειώσουμε - Οι ευθύνες οδηγών και πεζών