Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Με ηλεκτρονικό εισιτήριο σε οχτώ γραμμές του ΟΑΣΘ

Το μέτρο θα λειτουργήσει πιλοτικά, με στόχο την σταδιακά επέκτασή του σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης

Πιλοτικά θα λειτουργήσει σε οχτώ λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ το μέτρο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Πρόκειται κυρίως για τις γραμμές που εξυπηρετούν την επαρχία Λαγκαδά μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε χθες ο διευθυντής κίνησης του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σπανός, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Μάλιστα, νωρίτερα στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, επισήμανε ότι το 2018 στις συγκεκριμένες γραμμές θα υπάρχει μόνο το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ ο Οργανισμός σχεδιάζει την επέκτασή του σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης σταδιακά.

Ο κ. Σπανός είπε ότι η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναμένεται να ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα (κατά πάσα πιθανότητα από την 1η Απριλίου 2015), καθώς ήδη ο ΟΑΣΘ έχει προμηθευτεί τα πρώτα 100 μηχανήματα και τα τοποθετεί στα οχήματα συγκεκριμένων γραμμών.

Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (σύστημα ανέπαφης συναλλαγής) στον ΟΑΣΘ θα καλύψει δρομολόγια μήκους 54 χλμ., που αφορούν σε όλη την επαρχία Λαγκαδά μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, τα μηχανήματα θα τοποθετηθούν σε οχήματα οχτώ λεωφορειακών γραμμών: 27 (Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο), 43 (Τοπικό Ευόσμου), 55 (Σταυρούπολη – Ωραιόκαστρο), 83 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη), 84 (Θεσσαλονίκη – Μελισσοχώρι), 85 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη), 86 (Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια) και 91 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη).

Μάλιστα, προκειμένου να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό, ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια στις στάσεις των λεωφορείων κατά μήκος των διαδρομών που εξυπηρετούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «το ενιαίο και ευφυές σύστημα κομίστρου, που μελέτησε το ΣΑΣΘ (…) έχει πολλαπλά οφέλη, τα οποία θα φανούν σε όλο τους το μέγεθος όταν στη Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουμε και επιπλέον μέσα όπως το μετρό, το τραμ, τη θαλάσσια συγκοινωνία κτλ. Το ΣΑΣΘ, πέρα από τον εποπτικό ρόλο του έχει ως κύρια ευθύνη το σχεδιασμό της επόμενης μέρας. Και γι’ αυτό το λόγο θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η μετεξέλιξή του σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιτελέσει αυτό το ρόλο, καθώς ήδη έχει σχεδιάσει την τηλεματική στη Θεσσαλονίκη, την υποδομή γεωχωρικών πληροφοριών για τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στη Google, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τη δημιουργία σύγχρονων, λειτουργικών και ασφαλών στάσεων και στεγάστρων, τη δημιουργία δικτύου τραμ, σύγχρονους πολυτροπικούς σταθμούς μετεπιβίβασης, αλλά και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης για να διεκδικήσουν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για μια σειρά από σημαντικά έργα βελτίωσης των συγκοινωνιών, βελτίωσης της ζωής στην πόλη. Δεν είναι τυχαίο ότι το ΣΑΣΘ βραβεύεται διεθνώς για το σύνολο του επιστημονικού έργου που παράγει».

Στο χαιρετισμό της, που απέστειλε εγγράφως, η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Το ΣΑΣΘ σε άριστη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ και τους εργαζόμενους του, κατάφερε να αναπτύξει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αποδεικνύοντας έμπρακτα τον καθοριστικό του ρόλο που μπορεί να παίξει με το έργο του στην βελτίωση της γεμάτης απαιτήσεις καθημερινότητας του πολίτη και στην ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Θεωρώ επιβεβλημένη την αναγκαιότητα ένταξης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που είναι και το κεντρικό θέμα της σημερινής εκδήλωσης, διότι πιστεύω ότι θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αστικών συγκοινωνιών και βελτίωσης της καθημερινότητας μας στην πόλη μας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ