Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Τοιχίο» που να εμποδίζει την πρόσβαση αυτοκινήτων σε λεωφορειολωρίδες εξετάζουν δήμος και ΟΑΣΘ

«Τοιχίο» που να εμποδίζει την πρόσβαση αυτοκινήτων σε λεωφορειολωρίδες εξετάζουν δήμος και ΟΑΣΘ

Λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα που δημιουργεί στην κυκλοφορία των λεωφορείων του ΟΑΣΘ η ασυνειδησία των οδηγών στη Θεσσαλονίκη που παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους και μέσα στις λεωφορειολωρίδες, αναζητά ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ.

Χαρακτηριστικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι πρόσφατα λεωφορείο του ΟΑΣΘ το οποίο κινούνταν στην οδό Αλ. Παπαδοπούλου με Ρακτιβάν, πίσω από το Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης, έμεινε μπλοκαρισμένο στο σημείο επί… 4 ώρες (!), καθώς δεν μπορούσε να περάσει εξ' αιτίας αυτοκινήτου το οποίο ήταν διπλοπαρκαρισμένο! Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, τα περιστατικά εγκλωβισμού λεωφορείων αποτελούν συχνή υπόθεση και δεκάδες περιπτώσεις καταγράφονται κάθε μήνα στα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Μάλιστα, ο χρόνος που απαιτείται για να ελευθερωθούν και να συνεχίσουν τα προγραμματισμένα τους δρομολόγια ανέρχεται από 10 λεπτά έως και 4 ώρες, με τη συνηθέστερη καθυστέρηση να είναι γύρω στη 1,5 - 2 ώρες.

Η απουσία της δημοτικής αστυνομίας έχει συμβάλει στην «έκρηξη» του φαινομένου, καθώς οι οδηγοί δεν διστάζουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους όπου βρουν γνωρίζοντας ότι είναι σχετικά απίθανο να υποστούν την οποιαδήποτε συνέπεια. Το γεγονός, βέβαια, δεν δημιουργεί προβλήματα μόνο στον ΟΑΣΘ αλλά γενικότερα στην κίνηση των οχημάτων, καθώς όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή, Β. Όλγας, Λ. Νίκης κλπ) έχουν μετατραπεί σε… στενά λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων, καθώς είναι συνηθισμένη πλέον η εικόνα των διπλοπαρκαρισμένων σε δρόμους στους οποίους απαγορεύεται γενικώς το παρκάρισμα…

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης αναζητά λύσεις. Μια από τις σκέψεις, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα σε λεωφορειολωρίδες, είναι να τοποθετηθεί ένα διαχωριστικό τοιχίο, ώστε να μην μπορούν να παρκάρουν τα Ι.Χ. και τα αστικά λεωφορεία να κινούνται ανεμπόδιστα στη διαδρομή. Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην πόλη Γιώργος Δημαρέλος ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ πως η κατασκευή του «μίνι τοιχίου» στις λεωφορειολωρίδες είναι ένα θέμα που διερευνάται το τελευταίο διάστημα.

«Διερευνάται σε βάθος ποιο είναι το νομικό πλαίσιο εκείνο που διέπει την κατασκευή τέτοιου είδους δράσεων, όπως του στηθαίου. Εξετάζουμε πώς μπορούμε να κινηθούμε για την κατασκευή φυσικού διαχωριστικού στις λεωφορειολωρίδες από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και θέλουμε τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών. Η αστυνόμευση στους δρόμους είναι από ανύπαρκτη έως πλημμελής και είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε τα μέτρα μας για να προστατεύσουμε το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη» δήλωσε ο κ. Δημαρέλος.

Όπως λέει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, μεγάλη ευθύνη έχουν και οι πολίτες που παρκάρουν σε όποιο σημείο της Θεσσαλονίκης τους βολέψει. «Εφόσον δεν υπάρχει καμία αστυνόμευση, έχουν καταστρατηγηθεί βασικοί κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Οι οδηγοί παρκάρουν όπου βρουν, σε λεωφορειολωρίδες, ποδηλατοδρόμους, ακόμη και σε ράμπες αναπήρων, γνωρίζοντας πως δεν θα τιμωρηθούν».

Για τους ποδηλατοδρόμους, από την άλλη, σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο στις σκέψεις είναι η κατάργηση του υφισταμένου δικτύου -στα σημεία όπου δεν είναι λειτουργικό- και η ανάδειξη άλλων κομματιών που δίνουν τη δυνατότητα στους ποδηλάτες να μετακινούνται με ασφάλεια στην πόλη.

Σύμφωνος με το «μίνι τοιχίο» και ο ΟΑΣΘ

Τη σύμφωνη γνώμη με την τοποθέτηση τοιχίου που θα εμποδίζει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα να σταθμεύουν στις λεωφορειολωρίδες εκφράζει και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ο οποίος ενημερώθηκε για την ιδέα από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη.

«Τα παρκαρισμένα εμποδίζουν τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων. Πρέπει να χτιστεί ένα τοιχίο για να μην μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες, όπως υπάρχει και στο Παρίσι. Βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα για τις φορτοεκφορτώσεις, τα ταξί αλλά και τα απορριμματοφόρα. Τα μόνα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός των λωρίδων θα είναι τα ασθενοφόρα, τα πυροσβεστικά και τα περιπολικά» δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Στεφανίδης.

Στα δεκάδες περιστατικά τα οποία καταγράφονται και αφορούν την παρεμπόδιση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Όπως είπε, οι οδηγοί των αστικών κάνουν συνέχεια παράπονα, αφού οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους σε όποιο σημείο τους βολεύει, αδιαφορώντας εάν χωράει να περάσει το λεωφορείο.

«Μέσα σε ένα μόλις τριήμερο (σ.σ.20-22/3) είχαμε πάνω από 15 με 20 περιστατικά εγκλωβισμού λεωφορείων, όπου το κάθε ένα κράτησε από δέκα λεπτά έως και 1,5 ώρα, ενώ το ρεκόρ σε χρόνο εγκλωβισμού έχει ξεπεράσει τις 4 ώρες! Οι οδηγοί ψάχνουν να βρουν σε ποιον ανήκει το όχημα για να το μετακινήσει. Και δεν είναι μόνο το λεωφορείο που έχει σταματήσει στο σημείο, αλλά και τα υπόλοιπα που ακολουθούν με αποτέλεσμα να μην εκτελούνται σωστά τα δρομολόγια» πρόσθεσε ο κ. Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, σε περιπτώσεις εγκλωβισμού, ο Οργανισμός καταθέτει μήνυση στους οδηγούς των Ι.Χ. αυτοκινήτων για παρακώλυση συγκοινωνιών.

Οι κλήσεις της Τροχαίας δεν πτοούν τους οδηγούς...

Στο μεταξύ, αύξηση άνω του 33% καταγράφουν οι παραβάσεις για παράνομη στάθμευση - κίνηση σε λεωφορειολωρίδες στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το πρώτο τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.

Σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και έως τις 23 Μαρτίου του 2015 είχαν καταγραφεί συνολικά 474 παραβάσεις στις λεωφορειολωρίδες των κεντρικών οδών.

Αντίστοιχα, πέρσι, το ίδιο χρονικό διάστημα και με όλες τις ημέρες του Μαρτίου 2014, οι αντίστοιχες κλήσεις που κόπηκαν για παραβάσεις σε λεωφορειολωρίδες ήταν 356. Η αύξηση φέτος ξεπερνά το 33,2%, ενώ αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, εάν προστεθούν και οι μέρες του Μαρτίου που υπολείπονται.

Γενικότερα, με βάση την Τροχαία, οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν για παράνομες σταθμεύσεις στο κέντρο της πόλης κατά το έτος 2014 ήταν 34.184, εκ των οποίων οι 1.560 αφορούσαν στάθμευση σε λεωφορειολωρίδες.

Τους πρώτους μήνες του 2015, έως τις 23 Μαρτίου, οι συνολικές παραβάσεις για παράνομες σταθμεύσεις έχουν φτάσει τις 9.000.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φάμελλος σε Γεωργιάδη: Είστε το συνώνυμο του χαρατσιού σε κάθε υπηρεσία του ΕΣΥ
Επίθεση στην κυβέρνηση και στον υπουργό Υγείας εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Φάμελλος σε Γεωργιάδη: Είστε το συνώνυμο του χαρατσιού σε κάθε υπηρεσία του ΕΣΥ