Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εκ περιτροπής εργασία στo Μετρό Θεσσαλονίκης

Από τη Δευτέρα 18/5 – Εν τω μεταξύ την τοποθέτηση του καθηγητή Μιχάλη Τιβέριου ως εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές αποφάσισε η Αττικό Μετρό

«Παγώνουν» από τη Δευτέρα οι αρχαιολογικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με τους εργαζόμενους να περνούν σε εκ περιτροπής εργασία.

Συγκεκριμένα σε συνάντηση που είχε σήμερα το σωματείο εργαζομένων με εκπροσώπους της κοινοπραξίας, τους ανακοινώθηκε ότι από τη Δευτέρα 18 Μαΐου, θα εργάζονται μία ημέρα την εβδομάδα.

Από τη πλευρά τους οι εργαζομένοι ζήτησαν από την κοινοπραξία να μη προχωρήσει σε απολύσεις ή στην εκ περιτροπής εργασία και να χρησιμοποιήσει τα λεφτά που έχουν απομείνει και ισούνται με το ποσό των αποζημιώσεών τους για τη συνέχιση των εργασιών, αίτημα όμως που δεν έγινε δεκτό.

Η κοινοπραξία επανέλαβε σύμφωνα με πληροφορίες την πρόθεση της να απολύσει τους 106 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι αν εντός των επόμενων τριών εβδομάδων δεν διαφανεί μία λύση καθώς έχουν εξαντληθεί οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου.

Μάλιστα την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η κοινοπραξία φαίνεται να ακολουθεί την ίδια τακτική όπως και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου προκειμένου να έχει ένα ακόμα χαρτί στη διαπραγμάτευση με τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές της απαιτήσεις.

Οι εξελίξεις σηματοδοτούν μία νέα πραγματικότητα καθώς από τη Δευτέρα οπότε και θα ισχύσει η εκ περιτροπής εργασία σχεδόν καμία εργασία δεν θα γίνεται μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας και στα εργοτάξια θα παραμένουν κατά βάση μόνο όσοι εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για θέματα ασφάλειας.

“Μετά το κλείσιμο των κατασκευαστικών εργοταξίων και το τελευταίο ζωντανό τμήμα του έργου, το αρχαιολογικό τμήμα, πλέον μπαίνει σε μηχανική υποστήριξη καθώς έχουν εξαντληθεί το σύνολο των πιστώσεων για τις απολογιστικές εργασίες, την ίδια στιγμή που καμία ουσιαστική και γνωστή πρόοδο δεν έχει σημειωθεί στις συζητήσεις μεταξύ Α.Μ., εργολάβου και Υπουργού Υποδομών. Είναι φανερό πως κανείς δε θέλει να αναλάβει την ευθύνη κάποιας απόφασης αναφορικά με την τύχη του έργου και απλά όλοι οι φορείς καλύπτονται πίσω από νομικές αποφάσεις, διαιτησίες και δικαστήρια”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του μετά την συνάντηση το σωματείο εργαζομένων.

“Έχουμε πλέον φτάσει σε σημείο χωρίς επιστροφή. Θα πρέπει να παραδεχθούμε πως το έργο είναι κλινικά νεκρό, η πόλη να το πάρει απόφαση πως δεν πρόκειται να έχει Μετρό, να αρχίσει ο καταλογισμός των ευθυνών και φυσικά να δούμε με τι δημοσιονομικό μέτρο θα εξοικονομήσουμε τα 500 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να επιστρέψουμε στην Ε.Ε. Μετά λοιπόν το Κτηματολόγιο και την Υποθαλάσσια, άλλο ένα έργο μπαίνει στη συλλογή των ματαιωθέντων έργων, για τα οποία θα κληθούμε προφανώς να αποδώσουμε λογαριασμό” προσθέτει.

Να αναφέρουμε ότι οι εργαζόμενοι πρόκειται να πραγματοποιήσουν συνέλευση την ερχόμενη Τρίτη, οπότε θα αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, θα συζητηθεί το ενδεχόμενο προσπάθειας επικοινωνίας με τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, προκειμένου να δοθεί άμεση λύση στο ζήτημα.

Ο Μιχάλης Τιβέριος τοποθετήθηκε ως εμπειρογνώμονας για τις αρχαιολογικές ανασκαφές

Και ενώ το έργο βρίσκεται στον αέρα την τοποθέτηση του ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ Μιχάλη Τιβέριου ως εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές με διετή σύμβαση αποφάσισε η Αττικό Μετρό.

Συγκεκριμένα ο Μ. Τιβέριος θα έχει καθήκον να συντονίζει το προσωπικό που εργάζεται στις ανασκαφές, να συντάσσει γνωματεύσεις και εκθέσεις για την πορεία και την εκτέλεσή τους και τέλος να διενεργεί αυτοψίες, αν υπάρξει ανάγκη.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κ. Τιβέριος ως σύμβουλος της Αττικό Μετρό στο παρελθόν έχει προτείνει να διατηρηθούν τα αρχαία διά της κατάχωσης, δηλαδή να καλυφθούν με χώμα, ώστε να τα βρουν και να τα αναδείξουν οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος αλλά και την απόσπασή τους, τη μεταφορά τους σε άλλο μέρος και την επανατοποθέτησή τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ