Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χαλκιδική: Σε κίνδυνο τα έργα για το δρόμο Ποτίδαιας προς Σάνη!

Αν δεν αποκατασταθεί ομαλή ροή χρηματοδότησης, τα έργα κινδυνεύουν να χάσουν το ΕΣΠΑ που λήγει στο τέλος του έτους…

Μέχρι το τέλος του 2015 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα οδικά έργα στην Κασσάνδρας Χαλκιδικής, που είναι σε εκκρεμότητα και συγκεκριμένα το τμήμα Ποτίδαια – Σάνη και Σάνη – Ν. Φώκαια. Όμως, υπάρχει προβληματισμός, όπως δήλωσε σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Στάθης Αβραμίδης, για το γεγονός ότι δε γίνονται πληρωμές και οι ανάδοχοι προσπαθούν παρά τα εμπόδια να κρατήσουν ζωντανά τα εργοτάξια.

Αν δεν αποκατασταθεί ομαλή ροή χρηματοδότησης, τα έργα κινδυνεύουν να μην εκτελεστούν εντός των συμβατικών προθεσμιών και οι χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ που λήγει στο τέλος του έτους να χαθούν.

Ενδεικτικό είναι πως το τμήμα Ποτίδαια – Σάνη θα έπρεπε να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία από τις 30 του προηγούμενου Μαΐου, όμως ασκήθηκαν εφέσεις για τις απαλλοτριώσεις κι έτσι υπήρξε καθυστέρηση.

Το παραπάνω πρόβλημα προσπάθησε να λύσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με μερική άρση της απαλλοτρίωσης που προβλεπόταν για την κατασκευή των δυο ανισόπεδων κόμβων, Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Αβραμίδης η αρχική μελέτη προέβλεπε απαλλοτρίωση 45 εκ. ευρώ. Ο αντιπεριφερειάρχης τόνισε πως δεν είναι αναγκαία τόσο μεγάλη απαλλοτρίωση κι έτσι ελήφθη η απόφαση άρσης σε όφελος του Δημοσίου. Πλέον το κόστος της απαλλοτρίωσης περιορίζεται στα 8 εκ. ευρώ, όπως άλλωστε και οι εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν.

Η τιμή αποζημίωσης για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις είναι ιδιαίτερα υψηλή, ενώ υπάρχει και πρόβλημα με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς το κόστος των απαλλοτριώσεων δεν πρέπει να ξεπερνάει το 10% του προϋπολογισμού ενός τέτοιου έργου.

Εξάλλου περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης έθεσαν ζήτημα ασφάλειας και άνετης μετακίνησης στους δυο κόμβους, δεδομένου ότι περιορίζεται το μέγεθός τους, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις. Απλό την πλευρά του ο κ. Αβραμίδης διαβεβαίωσε πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στη λειτουργικότητα, στην ασφάλεια των μετακινήσεων και στην προσβασιμότητα του δικτύου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ