Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΟΑΣΘ: Έξι αιτήματα των εργαζομένων διατυπώνει η ΔΑΣ

Ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΟΑΣΘ που πρόσκειται στο ΚΚΕ - Τι αναφέρει για την επίσχεση εργασίας

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ και τη σημερινή επίσχεση εργασίας από την πλευρά των εργαζομένων αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ (συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ).

Η παράταξη υποστηρίζει ότι τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης της κρατικής επιδότησης και αριθμεί, μάλιστα, μια σειρά από αιτήματα των εργαζομένων. Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Είναι η 4η φορά τα τελευταία 2-3 χρόνια που οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ προχωρούν σε επίσχεση εργασίας για την μη πληρωμή των δεδουλευμένων τους.

Σε ανακοίνωση της στις 18-9 η πλειοψηφία της διοίκησης του Συνδικάτου αναφέρει ότι:

«…η Διοίκηση του Συνδικάτου γνωρίζοντας την οικονομική κατάσταση και προβλέποντας την αδυναμία του Οργανισμού (εκ νέου) να καταβάλλει τους μισθούς των εργαζομένων στις προγραμματισμένες ημερομηνίες, ξεκίνησε – σε συνεργασία με την Διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. – μια νέα προσπάθεια εξεύρεσης λύσης».

Στις προηγούμενες επισχέσεις η διοίκηση του Οργανισμού δεν αντιδρούσε καν, προσβλέποντας στην πίεση που ασκούσαν οι εργαζόμενοι με την επίσχεση εργασίας.

Στο Δ.Σ. του Συνδικάτου που πάρθηκε η απόφαση για την επίσχεση τονίσαμε ως ΔΑΣ ότι το συνεχιζόμενο και επαναλαμβανόμενο πρόβλημα είναι απόρροια της συμφωνίας ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου (νόμος 4313/14) στη βάση του «Πορίσματος» της επιτροπής του Υπουργείου Μεταφορών που η ΔΑΣ διαφώνησε. Η πλειοψηφία του Συνδικάτου, αλλά και άλλοι που σήμερα είναι στην αντιπολίτευση, στήριξαν το «Πόρισμα» και κατ' επέκταση όλα όσα απορρέουν από αυτό, όπως η μείωση του μισθολογικού κόστους, η αύξηση στα εισιτήρια για τους επιβάτες, η αύξηση της ηλικίας του στόλου των λεωφορείων, το σπάσιμο της μονιμότητας με την ιδιωτική εταιρεία στον έλεγχο κομίστρου.

Τα αποτελέσματα της δραστικής μείωσης της κρατικής επιδότησης, βιώνουν καθημερινά οι επιβάτες του νομού Θεσσαλονίκης με καθυστερήσεις στη δρομολόγηση με τα δεκάδες λεωφορεία έκτος λειτουργίας, τις καθημερινές βλάβες λόγω της υποσυντήρησης των οχημάτων, την αύξηση των εισιτηρίων κλπ. ενώ από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι βιώνουν τη μείωση στους μισθούς, οι οδηγοί τα πιεστικά ωράρια, οι τεχνίτες την αδυναμία να αντεπεξέλθουν στο έργο τους λόγω έλλειψης προσωπικού, μέσων-ανταλλακτικών και βέβαια κάθε μήνα να υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Είναι γνωστό ότι η συγκοινωνία δεν είναι μια απλή υπόθεση και εδώ η εκάστοτε κυβέρνηση έχει την κύρια ευθύνη. Δεν μπορεί οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται, οι εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι και από την άλλη να μοιράζονται μερίσματα μετόχων.....

Το ιδιωτικό μοντέλο της «υγιούς επιχειρηματικότητας» αλλά με κρατική επιδότηση έχει αποδειχθεί στην πράξη ασύμφορο και αναχρονιστικό, από την πλευρά των λαϊκών συμφερόντων.

• Να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και να σταματήσουν οι συνεχείς καθυστερήσεις στις πληρωμές.

• Να επισκευαστούν όλα τα παροπλισμένα λεωφορεία και να μπουν στην κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

• Να υπάρξει πρόσληψη τεχνικού προσωπικού για τις ανάγκες της συντήρησης και της ασφάλειας των οχημάτων.

• Να μην γίνει καμία αύξηση των εισιτηρίων.

• Να υπάρξει μέριμνα για τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα όπως οι άνεργοι.

(Υπάρχει Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1293, 30 Ιουνίου 2015) για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων από τον ΟΑΣΘ η οποία δεν εφαρμόζεται)

• Να αναλάβει την ευθύνη η κυβέρνηση για δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Συγκοινωνιών και στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ