Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Να δημιουργήσουμε μια «Θεσσαλονικιώτικη Ριβιέρα», από την Καλαμαριά μέχρι τη Χαλκιδική

Τα σχέδια για το τουριστικό μέλλον της πόλης παρουσίασε ο Αντιδήμαρχος Σπύρος Πέγκας, στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο ...

«Θέλουμε πραγματικά να γίνουμε η καλιφορνέζικη ακτή των Βαλκανίων με τη δημιουργία σιγά - σιγά μιας «Θεσσαλονικιώτικης Ριβιέρας», από την Καλαμαριά μέχρι την Χαλκιδική, με δραστηριότητες αστικής αναψυχής, με ναυταθλητικές ζώνες, με μαρίνες, με εξειδικευμένες περιοχές προσβασιμότητας και ζώνες ΑΜΕΑ και με παραλίες από λευκή άμμο. Όλα αυτά με ένα εξελιγμένο δίκτυο θαλάσσιας, παράκτιας συγκοινωνίας».

Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Σπύρος Πέγκας μιλώντας, για το τι έγινε ως τώρα αλλά και για τα σχέδια για το μέλλον στον τομέα του τουρισμού, στο πλαίσιο του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου «Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον», που συνδιοργανώνουν ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε.  

Τουριστικές ζώνες ειδικού ενδιαφέροντος

«Επιθυμία μας είναι να φτιάξουμε μέσα στην επόμενη πενταετία ολοκληρωμένες τουριστικές ζώνες ειδικού ενδιαφέροντος: να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση της αρχαιολογικής πλάζας στην περιοχή της στάσης του Μετρό Βενιζέλου με τα ευρήματα που μπορούν να αλλάξουν τη φυσιογνωμία  της πόλης ως προορισμού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Να φτιάξουμε τη «Γειτονιά των Μουσείων», μεταξύ της Δ.Ε.Θ. και του Δημαρχείου, με υπογειοποιήσεις δρόμων και διαμόρφωση πάρκων και ζωνών πεζής πρόσβασης. Να μετατρέψουμε την Άνω Πόλη σε μια ζώνη ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος, χωρίς μηχανοκίνητες οχλήσεις, ένα alto barrio όπως στη Λισσαβόνα, με μετακίνηση μόνο με ηλεκτρικά οχήματα, όπως στο Κάπρι», είπε ακόμη ο κ.Πέγκας.

Ταυτόχρονα, συνέχισε, οφείλουμε να εργαστούμε σκληρά με όλους τους αρμόδιους φορείς για έναν συνολικό σχεδιασμό τουριστικής μετακίνησης, από το αεροδρόμιο και τα σημεία εισόδου της πόλης ως τα μακρινά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος όπως η Πέλλα και Βεργίνα, με ενδιάμεσα λύσεις στάθμευσης για τα ταξί και τα τουριστικά λεωφορεία.

Ανακοίνωσε επίσης ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα καταβάλει και φέτος την εισφορά του στον Οργανισμό Τουρισμού, θα κλείσει όποιες υποχρεώσεις έχει αναλάβει και σταδιακά σε βάθος τριετίας και σε συνεννόηση και συνεχή διαβούλευση με όλους τους φορείς και εταίρους του τουρισμού, θα προχωρήσει στη δημιουργία του νέου νομικού προσώπου Προβολής Θεσσαλονίκης.

 2016: Έτος Ρωσίας-Ελλάδας

Μεταξύ άλλων, ο κ. Πέγκας είπε ότι το 2016 είναι Έτος Ρωσίας- Ελλάδας, Έτος Αριστοτέλη (2400 Χρόνια από τη γέννηση του) προσθέτοντας ότι χρειαζόμαστε έναν πενταετή προγραμματισμό για τον χαρακτηρισμό ετών, που θα μας βοηθήσει να προσελκύσουμε διαφορετικά κοινά. «Δεν έχουν νόημα αν δεν κτίζουμε πάνω σε αυτά τα έτη, όπως κάνουμε για παράδειγμα με το Έτος Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου του 2013, όπου πια συμμετέχουμε ως εταίροι στη ομώνυμη τουριστική, πανευρωπαϊκή διαδρομή», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στο δίκτυο youthful πόλεων

Μίλησε ακόμη για τουριστικές επενδύσεις αλλά και για τη στρατηγική ενδυνάμωσης του νεανικού προφίλ της πόλης. «Θα εντάξουμε τη Θεσσαλονίκη στο δίκτυο των youthful πόλεων, θα δουλέψουμε ακόμα περισσότερο για το ρόλο της ως educational hub και κέντρου σπουδών την καλοκαιρινή σεζόν, θα συνδιαμορφώσουμε μαζί με τα τουριστικά γραφεία της πόλης τα student weekends προγράμματα», τόνισε.

Αστικό περιβάλλον και κινητικότητα

Τις προτεραιότητες της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για το αστικό περιβάλλον και τη βιώσιμη κινητικότητα, παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς.

"Θέλουμε τη Θεσσαλονίκη ανθεκτική, συνεκτική, πράσινη και δυναμική πόλη. Σαν Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να φτιάξουμε ένα στρατηγικό σχέδιο και μέσα από το 1ο αναπτυξιακό συνέδριο να αποκομίσουμε ιδέες, προτάσεις και επισημάνσεις" ανέφερε ο κ.Παππάς.

"Δεν θέλουμε" πρόσθεσε "να πάμε στο Νομισματοκοπείο, εμείς πρέπει να έχουμε μια συγκεκριμένη ατζέντα για την προσέλκυση επενδύσεων στην πόλη. Με κανόνες όμως. Θέλουμε να μπολιάσουμε τα χρήματα του Δήμου με του ΕΣΠΑ, να τα 'αυγατίσουμε' με χρηματοδοτικά εργαλεία τύπου Jessica, να προχωρήσουμε σε ευρωπαικές τράπεζες που μπορούν να χρηματοδοτήσουν έργα με μηδαμινό επιτόκιο".

Οι μείζονες προτεραιότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Παππά, για τα επόμενα χρόνια είναι: η ΔΕΘ και η απόδοση έκτασης της για κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις, το λιμάνι, το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης και ένας ενιαίος σχεδιασμός για μαρίνες, θαλάσσια συγκοινωνία κ.α., οι "Πύλες" εισόδου (Λαχανόκηποι, ΝΑ Πύλη, Επταπύργιο, περιοχή Μεγάρου Μουσικής - Ποσειδώνιου - Μύλων Αλλατίνη) και οι εγκαταστάσεις υπερτοπικής σημασίας, όπως η αξιοποίηση των στρατοπέδων, οι ανενεργές εκτάσεις ΟΣΕ, οι υποδομές Υγείας και Αθλητισμού, η απομάκρυνση ενεργών κοιμητηρίων από αστικές περιοχές.

Επιπλέον, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ,  ο αντιδήμαρχος επανέλαβε την πρόταση να αποκλειστούν τα ΙΧ αυτοκίνητα, κάποια στιγμή στο μέλλον, από το ιστορικό εμπορικό κέντρο και να τοποθετηθούν μπάρες ώστε να απαγορεύεται η διέλευσή τους.

Οι φορείς

Οι περισσότεροι από τους φορείς που συμμετείχαν στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου, με τίτλο "Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον", συμφώνησαν πως θα πρέπει να υπάρξει κοινή συνεργασία.

Ο πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ Ιωάννης Παντής, είπε πως "δεν θα πρέπει να κάνουμε πράγματα ασύνδετα, γιατί ο ένας δημιουργεί πρόβλημα στον άλλο" και πως "αν σαν πόλη και λιμάνι δεν ακολουθήσουμε τις διαδικασίες και εξελίξεις θα χάσουμε το τρένο".

Από την πλευρά του ΣΑΣΘ ο πρόεδρος Ιωάννης Παλαιστής, μίλησε για το σχεδιασμό δικτύου τραμ στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, ενώ ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας, ανέφερε πως "χρειαζόμαστε υποδομές, οργάνωση της λειτουργίας της πόλης, οργάνωση δικτύου ελεύθερων χώρων και πρασίνου, μείωση των αναγκαίων μετακινήσεων, μείωση της χρήσης του ΙΧ, εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης".

Ο Αλέξανδρος Μαραβάς, αναπληρωτής προϊστάμενος στον Τομέα Έργων και Ανάπτυξης της Εγνατία Α.Ε., τόνισε πως μέσα στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό είναι η ολοκλήρωση εργασιών 6ου προβλήτα με ΠΑΘΕ και ΕΟ, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, η αναβάθμιση ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και ο εξωτερικός οδικός δακτύλιος Θεσσαλονίκης.

Στο συνέδριο τοποθετήθηκαν επίσης -μεταξύ άλλων- η αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ - διευθύντρια Ερευνών, ΕΚΕΤΑ/ Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, η προϊσταμένη Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, Αγγελική Ωραιοπούλου, ο προϊστάμενος Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Σταμάτης Χονδρογιάννης, η γενική διευθύντρια Προγραμματισμού και Λειτουργίας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, Τζούλη Βελισσαράτου και ο πρόεδρος του Κέντρου Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης, Νίκος Ευθυμιάδης.

Συνεχίζεται αύριο

Σημειώνεται ότι οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται και αύριο στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων (από τις 10.00).

Το συνέδριο έχει ως βασικό στόχο την εμπεριστατωμένη παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου.

Οι επτά θεματικές ενότητες πλαισιώνονται από τη συμμετοχή 74 ομιλητών, ενώ σε κάθε συνεδρίαση προβλέπονται οι εισηγήσεις δέκα εκπροσώπων φορέων από το σύνολο της πόλης.  Την κεντρική εισήγηση κάνει ο εκάστοτε αρμόδιος Αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Τα αποτελέσματα του συνεδρίου αναμένεται να παρουσιαστούν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, που θα διοργανώσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το προσεχές διάστημα.

Κριτική από Καλαφάτη

«Για άλλη μία φορά, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, αποδεικνύει ότι  αποκλειστικός σκοπός της είναι ο εντυπωσιασμός της κοινής γνώμης κι  όχι η δουλειά υπέρ της πόλης. Ακόμη και ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως ένα  Αναπτυξιακό Συνέδριο για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, το χρησιμοποιεί  αποκλειστικά για την προσωπική προβολή του δημάρχου κι όχι για λόγους  ουσίας».

Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Εντάξει», βουλευτής Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο. Και πρόσθεσε:

«Η διοίκηση του δήμου όχι μόνον απέκλεισε κάθε δημοτική παράταξη από  το να εκθέσει τις απόψεις της και να καταθέσει προτάσεις, δίνοντας  χρόνο μόλις 15 λεπτών σε όλους τους φορείς να τοποθετηθούν -μεταξύ των  οποίων και οι παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο-  αλλά έκλεισε τις πόρτες ακόμη και σε φορείς που, πρώτοι από όλους, θα  έπρεπε να καταθέτουν τις προτάσεις τους σε μια τέτοια διοργάνωση: Το  ΑΠΘ και ειδικότερα το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ο τομέας Συγκοινωνιών  και το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής απουσιάζουν από το πρόγραμμα».

Το βράδυ της Δευτέρας στην τοποθέτησή του στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, ο  Στ. Καλαφάτης, στηλίτευσε αυτήν την τακτική της διοίκησης του δήμου και κατέθεσε τις προτάσεις της  παράταξης.  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ