Ο κ. Καλαφάτης τόνισε ότι «ο δήμαρχος έκανε αυτήν τη βόλτα μόνος του, παρέα με τον προηγούμενο υπουργό Πολιτισμού, που άλλαξε αντικείμενο» και πρόσθεσε: «Καλούμε τον δήμαρχο, αντί να ακολουθεί προσωπική πολιτική, να δράσει συλλογικά, για το συμφέρον της πόλης. Να καλέσει τον νέο υπουργό Πολιτισμού, αλλά και τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό για το μετρό, Χρήστο Σπίρζη, για να περπατήσουν την απόσταση και να διαπιστώσουν τι σημαίνει η κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου για τους Θεσσαλονικείς. Κυρίως, όμως, πρέπει να καλέσει σε αυτήν τη βόλτα τους εκπροσώπους των θεσμικών φορέων των παραγωγικών τάξεων κι όλα αυτά να γίνουν παρουσία των εκπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων, αλλά και εκπροσώπων των όμορων δήμων. Οι εν κρυπτώ κινήσεις, πρέπει να σταματήσουν. Όλα στο φως, ειδικά για ένα τόσο μεγάλο και κρίσιμο θέμα, όπως η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης».
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της τελευταίας, ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης απηύθυνε 24 κρίσιμα ερωτήματα στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, για το θέμα του μετρό. Επίσης, υπογράμμισε ότι η κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου θα υπερφορτώσει τους, ήδη σχεδιασμένους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Πλατείας Δημοκρατίας, ή θα καταργήσει, στην πράξη, τη χρήση του μετρό.
Ο κ. Καλαφάτης χαρακτήρισε, ακόμη, σημαντικό ερώτημα το αν το «όραμα» του δημάρχου για την πολιτιστική πλάζα, έχει κοστολογηθεί και από πού θα βρεθούν τα κονδύλια για την κατασκευή της, για να μην πάρει, τελικά, απάντηση.