Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Οι 4 βαριές καταγγελίες κατά Μπουτάρη για τα σκουπίδια

Καταγγελίες από εργαζομένους: Τα καινούργια (αχρησιμοποίητα) απορριμματοφόρα – Οι μειώσεις μισθών και προσωπικού

Δριμύ κατηγορώ κατά της διοίκησης Μπουτάρη σχετικά με το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων εξαπολύει με ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη των εργαζομένων που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ.

Μεταξύ άλλων αφήνουν αιχμές για συμφέροντα που επιτάσσουν το να γίνεται η αποκομιδή με παλιά οχήματα αν και «από τον Μάη του 2015 έχουν παραληφθεί πάνω από 50 νέα οχήματα (40 και πλέον απορριμματοφόρα)», όπως αναφέρουν. Υποστηρίζουν, επίσης, ότι υπάρχει «εντατικοποίηση της εργασίας, παραβιάσεις 5ημέρου και ωραρίου» και πως «συνέπεια των οποίων είναι η αύξηση των εργατικών ατυχημάτων».

Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Η διοίκηση Μπουτάρη οργάνωσε το '1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσ/νίκης' και παρουσίασε το 'όραμά' της σύμφωνα με το οποίο επιδιώκουν την ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτικών επιχειρήσεων στη διαχείριση των απορριμμάτων και τάχθηκαν υπέρ της καρκινογόνου και πανάκριβης καύσης απορριμμάτων και της δημιουργίας εργοστασίου καύσης, όσο και υπέρ της κατασκευής ιδιωτικών μονάδων επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων (κατά τα άλλα δηλώνουν υπέρ της 'ανακύκλωσης στην πηγή'). Πέρα από το 'όραμά' της, η διοίκηση Μπουτάρη έκανε και έναν απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας και κατάστασης της υπηρεσίας καθαριότητας.

• Δεν εξήγησε η διοίκηση Μπουτάρη γιατί, ενώ από τον Μάη του 2015 έχουν παραληφθεί πάνω από 50 νέα οχήματα (40 και πλέον απορριμματοφόρα), δεν έχει βγει ούτε ένα μέχρι σήμερα στους δρόμους της πόλης, με συνέπεια η αποκομιδή και άλλες εργασίες να εξακολουθούν να γίνονται με τα παλιά οχήματα, αρκετά από τα οποία είναι πλέον επικίνδυνα για τους εργαζόμενους και όσους κυκλοφορούν. Ρωτάμε: Μήπως δεν βγαίνουν τα νέα οχήματα επειδή τα περισσότερα, κυρίως απορριμματοφόρα, τα προμήθευσε η ίδια ιδιωτική εταιρία που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια και τον κύριο όγκο επισκευής και συντήρησης των παλιών απορριμματοφόρων και άλλων οχημάτων; Η τελευταία σύμβαση είναι άνω των 4.000.000 ευρώ για 2 χρόνια ή μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα. Αν βγουν τα καινούργια οχήματα, για ποιο λόγο να επισκευάζονται και να συντηρούνται συνεχώς τα παλιά και να πληρώνεται ο εργολάβος; Ποιοι είναι οι διαδικαστικοί λόγοι που επικαλείται η διοίκηση Μπουτάρη για την μη κυκλοφορία των νέων οχημάτων; Γιατί εξακολουθεί να μην προμηθεύεται η αποθήκη του δήμου με ανταλλακτικά; Εξακολουθεί να προμηθεύει με ανταλλακτικά το συνεργείο του δήμου η ιδιωτική εταιρεία και να πληρώνεται και το ανταλλακτικό και την εργασία για την επισκευή;

• Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση εργασιών, όπως επισκευή και συντήρηση οχημάτων, επισκευή κάδων, χωροθέτηση θέσεων κάδων κ.α. που μέχρι πριν λίγα χρόνια τις έκαναν οι υπηρεσίες του δήμου αύξησαν ή μείωσαν τις δαπάνες της υπηρεσίας καθαριότητας; Σ' αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστεί η μείωση πάνω από το 1/3 των μισθών των εργαζομένων και η μείωση για τις δαπάνες μισθοδοσίας λόγω της μείωσης προσωπικού. Το τι αλισβερίσι ακριβώς γίνεται με τις εργολαβίες και προμήθειες, ειδικά στην υπηρεσία καθαριότητας, αποδεικνύεται και από τις συζητήσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα στο δημοτικό συμβούλιο και τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας. Θυμίζουμε τις καταγγελίες της ΔΑΣ για ανάλογα θέματα και τη μηνυτήρια αναφορά που είχε καταθέσει η δημοτική παράταξη του ΚΚΕ Λαϊκή Συσπείρωση' με μάρτυρες μέλη της ΔΑΣ, η οποία, όπως γίνεται συνήθως, κατέληξε στο αρχείο.

• Κουβέντα δεν είπαν για τη μείωση του προσωπικού και την εντατικοποίηση της εργασίας, τις παραβιάσεις 5ημέρου και ωραρίου συνέπεια των οποίων είναι η αύξηση των εργατικών ατυχημάτων, των επαγγελματικών ασθενειών και η μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους της πόλης. Αντί να απαιτήσουν προσλήψεις προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων, κάθε χρόνο μειώνουν ακόμη και τον αριθμό των συμβασιούχων που προσλαμβάνουν. Σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας είχαμε παρουσιάσει αναλυτικά τον αριθμό των εργαζομένων ανά σχέση εργασίας και το πώς μεγάλος αριθμός εργαζομένων, ενώ είναι χρεωμένος στη διεύθυνση καθαριότητας και μισθοδοτείται από αυτήν, εργάζεται σε άλλες υπηρεσίες και εκτελεί άλλες εργασίες. Σχεδιάζεται νέα μεγάλη μείωση των εργαζομένων στην υπηρεσία καθαριότητας και ήδη έχει αρχίσει η διοίκηση να ξαναφορτώνει με περισσότερους δρόμους τα συνεργεία των εργαζομένων που καθαρίζουν την πόλη.

• Σε συνεργασία με άλλους κρατικούς μηχανισμούς, η διοίκηση Μπουτάρη μείωσε την προσαύξηση που δίνεται στους εργαζόμενους για εργασία την Κυριακή και τις αργίες. Ακόμα και αυτά τα ψίχουλα των εξαιρέσιμων ημερών και των νυχτερινών πληρώνονται με μεγάλη καθυστέρηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι την προσαύξηση του μισθού που δίνεται για νυχτερινή εργασία στους συμβασιούχους συναδέλφους για τον Ιούνη θα την δώσουν σε ρεπό. Στους συναδέλφους που έγιναν πρόσφατα αορίστου χρόνου και δούλευαν με ασφαλιστικά μέτρα παρακρατούσαν για 7 μήνες νυχτερινά και εξαιρέσιμα, αναγκάζοντάς τους να προσφύγουν δικαστικά για να πάρουν τα δεδουλευμένα τους. Χαρατσώνοντας τον λαό της πόλης, μειώνοντας υπηρεσίες προς αυτόν, μειώνοντας και παρακρατώντας με διάφορους τρόπους δεδουλευμένα των εργαζομένων, κόβοντάς τους παροχές και δικαιώματα καταφέρνει και παρουσιάζει πλεόνασμα 24 εκατομμυρίων ευρώ η διοίκηση Μπουτάρη. Μ' αυτούς τους τρόπους, βέβαια, η διοίκηση Μπουτάρη διασφαλίζει τα κέρδη και τις πληρωμές των ιδιωτικών εταιριών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ