Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέλος στο μονοπώλιο του ΟΑΣΘ στις συγκοινωνίες της πόλης;

Η μετατροπή του ΣΑΣΘ σε έναν ενιαίο φορέα μπορεί να βάλει τέλος στο μονοπώλιο του ΟΑΣΘ

Σε έναν ενιαίο φορέα θα μετατραπεί το ΣΑΣΘ με στόχο να διαμορφωθεί ένα μοντέλο «φορεμένο για τη Θεσσαλονίκη» όσον αφορά τις συγκοινωνίες της πόλης. Τάδε έφη Παναγιώτης Σγουρίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στα πλαίσια του συνεδρίου του ΣΑΣΘ. Με λίγα λόγια, ο ενιαίος φορέας θα δώσει αρμοδιότητες στο ΣΑΣΘ, αρμοδιότητες που με τη σειρά τους μπορεί να σημάνουν το τέλος του μονοπωλίου του ΟΑΣΘ, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Γιάννης Παλαιστής. 

Τι σημαίνει αυτό; Πως θα μπορούν να υπάρξουν «πολλαπλές εταιρείες που θα μπουν στη διαδικασία ή μόνο μία αρχή, εφόσον αυτή αρκεί. Αυτό εφόσον είναι σύμφωνα με τους κανόνες του δικαίου της Ευρωπαϊκή Ένωσης δεν δημιουργεί πρόβλημα. Άρα λοιπόν δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη απελευθέρωση, δεν σημαίνει ελάτε όλοι σας. Θα υπάρχουν κάποιες αρχές. Δεν μπορεί κάποιος που δεν έχει κανένα λεωφορείο να πει θα πάρω τη γραμμή και θα αγοράσω μετά λεωφορεία. Ο ρόλος του ενιαίου φορέα θα είναι να γίνει η ομπρέλα κάτω από την οποία όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς είτε είναι τραμ, είτε είναι μετρό, είτε θαλάσσια συγκοινωνία θα συντονίζονται και θα ελέγχονται σύμφωνα με τον κανόνα και τον κανονισμό 1370 του 2007. Αυτό είναι το βασικό».

Μιλώντας αργότερα στο "Πρακτορείο 104,9 FM" στην ερώτηση τι θα σημαίνουν οι εξαγγελίες αυτές για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Μεταφορών απάντησε ότι "ανοίγει το παιχνίδι των μεταφορών", επανέλαβε ότι "απελευθέρωση δεν σημαίνει κατ' ανάγκη δημοπρασίες αλλά και αναθέσεις" και τόνισε ότι "πρέπει να εφαρμόσουμε τον κανονισμό μέχρι το 2019 γιατί αλλιώς θα φάμε πρόστιμο".

Παράλληλα, είπε ότι στον ενιαίο φορέα θα συμμετέχουν οι δήμοι, οι συγκοινωνίες, οι διοικήσεις των αρμόδιων φορέων και οργανισμών, όπως γίνεται και στον ΟΑΣΑ. "Τα πράγματα θα αλλάξουν σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, δηλαδή θα πρέπει ο ΟΑΣΘ να είναι ένας από τους μεταφορείς του επιβατικού κοινού και εφόσον πληροί όλες τις προϋποθέσεις θα πάρει το σημαντικό ή το σημαντικότερο έργο μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Η μεγαλύτερη εξαγγελία όμως είναι ότι ξεκινά να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας" πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Γιάννης Παλαιστής ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "όταν θα γίνει η ενιαία αρχή μεταφορών και θα μπορεί το ΣΑΣΘ να δημοπρατεί, να ελέγχει, να συντονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, θα έχει τη δυνατότητα σε παρόχους που μπορεί να είναι και ξένοι, να είναι Γάλλοι ή Εγγλέζοι, να πάρουν κάποια γραμμή π.χ τη γραμμή 67, οπότε ο πολίτης θα έχει να διαλέξει, δεν θα είναι μόνο ο ΟΑΣΘ, θα υπάρχουν και άλλοι πάροχοι που θα συνεισφέρουν στη συγκοινωνία. Αυτό θα έχει καλύτερο συναγωνισμό. Οπωσδήποτε το εισιτήριο σε έναν τέτοιον ανταγωνισμό θα είναι πολύ καλύτερο διότι δεν θα υπάρχει το μονοπώλιο. Αυτά είναι θέματα για τα οποία ακριβώς γι αυτό το λόγο θα γίνει ενιαία αρχή". 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ