Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έρχεται νέος φορέας για τις συγκοινωνίες της πόλης

Τι προβλέπεται σε απόφαση του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια

Νέος φορέας θα αναλάβει τον σχεδιασμό και την εποπτεία των πολύπαθων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των δημόσιων μεταφορών της Ευρώπης, όπως προκύπτει από τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, συγκροτήθηκε επιτροπή η οποία θα διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο «για τη σύσταση μιας ενιαίας αρχής για την οργάνωση και ανάπτυξη δημόσιων επιβατικών μεταφορών στη Μητροπολιτική Ενότητα της Θεσσαλονίκης».

Η απόφαση επικαλείται την ανάγκη ενίσχυσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 (προβλέπει διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάληψη των δρομολογίων, εάν δεν υπάρχει δημόσιος φορέας), «της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας των μεταφορών στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και διαμόρφωσης καινοτόμων πολιτικών και πρωτοβουλιών στον τομέα της αστικής κινητικότητας».

Σύμφωνα με το «Βήμα», στο ίδιο έγγραφο γίνεται λόγος για την «ανάγκη δημιουργίας ενός ενιαίου μητροπολιτικού φορέα σχεδιασμού μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, στα πρότυπα αντίστοιχων ευρωπαϊκών φορέων εποπτείας δημόσιων επιβατικών μεταφορών που θα αξιοποιεί την ευρωπαϊκή εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές οργάνωσης ανάλογων φορέων στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο χώρο».

Η απόφαση προβλέπει ότι έργο της επιτροπής «είναι η επεξεργασία και διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τη συγκρότηση μιας νέας δημόσιας αρχής αρμόδιας για την οργάνωση, τον σχεδιασμό, τον συντονισμό και την εποπτεία εκτέλεσης του συνόλου των δημόσιων επιβατικών μεταφορών που εκτελούνται από τα δημόσια επιβατικά μέσα μεταφοράς εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης».

Βασικοί άξονες των εργασιών της επιτροπής, αναφέρεται στο έγγραφο, «είναι η διατύπωση προτάσεων για τη ρύθμιση θεμάτων περί του τρόπου σύστασης - λύσης του νέου φορέα (νομική μορφή, έδρα, διάρκεια, λόγοι λύσης κτλ.), περί της λειτουργίας αυτού (αρμοδιότητες, σκοπός, στελέχωση κτλ.), περί της διοικητικής διάρθρωσης (όργανα διοίκησης και αρμοδιότητες αυτών, μέσα δράσης κτλ.), περί της οικονομικής βιωσιμότητας (πηγές εσόδων, έλεγχος κτλ.) και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα».

Όπως σημειώνεται, η επιτροπή θα υποβάλει στον υπουργό Υποδομών μέχρι την 31η Μαρτίου 2016 σχετικό πόρισμα προς έγκριση. Η επιτροπή θα απαρτίζεται από στελέχη του υπουργείου Υποδομών, ενώ θα συμμετάσχει εκπρόσωπος τόσο του κρατικού Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) όσο και του παραχωρησιούχου Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που εκτελεί τα δρομολόγια, μέσω μίας σύμβασης που διαιωνίζεται από τη δεκαετία του 1950.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή, η σύμβαση παραχώρησης του ΟΑΣΘ εκπνέει δύο χρόνια άμα τη θέσει σε λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό, η εφαρμογή του θα πρέπει να προχωρήσει έως τον Δεκέμβριο του 2019.

Πηγή: tovima.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ