Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου και του ΙΜΕΤ

Για την εκπόνηση της «Μελέτης Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης»
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), υπογράφηκε χθες, Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάση Παππά και τον Πρόεδρο του ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Αθανάσιο Κωνσταντόπουλο.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η τεχνική υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης με σκοπό την άρτια εκπόνηση της «Μελέτης Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης». Συγκεκριμένα, μελετητές του ινστιτούτου θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τα δεδομένα της περιοχής, με την αξιοποίηση του κυκλοφοριακού μοντέλου που διαθέτει το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση προτάσεων και εναλλακτικών σεναρίων καθώς και η οργάνωση δημοσίων διαβουλεύσεων σε διαδοχικά στάδια της μελέτης.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ θα εξειδικεύσει το «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» (ΣΒΑΚ) στα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνέχεια του αντίστοιχου σχεδίου που συντάχθηκε από τον ΣΑΣΘ, το 2013, για το σύνολο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο που βασίζεται στις αρχές του ενιαίου σχεδιασμού της κοινωνικής συμμετοχής και της διαρκούς αξιολόγησης των παραμέτρων που συνθέτουν τις απαιτήσεις κινητικότητας των κατοίκων της πόλης.

Η συνολική δαπάνη που προκύπτει από τη σύμβαση, τριετούς διάρκειας, ανέρχεται σε 107.625€.