Skip to main content
Menu

Οι 4 χρυσοί κανόνες για είναι υγιές το παιδί σας!

Οι 4 χρυσοί κανόνες για είναι υγιές το παιδί σας!
Πώς θα εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας παραμένει υγιές και ασφαλές

Αναμφισβήτητα, δεν μπορούμε να έχουμε τα πάντα υπό έλεγχο. Παρόλα αυτά, μπορούμε να φροντίσουμε για την υγεία και την ασφάλεια των μικρότερων μελών της οικογένειας, λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα.

Προκειμένου να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, πρέπει να φροντίζουμε για θέματα που οι περισσότεροι θεωρούμε «αυτονόητα», όπως η ισορροπημένη διατροφή και ο επαρκής ύπνος, αλλά και για πιθανά ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν σε ανύποπτο χρόνο και να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία τους. Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικά από τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να λαμβάνει υπόψη κάθε γονέας.

Διατροφή: Το θεμέλιο για τη σωστή ανάπτυξη και την καλή υγεία των παιδιών

Ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα είναι απαραίτητο προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι το παιδί μας παραμένει υγιές. Προκειμένου τα μικρότερα μέλη της οικογένειας να μπορούν να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες και να αναπτυχθούν, χρειάζονται ποικιλία από τροφές που θα τους χαρίσουν ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά. Εξασφαλίζοντας ότι προσλαμβάνουν όλες τις θρεπτικές ουσίες που έχει ανάγκη ο οργανισμός τους σε κάθε ηλικία, τα βοηθάμε να γίνουν υγιείς ενήλικες και μειώνουμε τις πιθανότητες εμφάνισης ασθενειών, όπως ο διαβήτης. Ας μην ξεχνάμε ότι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της διατροφικής κουλτούρας είναι μέγιστης σημασίας για την πρόληψη φαινομένων όπως η παχυσαρκία.

Άσκηση: Το «κλειδί» για τη σωματική και την πνευματική υγεία

Φυσικά, η άσκηση πρέπει να υπάρχει στο πρόγραμμά τους, καθώς η σωματική δραστηριότητα είναι το βασικό συστατικό ενός υγιεινού τρόπους ζωής. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι έχει πολλαπλά ευεργετικά οφέλη τόσο για τη σωματική όσο και για την πνευματική υγεία των παιδιών, καθώς βοηθάει στην ενδυνάμωση των μυών και των οστών, στην καλή φυσική κατάσταση, στον έλεγχο του σωματικού λίπους, στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της απόδοσης των παιδιών στο σχολείο. Δώστε τους την ευκαιρία να παίξουν σε εξωτερικούς χώρους και να δοκιμάσουν αθλήματα και δραστηριότητες μέσα από τις οποίες θα ανακαλύψουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους.

Η άσκηση βοηθάει επίσης στον καλό ύπνο, ο οποίος είναι εξίσου σημαντικός για την υγεία των παιδιών. Τι ακριβώς θα πει αυτό; Τα δραστήρια παιδιά κάνουν πιο ποιοτικό ύπνο και επομένως ξεκουράζονται περισσότερο και έχουν περισσότερη ενέργεια για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Ζωτικής σημασίας ο ύπνος για τα παιδιά

Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για όλους μας. Πόσο μάλλον για τα παιδιά που, προκειμένου να αναπτυχθούν και να παραμένουν υγιή, πρέπει να ξεκουράζονται επαρκώς. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ίδρυμα για τον Ύπνο (NSF) που εξέδωσε επικαιροποιημένη οδηγία που αφορά στις συνιστώμενες ώρες ύπνου ανά ηλικία, τα νεογέννητα πρέπει να κοιμούνται από 14 έως 17 ώρες, τα βρέφη από 4 έως 15 μηνών 12-15 ώρες, τα νήπια 1-2 ετών από 11 έως 14 ώρες, τα παιδιά από 3 έως 5 ετών περίπου 10 με 13 ώρες και τα παιδιά 6-13 ετών 9 με 11 ώρες.

Εξίσου σημαντική είναι και η ποιότητα του ύπνου. Πρέπει να φροντίζουμε για θέματα ασφαλείας, κυρίως στα παιδιά που είναι μικρότερων ηλικιών. Προκειμένου ένα μωρό να κοιμάται με ασφάλεια, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η κούνια του είναι απόλυτα ασφαλής. Καλό είναι επίσης να απομακρύνουμε από το κρεβάτι αντικείμενα που θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκλωβισμού, ασφυξίας ή στραγγαλισμού, όπως μαξιλάρια, λούτρινα παιχνίδια και παπλώματα, τουλάχιστον όταν το παιδί μας είναι μικρότερο του ενός έτους.

Υγεία και πρόληψη: Τα θέματα που απασχολούν κάθε γονέα

Τα παιδιά από τη φύση τους θέλουν να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους για παιχνίδι, κίνηση και πειραματισμό. Παράλληλα, όμως, δεν έχουν ιδιαιτέρως ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου κι έτσι, κυρίως στις μικρότερες ηλικίες, είναι επιρρεπή σε ατυχήματα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν προληπτικά μέτρα που μπορούμε να λάβουμε προκειμένου να τα προστατέψουμε αποτελεσματικά. Μερικές απλές κινήσεις αρκούν για να αποτρέψουμε δυσάρεστα γεγονότα που ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρότερα προβλήματα στα παιδιά μας.

Η διαμόρφωση του χώρου μας πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει το παιδί μας σε κάθε ηλικία. Η ασφάλεια και η λειτουργικότητα είναι σημαντικές παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Για τον λόγο αυτόν, καλό είναι να χρησιμοποιούμε ασφάλειες στα τζάμια, να σκεπάζουμε τις πρίζες με ειδικά προστατευτικά καλύμματα, να απομακρύνουμε αιχμηρά αντικείμενα και γενικότερα να φροντίζουμε το σπίτι μας να διατηρεί τις ειδικές προδιαγραφές ασφαλείας. Παράλληλα, καλό είναι να επιτηρούμε τα παιδιά μας και να τους μαθαίνουμε πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους και να είναι περισσότερο προσεκτικά.

Το πιο σημαντικό προληπτικό μέτρο που μπορούμε να πάρουμε είναι ένα πρόγραμμα ασφάλισης υγείας παιδιού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Μπορούμε να ασφαλίσουμε το παιδί μας από τις πρώτες κιόλας μέρες της ζωής του και μάλιστα με χαμηλό κόστος μέσω αξιόπιστων προγραμμάτων.

Για παράδειγμα, τo Child Care παρέχει σημαντικές δυνατότητες και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε γονέα με σαφείς και κατανοητούς όρους. Προσφέροντας κάλυψη επειγόντων περιστατικών, κάλυψη εξόδων νοσηλείας σε συνεργαζόμενα ιδιωτικά νοσοκομεία, καθώς και καθημερινών εξόδων των γονέων και υγειονομική μεταφορά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τo εν λόγω πρόγραμμα καταφέρνει να εξασφαλίζει ότι τόσο το παιδί μας όσο και εμείς οι ίδιοι θα έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε.

Εξίσου αποτελεσματική είναι η άμεση ιατρική βοήθεια που παρέχεται 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο μέσω της γραμμής 1010, είτε για ιατρικές συμβουλές είτε για υγειονομική μεταφορά σε νοσοκομείο με ασθενοφόρο, ελικόπτερο, αεροπλάνο.

Έτσι, αισθανόμαστε σίγουροι ότι έχουμε τη δυνατότητα να δράσουμε άμεσα για να προστατέψουμε επαρκώς το παιδί μας σε κάθε περίπτωση.

Πηγή: onmed.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ