Skip to main content
Menu

Θεσσαλονίκη: Κρυπτολογία, θεωρία παιγνίων και γενετική για 252 «χαρισματικούς» μαθητές

Θεσσαλονίκη: Κρυπτολογία, θεωρία παιγνίων και γενετική για 252 «χαρισματικούς» μαθητές
Θερινά προγράμματα του Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece στο Κολλέγιο Ανατόλια

Πρωτότυπα μαθήματα και μοναδικές μεθόδους διδασκαλίας απολαμβάνουν 400 μαθητές από Γ’ Δημοτικού έως και Β’ Λυκείου αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, στα Θερινά Προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά / Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια. Οι μαθητές έχουν επιλεγεί από εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου που διεξήχθησαν την περασμένη χρονιά σε 18 πόλεις της Ελλάδας και στην Κύπρο.

«Το κέντρο για χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά δημιουργήθηκε πριν από 5 χρόνια, από 3 οργανισμούς με μεγάλη προσφορά στην κοινωνία: Το πανεπιστήμιο Johns Hopkins, το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το κολλέγιο Ανατόλια. Το κέντρο υποστηρίζει παιδιά με αυξημένες ακαδημαϊκές δεξιότητες μέσω προγραμμάτων. Αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται τα θερινά προγράμματα 3 εβδομάδων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αφορούν παιδιά από δευτέρα Γυμνασίου μέχρι και Δευτέρα Λυκείου η διευθύντρια του κέντρου, Γεωργία Τσουλφά.

Από τις 25 Ιουνίου έως και τις 13 Ιουλίου 2018 οι μαθητές παρακολουθούν στη Θεσσαλονίκη (Κολλέγιο Ανατόλια) και στην Αθήνα (OTEAcademy), εκπαιδευτικά προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων, σε 23 διαφορετικά μαθήματα Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών, ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες ακαδημαϊκές δυνατότητές τους. Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι καινοτόμες και πρωτοποριακές ανταποκρινόμενες στις ανάγκες απόκτησης γνώσης των μαθητών που χαρακτηρίζονται από ταχύτητα και βάθος σκέψης, και μεγάλη αγάπη για τη μάθηση.

«Τα παιδιά διαλέγουν ένα μάθημα ανθρωπιστικών ή θετικών επιστημών και το εξερευνούν σε βάθος. Μάλιστα, τα μεγαλύτερα παιδιά κάνουν μέχρι και μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου. Τα παιδιά αυτά, ακριβώς επειδή κάνουν πραγματικά ξεχωριστούς συλλογισμούς, απολαμβάνουν εδώ στο κέντρο μια διαφορετικού τύπου διδασκαλία, η οποία τους ταιριάζει καλύτερα από αυτή ενός τυπικού σχολείου», συμπληρώνει η κ. Τσουλφά.

Βιοιατρικές επιστήμες, θεωρία παιγνίων και γενενετική

Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα του Κέντρου (με διαμονή) για μαθητές Β’ Γυμνασίου μέχρι και Β’ Λυκείου, στο οποίο φέτος συμμετέχουν 192 μαθητές. Τα πανεπιστημιακού επιπέδου μαθήματα που προσφέρονται είναι: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, [email protected], H Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου και Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών καθώς και Φιλοσοφία, Ποίηση &Πεζογραφία, Ψυχολογία, Γενετική και Διεθνείς Σχέσεις.

Από τον Μάρτιο του 2018, περισσότεροι από 300 καθηγητές και δάσκαλοι από 70 διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου έχουν λάβει μέρος στα δωρεάν επιμορφωτικά εργαστήρια, που προσφέρει το CTYGreece με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Οι επιμορφωτικές βιωματικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Καλαμάτα και τη Λευκωσία, και εντάσσονται στην αποστολή του Κέντρου για τη διάχυση των καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας του προς την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, και στην επιμόρφωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον εντοπισμό των μαθητών με ιδιαίτερες ακαδημαϊκές ικανότητες. Η υποστήριξη τέτοιων μαθητών μέσα σε μία τυπική τάξη βελτιώνει το μαθησιακό επίπεδο ολόκληρης της τάξης.

Τα εργαστήρια επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 3,5 ωρών, δομήθηκαν σε τρεις θεματικές ενότητες:

α) «Στρατηγικές διδασκαλίας για την ενεργοποίηση των μαθητών

β) «Τεχνικές άτυπης ανατροφοδότησης για τη μάθηση»

γ) «Χαρακτηριστικά Μαθητών με Υψηλές Ακαδημαϊκές Δυνατότητες»

Με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς προγραμματίζεται η συνέχεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων στην Ελλάδα (Κρήτη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Ναύπλιο, Κόρινθο) και την Κύπρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ